بنر
اتوبوس آگهی ها، زندان های متحرک شهر!
يكشنبه ، 30 مهر 1396 ، 11:44

تبلیغات و آگهی بر روی اتوبوس از جمله راه های موثر و جذاب تبلیغات محیطی است. در این شیوه احتمال دیده شدن محصول و برند توسط قشر عظیمی از شهروندان وجود دارد؛ چرا که اتوبوس مدام در سطح شهر تردد می کند و ساکنین مناطق مختلفی از شهر می توانند تبلیغ روی بدنه اتوبوس را ببینند.

 

این نوع تبلیغات به خاطر هزینه ی کمتر و دید بهتر نسبت به سایر انواع آن، در بین صاحبان کالا با استقبال بیشتری مواجه هستند.
اما استفاده از این نوع تبلیغات علاوه بر مزایای بسیار، دارای معایبی نیز هست که در ادامه به اختصار به آنها اشاره می کنیم.
•    استفاده از این نوع تبلیغات برای تمام محصولات تولیدی مناسب نیست و صرفا برای محصولات مصرفی خانوارها کاربرد دارد.
•    آلودگی هوای شهر باعث آلودگی طرح شده و تاثیر منفی بر آگهی خواهد گذاشت و گاهی سبب افت فروش نیز خواهد شد.
•    اما از مهمترین معایب نوع تبلیغات که امروزه موج منفی از سوی مخاطب به همراه داشته است، پوشیده شدن شیشه ها و ساختن زندانی متحرک برای مسافرین است!
-    مسافران داخل اتوبوس ها با وجود این تبلیغات به سختی می توانند از موقعیت مکانی خود مطلع شوند.
-    پنجره های اتوبوس امکان باز و بسته شدن ندارند.
-    پوشش نصب شده روی شیشه های اتوبوس موجب سرگیجه و حال بد مسافرانی می شود که این وسایل نقلیه را برای رفت و آمد خود انتخاب کرده اند.
-    وجود تبلیغات روی شیشه های اتوبوس موجب کاهش دید راننده خواهد شد.


آیین نامه: تبلیغات روی شیشه ها غیرقانونی است
با مطالعه آیین نامه ضوابط تبلیغات در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور (ابلاغی وزارت کشور به شماره 121930/1/3/37 مورخ یازدهم آبان 89) می توان دریافت تبلیغات درون و بیرون اتوبوس و مینی بوس های شهری، دارای قواعد مشخصی است.
در ماده 5 این آیین نامه در خصوص تبلیغات در خارج اتوبوس و مینی‌بوس می خوانیم:
انواع تبلیغات مجاز در بدنه خارجی اتوبوس‌ها و مینی بوس ها، صرفاً بر روی بدنه های طرفین (راست و چپ)، مجاز بوده و بر روی بدنه های جلو و عقب ممنوع می‌باشد.
همچنین تبصره 1 ذیل این ماده می گوید:
هر نوع تبلیغات در خارج اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها بر چراغ‌ها و شیشه‌ها (جلو، عقب، طرفین، آیینه‌ها) ممنوع است.

تبلیغات روی شیشه ی اتوبوس ها و بی آرتی های چند شهر بزرگ کشور با نارضایتی مسافران روبرو شده است. این درحالی ست که تبلیغات فوق الذکر باید در راستای جلب توجه مخاطبین خود صورت بگیرد. به همین خاطر، مسئولین باید هرچه بیشتر در جهت رفع این نواقص بکوشند تا این نوع تبلیغات بیش از این بازخورد منفی در پی نداشته باشند.

 

► جزئیات اخراج 700 کارمند شرکتی بانک صادرات
بررسی تراکنش‌های بانکی قانونی است ◄

 
بنر
بنر

افراد حاضر

ما 829 مهمان آنلاین داریم