بنر
فیـــــشــــیــــنــــــــگ
چهارشنبه ، 8 آذر 1396 ، 09:39

در دنیای امروز، امنیت سایبری جز موضوعات مهم و حساس بوده و طبق آمارها حملات در این حوزه بطور محسوسی در حال افزایش است. بر طبق گزارشات امنیتی wombat  در سال 2016 نه  تنها مشتریان سازمان   های  زیادی  قربانی حملات فیشینگ شدند بلکه تعداد و پیچیدگی حملاتی که تجربه کردند نیز افزایش یافت. بیش از دو سوم سازمان هایی که مورد مطالعه قرار گرفتند گزارش دادند که حملات هدفمند و  شخصی شده به میزان 22 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته  است و همچنین 85 درصد از سازمان ها از حملات فیشینگ رنج می برند. طبق گزارش محققان گروه ضد فیشینگ(APWG ) میزان حملات فیشینگ در سه ماهه اول سال 2016 بیشترین میزان را از سال 2004 تا کنون داشته است. لذا به علت اهمیت موضوع امنیت تعاملات مشتریان با بانک، در این مقاله به بحث در مورد حملات فیشینگ می پردازیم.

 

فیشینگ (Phishing) چیست؟

فیشینگ روشی است به منظور گمراه کردن کاربران تا اطلاعات حساسی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره 16رقمی عابر بانک، رمز دوم،  CVV2 و... آنها را بدست آورند. شبکه های اجتماعی، سایت های حراجی و درگاه   های پرداخت آنلاین از جمله اهداف حملات فیشینگ می باشند. در این حمله، هکر خود را به عنوان یک شخص یا سازمان مورد اعتماد معرفی می کند و در صورتی که افراد در مواجهه با این گونه حملات آگاهانه عمل نکنند، به راحتی در دام کلاهبرداری فیشینگ هکرها گرفتار خواهند شد. برخلاف سایر  روش های هک و ورود به سیستم، در روش فیشینگ معمولا هیچ نفوذی انجام نشده و از رخنه ها و آسیب پذیری ها استفاده نمی شود.

در واقع خود کاربر است که با استفاده از تکنیک های گوناگون فریب خورده و این اطلاعات را در اختیار حمله کننده قرار می دهد.

► یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان می‌ماند
عوامل ایجاد انگیزش شغلی ◄

 
بنر
بنر

افراد حاضر

ما 556 مهمان آنلاین داریم