بنر
مروری بر کتاب روانشناسی فروش (3)
دوشنبه ، 17 مهر 1396 ، 13:34

دنیای امروز، دنیای ارتباطات است، به همین دلیل مبادی آداب و با نزاکت بودن در درجه اول اهمیت قرار دارد، ما همچنان که از تغییرات دوران و شیوه سلوک در اجتماعات پویا استقبال می کنیم، باید به این هنجارهای ارزشمند اجتماعی یعنی آداب معاشرت هم سخت متکی باشیم، حتمی مردمان موفق و با تجربه هم خوب می دانند که به این اطلاعات و توصیه های اجتماعی در زمینه آداب معاشرت نیاز دارند. کتاب آماده شده نوشته ی نویسنده ی معروف برایان تریسی است و در مورد رواشناسی و آداب و نزاکت در فروش توضیح می دهد و هدف از تهیه این متن به فارسی ارائه یک راهنمای کاربردی برای رفتارهای درست و سنجیده در زندگی شغلی و ایجاد ظرافت و خوشایندی در برخوردهای اجتماعی می باشد.

 

مدیریت جلسات


-    واضح، با احساس و مشتاقانه صحبت کنید.
-    تن صدایتان را کنترل کنید و مختصر و مفید حرف بزنید.
-    کشدار و با مکث های زیاد صحبت نکنید و مخاطب را وادار نکنید به جای شما جمله را تمام کند.
-    به شنیدن حرف های دیگران دل بدهید و با شکیبایی گوش کنید.
-    بهتر است حتی المقدور از طرح بحث های خاص اجتناب کنید و کاری کنید که همه در بحث سهیم شوند.
-    طبق مثال فوق همیشه خوب است با استفاده از ضمیر «ما» به جای «من» ، طرف مقابل را هم درگیر موضوع کنید.
-    همیشه از کسانی که داوطلبانه به سازماندهی یک جلسه کمک می کنند، تشکر کنید.
-    هنگامی که از کسی به خاطر اشتباه یا سهر انتقاد می کنید، با ملاحظه و نزاکت از شدت جمله بکاهید، مثلا نگویید: « اشتباه می کنی این عدد را از کجا آورده ای؟» درعوض بگویید: « من جواب دیگری پیدا کرده ام، می خواهی جواب ها را با هم مقایسه کنیم؟»
-    اگر کسی سوالات نامرتبط و خصوصی از شما می پرسد، ملوب ترین طرفند آن است که از او بپرسید: « چرا این سوال را می کنی؟»
-    لبخند زدن تنش را در وجودتان آب می کند.
-    از به کار بردن کلمه «ولی...» خودداری کنید، فورا جرقه می زند و ایجاد واکنش دفاعی می کند.
-    هنگام انتقاد درباره رفتار شخص حرف بزنید و از انتقاد کلی و بی هدف بپرهیزید تا فردی بهانه جو و فاقد صراحت به نظر نیایید.
-    گاهی خردمندانه تر است که به صورت توصیه انتقاد کنید، مثلا با جمله «سعی کنید آهسته و خوانا بنویسید.» به جای « شما بد خط هستید»
-    اگر انتقاد موجهی از شما می شود، با قدرشناسی بپذیرید و به وضوح نشان دهید که مسئله را حل خواهیید کرد.
-    در تحسین کردن صادق باشید و گرنه فورا اعتبارتان زیر سوال خواهد رفت.
-     هرکس از شما تعریف کرد، بپذیرید و از او تشکر کنید.
-    وقتی کسی از کار خوب شما تعریف می کند، تشکر کنید و نگویید: « این که کاری نبود»، این گفته شما توهین به اوست، معنایش این است که ضوابط او اهمیت و ارزش ندارند.
-    شایستگی او را هم ذکر کنید.
-    عزت نفس داشته باشید و به دیگران احترام بگذارید، این به شما کمک می کند انتقاد را بدون کینه توزی بپذیرید و بدون تضمین روحیه با اختلافات مواجه شوید.
-    گفته هایتان را با علاقه حضار تطبیق دهید، حرف هایتان را با داستان طنز آلود بدرخشانید.
-    اگر حرف های توام با طنز شما اغلب با نگاه های مبهوت و لبخندهای اجباری پاسخ گفته می شود، شوخی را از حرف هایتان حذف کنید. اگر شما نمی توانید شوخی کنید، بهتر است این کار را نکنید.

► ۴ جریان بازاریابی دیجیتالی مهم در سال جاری
برنامه یکسان‌سازی نرخ ارز تا پایان سال/ حذف ارز مسافری در این راستا بود ◄

 
بنر
بنر

افراد حاضر

ما 659 مهمان آنلاین داریم