107 شکایت تجاری ؛ بزرگترین مشکل جدید اوباما

يكشنبه ، 17 آبان 1388 ، 11:34

سازمان تجارت جهاني اعلام كرد، از زمان تشكيل اين سازمان تا كنون 400 مورد شكايت تجاري ثبت و مطرح شده است كه آمريكا با 107 مورد اتهام، بيشترين پرونده نقض قوانين تجاري را به نام خود ثبت كرده است.

به گزارش بانکی به نقل از فارس ، آمريكا و اتحاديه اروپا بيشترين مورد شكايتهاي مطرح شده در سازمان تجارت جهاني را در اختيار دارند . سازمان تجارت جهاني طي بيانيه اي اعلام كرد ، در حالي كه در آستانه پانزدهمين سالگرد تاسيس اين سامان بين المللي قرار داريم تا كنون 400 مورد شكايت تجاري مطرح شده است كه كليه اين شكايتها با طي مكانيسم خاصي مورد بررسي قرار مي گيرد .

 

پاسكال لمي رييس سازمان تجارت جهاني در اين باره گفت ، اين مساله نشانگر اعتماد اكثر كشورهاي جهان به سازمان تجارت جهاني است و اينكه اين كشورها ترجيح مي دهند اختلافات تجاري خود را از راهكارهاي مسالمت آميز پيگيري و حل و فصل كنند . كانادا روز دوشنبه گذشته چهار صدمين شكايت در سازمان تجارت جهاني را بر ضد اتحاديه اروپا مطرح كرده است . اتحاديه اروپا محدوديتهاي زيادي بر واردات ماهي از كانادا وضع كرده است . تا كنون 66 مورد شكايت تجاري بر ضد اتحاديه اروپا مطرح شده و اين اتحاديه نيز 81 مورد شكايت تجاري بر ضد ساير كشورها ارائه كرده است . آمريكا نيز تا كنون 93 مورد شكايت در سازمان تجارت جهاني بر ضد ساير كشورها مطرح كرده و تا كنون 107 پرونده تجاري بر ضد آمريكا تشكيل شده است .

لمي در اين باره گفت ، با توجه به حجم مبادلات تجاري اروپا و آمريكا با ساير كشورهاي جهان و ظهور چين به عنوان يك قدرت اقتصادي و تجاري بزرگ ، افزايش حجم پرونده هاي آمريكا و اروپا در سازمان تجارت جهاني جاي تعجب ندارد . از سال 2001 كه چين به سازمان تجارت جهاني پيوسته است تا كنون شش مورد شكايت بر ضد ساير كشورها مطرح كرده است و 17 پرونده تجاري نيز بر ضد اي كشور تشكيل شده است.

► رفیق دوست از پرونده 123 میلیارد تومانی می گوید ...
پذيره نويسي سهام بانك دي آغاز شد ◄

مطالب مرتبط
بنر