بنر
مروری بر کتاب روانشناسی فروش (2)
يكشنبه ، 16 مهر 1396 ، 13:14

 

دنیای امروز، دنیای ارتباطات است، به همین دلیل مبادی آداب و با نزاکت بودن در درجه اول اهمیت قرار دارد، ما همچنان که از تغییرات دوران و شیوه سلوک در اجتماعات پویا استقبال می کنیم، باید به این هنجارهای ارزشمند اجتماعی یعنی آداب معاشرت هم سخت متکی باشیم، حتمی مردمان موفق و با تجربه هم خوب می دانند که به این اطلاعات و توصیه های اجتماعی در زمینه آداب معاشرت نیاز دارند. کتاب آماده شده نوشته ی نویسنده ی معروف برایان تریسی است و در مورد رواشناسی و آداب و نزاکت در فروش توضیح می دهد و هدف از تهیه این متن به فارسی ارائه یک راهنمای کاربردی برای رفتارهای درست و سنجیده در زندگی شغلی و ایجاد ظرافت و خوشایندی در برخوردهای اجتماعی می باشد

نزاکت در محل کار و جلسات مصاحبه


-    ضروری است که سروقت در محل مصاحبه حاضر شوید.
-    هرگز دیر نکنید و اگر به هر دلیل دیر رسیدید، عذرخواهی کنید و علت دیر رسیدن تان را توضیح دهید. البته به دروغ توجیه نکنید، صادق باشید.
-    هنگام معرفی خود و سمت تان به شخص پذیرشگر، کارت ویزیت تان را هم ارائه کنید.
-    منتظر بمانید تا از شما بخواهند که بنشینید.
-    قوز نکنید، صاف بنشینید، متوجه و هوشیار باشید.
-    اگر میزبان نشسته است، به حالت ایستاده نمانید.
-    به اشیای روی میز دست نزنید.
-    کیف دستی تان را روی میز تحریر شخص دیگری نگذارید. آن را روی زانو یا بصورت ایستاده روی زمین کنار صندلی تان بگذارید. اما نه به گونه ای که با هر حرکت با آن برخورد کرده و موجب سقوط آن گردید.
-    قبل از جلسات مذاکره با خوش بینی و با استفاده از عبارات مثبت حرف بزنید مثل: من خودم را متعهد می دانم که کارم را عالی انجام دهم.
-    دست به سینه ننشینید، به تعبیر غیر کلامی این حالت نشانه عناد یا پرخاشگری است.
-    با لوازم تحریرتان سروصدا درنیاورید و با گیره و قلم ور نروید. صدای کلیک کردن قلم یا خودکار می تواند کاملا آزاردهنده باشد.
-    طرز درست ایستادن نشانه تربیت درست ماست.
-    وقتی روی صندلی می نشینید برازنده بنشینید، تالاپ روی صندلی نیفتید.
-    برای جابجا کردن صندلی از جا برخیزید و ثندلی را جابجا کنید، خود را با صندلی حمل نکنید.
-    اگر ذاتا آدم بی قراری هستید، آن را با موقع شناسی پنهان کنید. از ناخن جویدن، نگاه کردن بر ساعت و.... پرهیز کنید.
-    به محض تمام شدن جلسه محل را ترک کنید.
-    در پایان مصاحبه قلبا از طرف مذاکره تشکر کنید.
-    اگر کسی پشت سر شماست و شما زودتر از او به در رسیدید در را باز کنید، خارج شوید و در را برای او باز نگهدارید تا هنگام خارج شدن به در برخورد نکند.
-    همیشه از کسی که در را برایتان نگه داشته تشکر کنید.
-    اگر کسی با مقامی بالاتر از شما حضور دارد، صبر کنید اول او خارج شود و بعد شما پشت سرش خارج شوید.
-    اگر شما میزبان هستید، در را برای مهمان تان باز کنید و تعارف کنید اول او خارج یا داخل شود.
-    هنگام استفاده از آسانسور اگر اول شما وارد شدید، در را باز نگهدارید تا همه افراد دیگر هم وارد شوند. اگر نزدیک تابلوی فرمان طبقات هستید از بقیه بپرسید چه طبقه ای پیاده می شوند و دکمه همان طبقه را برایشان فشار دهید. در نهایت در فضایی قرار گیرید که مزاحم ورود و خروج دیگران نشوید.

► قیمت دلار دولتی به بالاترین رقم تاریخ رسید
شرط بانک مسکن برای پرداخت وام به خانه‌اولی‌ها ◄

 
بنر
بنر

افراد حاضر

ما 964 مهمان آنلاین داریم