وقتی که ترس دلار را بازمی گرداند !

دوشنبه ، 2 آذر 1388 ، 14:08
در حالي دولت هند طي ماه جولاي از درخواست چين، فرانسه و روسيه براي جايگزيني ارز جديدي به جاي دلار در ذخاير بين المللي استقبال كرده بود كه نخست وزير هند در اظهاراتي جديد مدعي شد، هيچ جايگزيني براي دلار آمريكا وجود ندارد.

به گزارش بانکی به نقل از فارس ، مانموهان سينگ در مصاحبه با شبكه سي ان ان تصريح كرد ، تا آنجا كه من مي دانم هيچ جايگزيني براي دلار آمريكا وجود ندارد . احساس شخصي من بر اين است كه رشد اقتصادي آمريكا هنوز تضعيف نشده است و دلار مي تواند نرخ ارز مناسبي براي حفظ ذخاير ارزي بين المللي باشد .

وي افزود ، چيني ها نمي توانند اين واقعيت را كتمان كنند كه بيش از 5/2 تريليون دلار ذخاير و دارايي هاي ارزي دارند . آنها حتي بخش ناچيزي از ذخاير دلار خود را تغيير نداده اند .

شايان ذكر است ، ارزش يوان چين كه طي سالهاي 2005 تا 2008 در برابر دلار 21 درصد افزايش يافت ، از سال 2008 تا كنون تثبيت شده است و بانك مركزي چين اجازه افزايش ارزش يوان در برابر دلار را نداده است . اظهارات سينگ در حالي است كه دولت هند نيز طي ماه جولاي از درخواست چين، فرانسه و روسيه براي جايگزيني ارز جديدي به جاي دلار در ذخاير بين المللي استقبال كرده بود .

► پشت پرده اسرائیل و کشورهای اسلامی
کمتراز100موسسه مالی و اعتباری هنوزمجوزنگرفته اند ◄

مطالب مرتبط
بنر