پرداخت خسارات حادثه‌‌ اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی از چهارشنبه

سه شنبه ، 14 شهریور 1396 ، 13:47

به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک، بیژن صادق در نشستی اظهار داشت: وقوع این حادثه دردآور باعث تأسف اقشار مردم شد، در عین حال باید گفت راننده و شرکت خودرویی، تحت پوشش بیمه شخص ثالث دانا بوده‌اند.

وی افزود: به عنوان شرکت بیمه‌گر از نظر بیمه شخص ثالث و سرنشین، به تمام تعهداتمان عمل خواهیم کرد، بر این اساس از ساعات اولیه حادثه، مسئولان بیمه دانا در استان فارس در محل حادثه در بیمارستان حضور پیدا کردند و به بررسی ابعاد مسئله پرداختند.

صادق خاطرنشان کرد: متأسفانه در این سانحه 7 دانش‌آموز و 2 تن از دیگر سرنشینان خودرو جان باختند، 2 نفر قطع عضو و 2 نفر قطع نخاع شده‌اند، بر این اساس و با توجه به تعهداتی که در بیمه‌نامه راننده و شرکت حمل و نقلی وجود دارد، در اولین فرصت یعنی چهارشنبه هفته جاری با حضور در استان هرمزگان، بخشی از خسارت خانواده‌های خسارت‌دیده را پرداخت خواهیم کرد.

به گفته مدیرعامل بیمه دانا با توجه به اینکه این سانحه در ماه حرام اتفاق افتاده است دیه جان‌باختگان  هر نفر به میزان 280 میلیون تومان پرداخت خواهد شد و همچنین خسارات مربوط به نقص عضو، قطع نخاع و خسارت دیگر آسیب‌دیدگان پرداخت می‌شود.

وی تأکید کرد:‌ این پول‌ها به هیچ وجه نمی‌تواند آثار رقت‌انگیز حادثه ر ا جبران کند، اما امیدواریم تا حدودی برای مصدومان و خانواده‌های عزیز از دست داده کمک‌کننده باشد.

صادق تصریح کرد: اتفاقی که افتاد، لزوم توسعه فرهنگ بیمه‌ای را بیش از پیش یادآور شد و امیدواریم در بیمه‌‌نامه‌های شخص ثالث و حوادث بتوانیم فرهنگ بیمه را در کشور نهادینه کنیم.

مدیرعامل بیمه دانا در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران در خصوص آثار هزینه‌هایی که صنعت بیمه برای کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای می‌پردازد، اظهار داشت: ما هزینه‌هایی را برای تجهیز اورژانس‌ها و کاهش نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای پرداخت می‌کنیم و در رشته‌های بیمه‌ای، یکی از وظایف بیمه‌گر این است که نقاط‌ضعف و حادثه‌خیز را به بیمه‌شدگان متذکر شود.

وی با اشاره به همکاری صنعت بیمه با وزارت بهداشت و نیروی انتظامی در این زمینه گفت: اما این به معنای آن نیست که کار به صورت کامل انجام گرفته باشد.

صادق در خصوص حرکت اتوبوس دختران دانش‌آموز هرمزگانی در ساعات شب و تخلف از آئین‌نامه‌های آموزش و پرورش در این رابطه نیز گفت: با توجه به گرما و حرارتی که در برخی از استان‌ها وجود دارد، این مجوز به شرکت‌های حمل و نقل داده شده که در شب نیز جابجایی انجام شود.

وی ادامه داد: طبق قانون جدید بیمه شخص ثالث، قرار است راننده‌محوری مبنا قرار گیرد، اما این بعد قانون هنوز اجرایی نشده است.

صادق در خصوص درباره برآورد کلی خسارت سانحه واژگونی اتوبوس، گفت:‌برآورد کلی خسارت را نداریم، اما 9نفر جان باختند که باید به هریک 280 میلیون تومان دیه پرداخت شود و بعضاً خسارت نقص عضو و قطع نخاع می‌تواند بیش از دیه کامل یک فرد باشد، در رابطه با مجروحین نیز متناسب با خسارت وارده، پرداخت‌ها انجام می‌شود.

 

 

 

 

► ۱۴ راز موفقیت کسب‌وکار از زبان مایکل دل
گوگل هم برای تحریم ایران دست به کار شد ◄

مطالب مرتبط
بنر