پذيره نويسي سهام بانك دي آغاز شد

سه شنبه ، 26 آبان 1388 ، 08:22

 

30 آبان پذيره‌نويسي بانك دي در تمامي شعب بانك كشاورزي در سراسر ايران آغاز خواهد شد.

مهندس يزدخواستي، قائم‌مقام مجري طرح راه‌اندازي بانك دي در گفت‌وگويي با روابط عمومي بانك در آستانه تاسيس بانك دي، با اعلام اين خبر گفت: در پي موافقت و صدور مجوزهاي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران و سازمان بورس و اوراق بهادار و اداره كل ثبت شركت‌ها و موسسات غيرتجاري، پذيره‌نويسي بانك دي از 30 آبان‌ماه سال جاري به مدت يازده روز در تمامي شعب بانك كشاورزي، در سراسر ايران آغاز خواهد شد.

يزدخواستي، خاطرنشان كرد: حداقل سهام قابل پذيره‌نويسي توسط افراد حقيقي، پنج‌هزار سهم معادل پنج ميليون ريال و حداكثر 200هزار سهم معادل 200ميليون ريال تعيين شده است. اشخاص حقوقي نيز مي‌توانند با حداقل 100هزار سهم معادل مبلغ 100ميليون ريال و حداكثر 40ميليون سهم معادل مبلغ 40ميليارد ريال در اين پذيره‌نويسي شركت نمايند. وي اشاره كرد: چنانچه سهامداران حقيقي يا حقوقي مايل به خريد بيش از سقف‌هاي تعيين شده مذكور باشند، مي‌توانند ضمن هماهنگي و اخذ موافقت موسسين بانك دي، به اين امر مبادرت نمايند.

قائم‌مقام مجري طرح راه‌اندازي بانك دي با اشاره به سه محور استراتژيك كه نشانگر عزم، تفكر و افق نگاه اين بانك مي‌باشد، گفت: ارزش‌آفريني براي همه مردم ايران، كارآفريني در سطح ملي و نوآوري (نوآفريني) در تراز جهاني، سرلوحه كارمان خواهد بود تا يك بانك خصوصي تمام عيار با مزيت رقابتي پايدار، قدرت پاسخگويي به موقع به مردم و بهره‌مند از فنون نوين بازاريابي در گستره بين‌المللي تقديم مردم عزيز كشورمان نماييم.


او تاكيد كرد: براساس محور كارآفريني در سطح ملي برآنيم تا بانك دي در قامت يك موسسه مالي چندمنظوره علاوه بر خدمات عمومي بانكي، خدمات بانكداري اختصاصي ‌ (private banking) و خدمات بانكداري بنگاهي (corporate banking) براي حل مشكل مالي، سرمايه‌اي و پولي مردم در آينده و ساير خدمات نظير ليزينگ، ‌صرافي، خدمات بيمه‌اي و ساير خدمات مالي و بانكي نيز ارائه دهد كه در فرصت‌هاي آتي جزئيات آن اعلام خواهد شد. وي بانك دي را يك بانك ارزش‌آفرين خواند و گفت: همه تلاش ما اين خواهد بود تا آنچنان كه مردم فهيم كشور انتظار دارند بانك دي يك بانك اخلاق‌مدار باشد و در زمينه تعهد به مقررات بانكداري بدون ربا و پايبند به اخلاق حرفه‌اي بانكي، به رتبه‌اي در حد الگو برسد.


يزدخواستي در آستانه پذيره‌نويسي بانك دي اظهار داشت: بانك دي بر آن خواهد بود با خلق انگيزه‌هاي نوظهور سرمايه‌گذاري و تضمين سودآوري در بازار ايران، انگيزه لازم براي جذب سرمايه‌هاي داخلي و خارجي و هدايت آن به بخش توليد را ايجاد و از فرصت‌هاي نهفته در فضاي بحران اقتصادي جهاني، حداكثر بهره‌برداري را به نفع اقتصاد ملي و نظام بانكي و مردم عزيزمان بنمايد.

وي در پايان، ضمن معرفي 12 سهامدار حقوقي بانكي دي شامل شركت سرمايه‌گذاري كشتيراني جمهوري اسلامي ايران، شركت توسعه مديريت سرمايه‌گذاري خوارزمي، شركت كشتيراني جنوب- خط ايران، شركت خدمات دريايي مهندسي كشتيراني، صندوق بازنشستگي، وظيفه و از كارافتادگي و پس‌انداز كاركنان بانك‌ها، موسسه همياري غدير، شركت كارت ايران، شركت پاك‌انديشان امين، شركت بيمه دي، شركت سرمايه‌گذاري بين‌المللي سعدي كيش، شركت صنعتي معدني و تجاري كاونده و اشخاص حقيقي گفت: تلاش همه‌جانبه مجريان بانك دي اين خواهد بود تا بانكي در خور شان مردم عزيز كشور و به عنوان الگو در تراز جهاني ايجاد نمايد و اطلاعات تكميلي در خصوص سرمايه، تركيب و ميزان سهام موسسان و ميزان سهام ارائه شده در مرحله پذيره‌نويسي، در رسانه‌ها و مطبوعات كشور به اطلاع عموم خواهد رسيد.


بهمن يزدخواستي، گروه اجرايي و مديريتي بانك را، افراد كارآمد و داراي دانش، سوابق ارزنده و موفق در نظام بانكي و مالي معرفي نمود و اظهار اميدواري كرد كه بانك دي با داشتن موسسين خوشنام و معتبر در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي مديران و نيروي انساني مجرب خود بتوانند با جذب سهامداران جديد كه يكي از سرمايه‌هاي اصلي بانك محسوب مي‌گردند، زودتر از زمان تعيين شده در برنامه 3 ساله استراتژيك خود در بازار بانكي، موقعيت‌سازي نموده و زمينه ارزش‌آفريني واقعي براي كليه ذي‌نفعان بانك را فراهم نمايد.


ضمنا مراكز ارتباط تلفني بانك دي (در شرف تاسيس) به شماره تلفن‌هاي 88553935-88553936 (021) پاسخگوي علاقه‌مندان محترم به پذيره‌نويسي اين بانك مي‌‌باشد.

منبع: روابط عمومی بانک دی

► 107 شکایت تجاری ؛ بزرگترین مشکل جدید اوباما
بی بی سی و گزارش بانک مرکزی از مسائل اقتصاد ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر