افزایش وام ازدواج تا سقف 5‌ میلیون تومان

دوشنبه ، 4 آبان 1388 ، 14:23

 

افزایش میزان وام ازدواج در کمیسیون اجتماعی مطرح و قرار شده میزان وام ازدواج هر زوج به 5‌میلیون تومان افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تايید این خبر گفته است هر ساله وام ازدواج جوانان از سوی دولت و مجلس افزایش پیدا مي‌کند و امسال نیز وام ازدواج هر زوج به 5‌میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا در چهار ماه گذشته خبر افزایش وام ازدواج را داده بود، اما هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است. به گفته وی بعد از ایجاد شعبه‌های صندوق مهررضا از طریق منابع داخلی علاوه بر چهار‌میلیون تومان قبلی، این وام را یک‌میلیون تومان افزایش مي‌دهیم.
وی گفت: با مهیا شدن شرایط پرداخت این مبلغ ابتدا از طریق شعب صندوق و در غیر این صورت از طریق بانک‌های عامل پرداخت مي‌شود.

به نظر می‌رسد همکاری و هماهنگی بین بانک مرکزی و صندوق مهر رضا(ع) می‌تواند زمینه‌ساز افزایش سطح خدمات‌رسانی به مردم و متقاضیان باشد. متاسفانه پس از دستور به قطع پرداخت تسهیلات صندوق مهر رضا و ادامه آن از طریق سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، بررسی و اطلاع‌رسانی کافی به مردم صورت نگرفته است و این مساله باعث سرگردانی مردم بین صندوق و شعب بانک‌های عامل شده خود باعث ایجاد نارضایتی در متقاضیان است.

پس از راه‌اندازی سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، زمان انتظار برای بررسی مدارک متقاضیان و همچنین اعطای تسهیلات به کندی صورت مي‌گیرد یا دست کم به اطلاع عموم نمي‌رسد.

مدیران مرتبط با پرداخت تسهیلات ازدواج در صندوق مهررضا موازی‌کاری بانک مرکزی با صندوق را باعث بروز اخلال در نظم ایجاد شده بین متقاضیان تسهیلات ازدواج می‌دانند و خواستار این هستند که روند پرداخت تسهیلات ازدواج پس از ساماندهی به صورت سریع، شفاف، بدون تبعیض، با سلامت کامل و همراه با پاسخگویی ادامه یابد.

منبع: سایت خبری فرارو

► خدمات واسطه گری پولی ممنوع شد
طنز/ آگهی جالب استخدام در بانک ◄

مطالب مرتبط
بنر