بنر
اخذ دوباره مالیات بر ارزش افزوده از مشتری تخلف است/ برخورد با واحدهای صنفی متخلف
سه شنبه ، 16 آبان 1396 ، 13:44

 

شهرام میراخورلو، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در گفت‌‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس در مورد " اخذ مالیات بر ارزش افزوده بطور مضاعف توسط واحد صنفی گفت: دریافت دوباره مالیات بر ارزش افزوده تخلف است.

 

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، با اشاره به گزارش‌های واصله بازار پیرامون نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، افزود: علیرغم هشدارها و اطلاعیه‌های سازمان‌های مسئول مبنی بر غیرقانونی بودن اخذ مالیات بر ارزش افزوده بطور مضاعف ، برخی واحدهای صنفی در راستای کسب سود‌های نامشروع، اقدام به اخذ مجدد مالیات در ذیل صورتحساب صادره می‌کنند.

 

شهرام میراخورلو در این خصوص تشریح کرد : متاسفانه کماکان برخی از تالارهای پذیرایی، سفره خانه‌های سنتی‌، رستوران‌ها و واحدهای اقامتی که مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده بوده و مکلف به اجرای این قانون هستند با سوءاستفاده از شرایط موجود و بی‌اطلاعی خریداران در بعضی از اقلام مورد عرضه خود نظیر انواع نوشیدنی (نوشابه و دلستر) و فرآورده‌های لبنی (دوغ و ماست) که مالیات بر ارزش افزوده در قیمت مصرف کننده آنها قبلاً توسط شرکت‌ها و واحدهای تولیدی پرداخت شده است، دوباره از خریداران مالیات اخذ می‌کنند.

 

وی با استناد به مفاد ماده 57 قانون نظام صنفی و ماده 2 قانون تعزیرات حکومتی، اینگونه اعمال را مـصـداق بارز گرانفروشی دانست و افزود‌: در راستای استیفای حقوق مصرف‌کنندگان با لحاظ اولویت و با انجام بازرسی‌ها با متخلفین برخورد می‌شود.

 

میراخورلو در توضیح اقدامات انجام شده درباره برخورد با واحدهای صنفی متخلف با اشاره به اینکه تمام تلاش بر این است که اجازه سوءاستفاده به برخی داده نشود ، بیان داشت: ضمن اطلاع رسانی مناسب جهت جلوگیری از اقدام احتمالی توسط فعالان اقتصادی مربوطه‌، این سازمان هماهنگی لازم را با دستگاه‌های ذیربط از جمله ادارات کل تعزیرات حکومتی استان‌های سراسر کشور ، اتاق‌های اصناف و نیز اتحادیه های مربوطه انجام داده و در صورت احراز تخلف ازسوی واحدهای موصوف در اخذ مالیات مجدد ، مراتب را جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی منعکس می‌کند.

 

میراخورلو گفت: مصرف‌کنندگان ضمن مطالبه صورتحساب در زمان استفاده از خدمات واحدهای صنفی مورد اشاره، در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را از طریق شماره تلفن 124 ، با سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور اطلاع داده تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد و نتیجه به شاکی اعلام شود.

► پیشنهاد جدید لاتزیو به لژیونر ایرانی
منوچهر متکی نشان عالی امپراتور ژاپن را دریافت کرد ◄

 
بنر
بنر

افراد حاضر

ما 782 مهمان آنلاین داریم