خانه‌دار شدن بی‌خانه‌ها با 18میلیون تومان

يكشنبه ، 24 آبان 1388 ، 16:00

 

 

وزیر تعاون از تداوم اجرای طرح مسکن مهر در کشور خبر داد و گفت: مردم با مشارکت این طرح می توانند با حداقل 18 میلیون تومان صاحب مسکن شوند.

به گزارش بانکی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت محمد عباسی تاسیس بانک توسعه تعاون را از آخرین اقدامات دولت نهم اعلام کرد و گفت: پس از تشکیل بانک یکی از مهم ترین اقدامات ایجاد سامانه الکترونیکی بانک توسعه تعاون با نام اختصاری سمات است.

وزیر تعاون واگذاری دسته چک به تعاونگران و متقاضیان فعالیت در بانک توسعه تعاون را یکی از ضروریات و تکمیل کننده زنجیره فعالیت تعاونی دانست و افزود: 70 درصد از تسهیلات بانک توسعه تعاون به تعاونی ها پرداخت می شود. اقتصاد تعاونی در راستای توزیع فرصت ها و شکل گیری تعاونی ها به واسطه سیاست های اصل 44 دنبال می شود.

 

 


وی درخصوص طرح مسکن مهر نیز اظهارکرد: این یک باور عمومی است که مسکن مهر توانست از رشد فزاینده قیمت ها جلوگیری کند به نحوی که هم اکنون در بسیاری از استان ها هزینه های مسکن کاهش یافته و این طرح به مردم کمک کرد تا بتوانند خانه دار شوند.

عباسی از تامین زمین ساخت برای یک میلیون و 300 هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت: از طریق سیستم بانکی دولت 15 میلیون تومان هم تسهیلات پرداخت می کند و به نظر می رسد در فرایند مسکن مهر 2 میلیون نفر واجد شرایط بتوانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

وزیر تعاون از آماده سازی 470 هزار واحد مسکونی سخن گفت و بیان داشت: یک سوم واجدین شرایط در حال حاضر از موقعیت ساخت واحدهای مسکونی خود مطلع شده اند. ضمن اینکه بسیاری از پروژه ها نیز در حال ساخت و برخی نیز افتتاح شده اند.

وی تصمیم اخیر شورای عالی مسکن را یک اقدامی برای کمک به تعاونی ها در جهت ایجاد ظرفیت ساخت مسکن در کشور دانست و تصریح کرد: دولت قرار است به مردم کمک کند تا آنها بتوانند صاحب مسکن شوند. در این زمینه افزایش آورده متقاضیان مطرح نیست.

عباسی از قرارداد ساخت در برخی از پروژه ها خبر داد و گفت: برخی از پروژه ها هم اکنون با متری 230 هزار تومان قرارداد ساخت منعقد کرده اند که در این باره می توان با 18 میلیون تومان صاحب مسکن شد. افرادی که بخواهند امکانات بیشتر و فضاهای بهتری را در واحدهای مسکونی خود داشته باشند با هزینه بیشتری بپردازند.

وزیر تعاون در خصوص میزان انصراف ها نیز با عدم پذیرش این مسئله گفت: انصراف زمانی اتفاق می افتد که فرد سرمایه گذاری انجام داده باشد ولی وقتی در طرح مسکن مهر زمین از سوی دولت واگذار می شود بنابراین افرادی که به هر دلیلی تصمیم به عدم حضور در پروژه را بگیرند به منزله انصراف نخواهد بود.

وی تصور برخی از افراد مبنی بر اینکه دولت قرار است برای آنها خانه بسازد را اشتباه دانست و تاکید کرد: هم اکنون به مدیران تعاون در استان ها ابلاغ شد تا افرادی که در حال حاضر واجد شرایط مسکن مهر هستند و امکان حضور در پروژه را ندارند، بتوانند در فرصت آینده از این امکانات استفاده کنند. در این باره زمین به نام افراد ثبت می شود.

عباسی تاکید کرد: همه باید بدانند که در حال حاضر طرح مسکن مهر ادامه دارد و نه تنها متوقف نمی شود بلکه دولت حمایت های خود را نیز ادامه می دهد ولی برای افرادی که بخواهند مشارکت داشته باشند.

 

► اعطای لوح تقدیراولین همایش « روابط عمومی2 » به بانک رفاه
دو رئیس برای یک نمایشگاه+تصویر حکم ◄

مطالب مرتبط
بنر