بنر
آمارها در مورد بانک ها چه می گویند؟
دوشنبه ، 15 آبان 1396 ، 13:10

 

کم تر از یک ماه تا برگزاری چهارمین دوره جشنواره «بانک محبوب من» باقی مانده و ما حسابی مشغول برنامه ریزی و کار بر روی مقدمات برگزاری جشنواره هستیم تا امسال به بهترین شکل این رویداد را رقم بزنیم. در همین راستا، تصمیم گرفتم تا زمان افتتاحیه جشنواره، از تجربه ها و اتفاقاتی که در طی این 4 سال به دست آوردیم، اطلاعات و آمارهایی بدهم تا بیشتر در فضای جشنواره قرار بگیرید. اجازه بدهید از بخش سوالات مردمی جشنواره شروع کنیم.

در این بخش، ما تعدادی سوال از مخاطبین می پرسیم تا نظرشان درباره بانک ها و شیوه ی ارتباط آنها با مشتریان را بدانیم و میزان رضایت شان را بسنجیم. یکی از سوالاتی که از مردم در فرآیند شرکت در جشنواره پرسیده شد، این است که از چه طریقی بانک خود را انتخاب کرده اند. در این نظر نظرسنجی بانک های حکمت ایرانیان، سامان، سپه، کشاورزی و مسکن به دلیل داشتن سوال اختصاصی، مورد سنجش قرار نگرفته اند.

ما برای این سوال 8 گزینه در نظر گرفته بودیم که به شرح زیر می باشند :

1- اجبار و دریافت حقوق و وام :

در این قسمت بانک های رفاه، تجارت و انصار بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داده اند که همین مساله نشان دهنده تعامل این بانک ها با سیستم صنعت و تجارت کشور است. این بخش در تحلیل آماری حدود 26.95 درصد از جمعیت شرکت کنندگان را به خود اختصاص داده است.

2- برخورد مناسب کارمندان

در این قسمت به ترتیب بانک های سرمایه، پاسارگاد و گردشگری با کسب 21.1 درصد از کل بیشترین امتیاز را کسب کردند و در جایگاه دوم قرار گرفتند. این سوال میزان اهمیت برخورد مناسب کارمندان یک مجموعه برای مردم را نشان می دهد. شاید همین بخش را باید ملاکی برای آموزش بیشتر کارمندان در جهت داشتن برخورد مناسب با ارباب رجوع ها در نظر گرفت.

3- ارائه خدمات خوب و مفید

در این قسمت به ترتیب بانک های پاسارگاد، سرمایه و گردشگری، صدر نشین هستند. این بانک ها با ارائه خدماتی مناسب و شایسته مخاطبین، با کسب 19.8 درصد از کل در رده سوم قرار گرفته اند. برای مثال بانک پاسارگاد با ورود در حوزه مسئولیت های اجتماعی و برگزاری جشنواره فیلم های کوتاه 100 ثانیه ای، در این راستا تلاش های مناسبی داشته است.

4- سود بیشتر

در این قسمت به ترتیب بانک های دی، آینده و ایران زمین پرچم داران گروه خود هستند. این بانک ها با تخصیص سودهای بیشتر به دارندگان حساب هایشان، سهمی نزدیک به 9.39 درصد از میزان تمایل جمعیت را به خود اختصاص داده اند.

5- دسترسی آسان

در این قسمت به ترتیب بانک های پست بانک، تجارت و پارسیان بالاترین درصد را کسب کرده اند و پیشتاز هستند و با مجموع 8 درصد از کل آرا در جایگاه پنجم قرار گرفته اند.

6- ترغیب اطرافیان

در این قسمت به ترتیب بانک های انصار، سرمایه و پارسیان بالاتر از بقیه قرار گرفته اند. آمار ها نشان می دهد که تنها 2.8 درصد از اطرافیان با توجه به توصیه اطرافیان جذب بانک خاصی می شوند. بر خلاف تصور بسیاری از افراد، گویا ترغیب اطرافیان، تاثیر خیلی زیادی در انتخاب بانک توسط دیگران ندارد و این مورد تنها به خاطر تبلیغات ضعیف بانک ها است. تبلیغاتی که هرگز با معیارهای ارزش گفت و گو همسو نمی شوند.

7- تبلیغات خوب و جذاب

در این قسمت به ترتیب بانک های گردشگری، دی و ایران زمین امتیاز بیشتری را به خود اختصاص داده اند. مطلب مهمی که در این بخش چالش بر انگیز است، میزان تاثیر گذاری و ارزشمندی تبلیغات است. آمارها نشان میدهد تنها حدود 1.5 درصد از شرکت کنندگان از طریق تبلیغات بانک ها را انتخاب کرده اند. تبلیغات در نظرسنجی ما کم ترین درصد را به خود اختصاص داده است. چه چیزی می تواند بیشتر از این واحدهای تبلیغات بانک ها و همکاران تبلیغاتی آن ها را زیر سوال ببرد؟

در مقالات بعدی اطلاعات بیشتری در مورد جشنواره «بانک محبوب من» به شما خواهم داد تا بیشتر در جریان فرآیند جشنواره قرار بگیرید. سعی ما بر این است که با ارائه این توضحات و ایجاد فضای مناسب اجتماعی، چهارمین دوره جشنواره را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.


نویسنده: محمدمهدی عزیزمحمدی

► آموزش مهارت مکالمه به پنج زبان (1)
طرح حذف دلار از مبادلات تجاری کشور در مجلس کلید خورد ◄

 
بنر
بنر

افراد حاضر

ما 989 مهمان آنلاین داریم