مهارت های موثر بر موفقیت در کسب و کار

چهارشنبه ، 29 شهریور 1396 ، 11:49
1. تاثیرگذاری
جان سی مکسول می گوید که رهبر یک گروه بیشترین تاثیر را بر موفقیت گروه دارد. همه چیز به رهبران گروه بستگی دارد به همین خاطر آنها یکی از پایه های اساسی برای موفقیت به شمار می روند. وقتی گروه شما یک ویژگی تاثیرگذار داشته باشد، ناخودآگاه مخاطب را متقاعد می کند تا برای برقراری ارتباط به سمت شما بشتابد.

2. مهارتها
شما در هر شاخه ای فعالیت می کنید مهم است  که مهارت های خاص آن حرفه را بیاموزید و همگام با دانش روز دنیا حرکت کنید. هرچند آنها در موفقیتی که شما برای خودتان پیش بینی کرده اید سهم ناچیزی داشته باشند اما در نهایت باید یاد بگیرید که انتخاب های کوچک و بزرگ شما در موفقیت کسب و کارتان تاثیر بسزایی دارند.


3. تمرکز بر روی هدف
جوامع امروزی که با شتاب درحال رشد هستند، تمرکز بر روی هدف را دشوار کرده اند. امروزه مردم تمام دنیا مملو از استرس اند و با کمبود زمان مواجه هستند. مدیریت زمان، افسانه ای است که می توان درطول 24 ساعت شبانه روز به بهترین نحو آن را انجام داد. مدیریت تمرکز نیز برای همه ی ما یک چالش بزرگ است. شما باید بفهمید که چطور متمرکز بمانید؟ و روی چه چیزی تمرکز کنید؟ پیدا کردن جواب این سوال ها همچون یک مربی در مسیر پیشرفت به شما کمک خواهد کرد.

4. اخلاق کاری
میزان صبوری و تحمل شما در راهی که در پیش گرفته اید بسیار اهمیت دارد. اگر شما عاشق کارتان باشید به آن به چشم یک تفریح نگاه خواهید کرد.

5. اعتقاد به موفقیت
شما به عنوان یک کارآفرین و خالق ایده، کسی هستید که ایده های نامرئی را به دنیای واقعی می کشاند. این امر برای عملی شدن به چیزی جز اعتقاد و ایمان قلبی به موفقیت کاری که انجام می دهید، نیاز ندارد. اعتقاد قلبی، نه تنها شما را از نظر فیزیکی تحت تاثیر قرار می دهد بلکه بر روح و روان شما نیز تاثیر مثبتی دارد که باعث می شود تمام انرژی های مثبت جهان با شما همراه شوند.

6. ایمان به کاری که انجام می دهید
« کتاب خوب» نوشته ی آنتونی کلیفورد گریلینگ می گوید: ایمان، باعث امیدواری به اتفاق هایی می شود که هنوز رخ نداده اند. برای رسیدن به موفقیت در هر کسب و کاری باید به آن ایمان داشت، چرا که هیچ کاری به سرعت به نتیجه نخواهد رسید.

► بلاتکلیفی 9هزار واحد تولیدی در کشور
جذاب ترین بازارهای مالی دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر