پاسخ بانک مرکزی به یک ادعا درباره تات

دوشنبه ، 16 آذر 1388 ، 14:07

 

تقاضای تاسیس «بانک تات» در اواخر سال 86 به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارائه و درخواست شده بود با توجه به تامین 50 درصد سرمایه پیشنهادی بانک، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با توجه به آگهی تاسیس پذیره نویسی، وتشكیل پرونده ثبتی در مرجع ثبت شركت ها موافقت نمود

بانک مرکزی طی جوابیه ای به ادعای یکی از روزنامه های صبح که گفته بود بانک تات بدون طی کردن ضوابط اداری و در ماه های پایانی دولت مجوز گرفته است پاسخ گفت.
به گزارش بانکی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، بانک مرکزی در این جوابیه طی اعلام خلاصه ای از سوابق تقاضای تاسیس بانک تات اعلام کرده است که تقاضای تاسیس «بانک تات» در اواخر سال 86 به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارائه و درخواست شده بود تا با تاسیس بانک پیشنهادی در منطقه آزاد تجاری – صنعتی کیش، موافقت گردد. لازم به ذکر است در مقطع ارسال تفاضا، حداقل سرمایه لازم برای تاسیس بانک در منطقه آزاد 2000میلیارد و در داخل کشور 3500میلیارد ریال بوده است.


بانك مركزی همچنین در این جوابیه اعلام كرده است: پس از ابلاغ مصوب هیئت وزیران در 14 مهرماه 87 مبنی بر تعیین حداقل سرمایه لازم برای تاسیس بانک خصوصی در داخل کشور به میزان 2000میلیارد ریال و در مناطق آزاد تجاری به میزان 1000میلیارد ریال، نماینده هیئت موسس تقاضا نمود تا بانک تات را به جای تاسیس در منطقه آزاد کیش، در داخل سرزمین اصلی تاسیس نماید.


پس از بررسی تقاضای تاسیس بانک تات در داخل کشور و دریافت مدارک و مستندات لازم، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی نامه شماره در تاریخ 24 بهمن ماه سال87 موافقت اصولی برای تاسیس بانک مزبور با سرمایه 2000میلیارد ریال صادر و صدور مجوز مرحله بعد را موکول به تامین 50 درصد سرمایه پیشنهادی (معادل 1000میلیارد ریال)‌دانست.


در این جوابیه آمده است، با توجه به تامین 50 درصد سرمایه پیشنهادی بانک تات، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با توجه به آگهی تاسیس پذیره نویسی، وتشكیل پرونده ثبتی در مرجع ثبت شركت ها موافقت نمود وبا توجه به انجام موفقیت آمیز پذیره نویسی، مجوز قطعی ثبت و تاسیس بانک در تاریخ 10 آبانماه 88 صادر گردید و مجوز فعالیت بانک به عنوان هشتمین بانک خصوصی کشور نیز با توجه به آگهی تاسیس شماره 20594/ث32/88 مورخ 26 آبانماه 88 در تاریخ 27آبانماه 88 صادر و به آن بانک ابلاغ گردیده است.


همچنین افتتاح نمادین شعبه‌ای از بانک تات به عنوان هشتمین بانک خصوصی کشور در شهر مقدس مشهد، در سالروز ولادت امام هشتم (ع) که در تقویم رسمی کشور با تاریخ 1388/8/8 مصادف گردیده بود، توسط موسسین بانک مزبور با عنایت به اینکه مراحل پذیره نویسی آن بانک به اتمام رسیده و وجوه مربوطه نیز به این بانک تودیع گردیده بود، صورت گرفته است.

► آمادگی برای تامین اسکناس پایان سال
هرثانیه سخنرانی ،75پوند ◄

مطالب مرتبط
بنر