تاسيس سازمان هدفمندي يارانه‌ها تصويب شد!

دوشنبه ، 9 آذر 1388 ، 10:43

 

معاون پارلماني رئيس جمهور از توافق اعضاي كميته مشترك مجلس و دولت به منظور تاسيس سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها با ماهيت شركت دولتي خبر داد.

به گزارش بانکی به نقل از فارس حجت‌الاسلام محمدرضا ميرتاج‌الديني معاون پارلماني رئيس جمهور و عضو سابق هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به جلسه شب گذشته كميته مشترك مجلس و دولت در خصوص لايحه هدفمندسازي يارانه‌ها اظهار داشت: جلسه شب گذشته كميته مشترك مجلس و دولت با حضور رئيس جمهور و آقايان محمدحسن ابوترابي فرد نايب رئيس اول مجلس، غلامرضا مصباحي مقدم رئيس كميسيون ويژه طرح تحولات اقتصادي دولت، محمد حسين فرهنگي نماينده تبريز و عبداللهي به عنوان نمايندگان مجلس و آقايان عزيزي، فرزين و بنده به عنوان نمايندگان دولت تشكيل شد كه آقاي دلخوش نيز به عنوان سخنگوي كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي به اين جلسه دعوت شده بود و حضور يافت؛ آقاي حسيني وزير اقتصاد نيز براي حضور در جلسه مذكور دعوت شده بود اما وي به علت سفر نتوانست در اين جلسه حاضر شود.

 

 


وي ادامه داد:‌ در جلسه شب گذشته ماده الحاقي به لايحه هدفمندي يارانه‌ها كه در جلسه گذشته كميسيون ويژه با رئيس جمهور مورد بحث و بررسي قرار گرفته بود و يك پيش‌نويس تفاهمي نيز نگارش شده بود روي اين مسئله بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

معاون پارلماني رئيس جمهور در ادامه  عنوان كرد در اين جلسه روي برخي از واژه هاي اين متن بحث‌هاي مفصلي انجام شد.

به گفته وي، اين جلسه بيش از دو ساعت به طول انجاميد كه در نهايت اعضاي كميته مشترك مجلس توضيحات دولت و رئيس جمهور را قانع‌كننده دانستند و در نهايت متن قبلي نوشته شده همراه با اصلاحاتي مورد توافق بين نمايندگان مجلس و نمايندگان دولت قرار گرفت.

اين عضو سابق هيئت رئيسه مجلس همچنين با اشاره به ماده الحاقي به كل لايحه هدفمندي يارانه‌ها، تصريح كرد: اين ماده الحاقي بايد در كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي تصويب شود و بعد در صحن علني مجلس نهايي شود؛ پس از بحث‌هاي مختلف صورت گرفته در اين جلسه و توضيحات آقاي رئيس جمهور تقريبا انتظارات مجلس هم از جهت نظارت و حضور ديوان محاسبات كل كشور نسبت به نظارت بر عملكرد دولت و يا سازمان و يا شركت هدفمندسازي يارانه‌ها تامين شد.

وي ادامه داد: در اين جلسه همچنين نظر دولت نيز از اين جهت كه هم سازوكار مستقلي براي اجراي لايحه هدفمندسازي يارانه‌ها تامين شد و هم آن روند جاري بروكراسي موجود در دولت را ندارد و از اصلاحات حقوقي موردنظر قانون كه شركت‌هاي با ماهيت دولتي در چارچوب همان مقررات و قوانين عمل مي‌كنند در صورت تاسيس سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها در صحن مجلس اين سازمان نيز به همان شكل عمل خواهد كرد.

ميرتاج‌الديني در ادامه ابراز اميدواري كرد كه اين پيشنهاد در كميسيون ويژه نيز تصويب شود تا دولت بتواند لايحه مذكور را پيش ببرد چرا كه هم بودجه سال آينده و هم برنامه 5 ساله توسعه منوط به تصويب اين لايحه است.

به گفته معاون پارلماني رئيس جمهور، تا زماني كه تكليف لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها مشخص نشود بخش‌هايي از قانون بودجه سال 89 و برنامه پنجم توسعه مبهم مي‌ماند.

ميرتاج‌الديني همچنين گفت كه در اين جلسه تاسيس سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها با ماهيت شركت دولتي تصويب شد و مورد توافق اعضاي كميته مشترك مجلس و دولت و رئيس جمهور قرار گرفت كه نحوه عملكرد اين سازمان در اين ماده الحاقي منظور شده است.

► چكمه‌هاي روسي هنوز هم قابل اعتماد نيست
جزئيات مطالبات معوق چهار بانك دولتي ◄

مطالب مرتبط
بنر