اثربخشی تبلیغات

شنبه ، 11 شهریور 1396 ، 11:18
اینترنت کلید داغ و مهمی برای توسعه فروش است. کارآفرینان بسیاری به دنبال آن هستند که تا حد توان بیشترین استفاده لازم را از آن بکنند. در صورتی که از اینترنت به درستی استفاده کنیم، می‌تواند به بخش مهمی از آمیزه بازاریابی کسب و کار تبدیل شود، در غیراینصورت مانند سیاه چاله ای است که با ریختن هزاران دلار در آن، هیچ نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد. برای اینکه میزان بازگشت سرمایه خود از بازاریابی اینترنتی را به حداکثر برسانید و درآمدزایی از اینترنت را تجربه کنید، چهار نکته زیر را همیشه به یاد داشته باشید:

۱) اصول دنیای بیرون، کماکان صادق است

برای اینکه اصول کار دست‌تان بیاید، باید این سه پرسش را پاسخ بدهید:

- چرا یک مشتری باید محصول یا خدمات من را به رقیبم ترجیح بدهد؟

- آیا برای جنبه‌های متفاوت محصول و خدمات من، بازار مناسب وجود دارد؟‌ آیا بازار به اندازه کافی گسترده است که کسب و کار من را حمایت کند؟

- با این شعار که ما محصول یا خدمات متفاوتی را ارائه می‌کنیم، به صرفه ترین روش برای دستیابی به این بازار کدام روش است؟

شما فقط تحت شرایطی باید یک کمپین اینترنتی ایجاد کنید که به صرفه ترین راه برای رسیدن به مشتریان‌تان این روش باشد.

۲) شبکه اجتماعی صحیح را انتخاب کنید

تمامی شبکه‌های اجتماعی یکسان نیستند. برای مثال Pinterest، که بر پایه تصویر است، می‌تواند برای یک فروشگاه طلا و جواهر ایده‌آل باشد ولی مطمئنا برای یک موسسه وکالت چندان جذاب نیست.

برخلاف اینکه اینقدر به حضور در شبکه های اجتماعی تاکید می‌شود، لزوما حضور در همه آن‌ها موفقیت آمیز نیست و حتی ممکن است به روند توسعه برند لطمه بزند. همه چیز بستگی به جنس جامعه هدف شما دارد. برای ارتباط با افراد میانسال به بالای جامعه ایران مطمئنن توییتر به هیچ دردی نخواهد خورد.

قبل از اینکه زمان و هزینه کنید به خوبی راجع به همه این شبکه های اجتماعی تحقیق کنید.

۳) محتوا ارائه کنید

حضور در توییتر، فیس‌بوک، لینکداین و بقیه شبکه‌های اجتماعی صرفا با این پیغام که محصول من را بخرید! مطمئنا بی‌فایده است. باید محتوای ارزشمندی به مخاطب ارائه شود. مطالب شما باید به یک لینک ارزشمند، یک مطلب در وبلاگ، یک ویدیوی جالب و یا هر چیز دیگر که بتوان نام ارزش روی آن گذاشت، متصل شود. می‌توانید با کسب اجازه از محتوای بقیه استفاده کنید، هر چند اگر خودتان تولید محتوا کنید، یک حرفه‌ای شناخته خواهید شد.

زمانی که بعنوان یک حرفه ای اطلاعات ارزشمندی را به مخاطب دادید، اعتماد لازم برای تجارت بین شما ایجاد شده است.

حال می‌توانید با قرار دادن بنر محصول یا نوشتن یک ریپورتاژ برای آن، محصول‌تان را بفروشید.

۴) بر روی میزان فروش تمرکز کنید، نه میزان کلیک و آمار مشابه

یکی از بزرگترین مشکلات بازاریابی اینترنتی، انحراف از اهداف است. شما می‌خواهید محصول بفروشید ولی موفقیت خود را با تعداد بازدید، تعداد کلیک، تعداد دنبال کننده، تعداد لایک و دیگر معیارهای اینچنین اندازه‌گیری می‌کنید.

اگر اهداف شما با اهداف تیمی که فعالیت های آنلاین‌تان را بر عهده دارد متفاوت است، سریعاً صحنه را ترک کنید.

اهداف موقت ایرادی ندارند. بدست آوردن تعداد مشخصی دنبال کننده در زمان مشخص، هدف خوبی است ولی مطمئن باشید که هدف نهایی شما فروش بیشتر است. نایستید و با قدرت ادامه دهید.

► اصول پایه درآمدزایی از اینترنت
بازگشت به مدرسه با تخفیف‌های هیجان‌انگیز دیجی‌کالا ◄

مطالب مرتبط
بنر