بنر

چگونه می توانید از افراد مشهور برای تبلیغ برند خود استفاده کنید؟
سه شنبه ، 28 فروردين 1397 ، 08:44
محصول و برندسازی شما آماده است. برای توزیع چه فکری کرده اید؟

 

توزیع، که به عبارتی یعنی محصولات شما دیده شده و مردم به شما اعتماد کنند – برای برندهای جدید که در ابتدای راه هستند، سخت است. اگر بتوانید تبلیغ یک فرد مشهور را در مورد محصول خود نشان دهید، برند شما می تواند به سرعت در سراسر اینترنت گسترش یابد. این کار می تواند فراتر از رویاهای شما برندتان را گسترش دهد. افراد مشهور می توانند شما را به یک ستاره تبدیل کنند و با استفاده از آنها برای تبلیغ محصول تان، نه تنها از قدرت آنها استفاده می کنید، بلکه از قدرت تبلیغات دهان به دهان نیز مستفیض می شوید. این نکته مهمی است، زیرا یکی از بزرگترین مشکلات کسب و کارهای کوچک، این است که مردم را در جریان برند خود قرار دهند. اینترنت فضای شلوغی است. دیده و شنیده شدن در میان غوغای شبکه هایی مانند توییتر، حتی برای نام های معروف، دشوار است.
تبلیغ افراد مشهور موجب تقویت صدای برند شما می شود، و همچنین باعث جلب اعتماد مصرف کنندگان و برند شما نیز می گردد. اگر فرد بزرگی که مشتریان شما وی را می شناسند، عاشقش هستند و به او اعتماد دارند، محصولات شما را استفاده کرده و آن را تبلیغ نماید، سبب جلب اعتماد بیشتر مشتریان بالقوه می شود و شما اعتبار قابل توجهی کسب می کنید. بدانید توجه مردم به کجا جلب شده و آنها را به برند خود هدایت کنید.

افراد مشهور، حاضر به تبلیغ محصولات و خدمات شما هستند. اینطور نیست که در کاخ های خود نشسته باشند و همه پیام ها و شرکت هایی که می خواهند آنها محصول شان را تبلیغ کنند، نادیده بگیرند و آنها را بلاک کنند. بلکه آماده همکاری با برندها و شرکت های مناسب هستند.
«البته فقط می خواهند با برندهای بزرگ مانند نایک همکاری کنند».
احتمالا نام برندهای بزرگ را با تبلیغ افراد مشهور مانند Taco Bell ، Shaun McBride، Calvin Klein و Justin Bieber دیده باشید. البته، برندهای کوچکتر نیز قادر به استفاده تبلیغاتی از افراد مشهور بوده اند. مثلا Extensions Easilocks ، که از Vogue Williams برای تبلیغ محصول خود در اینستاگرام استفاده کرد.
Givenchy موفق به همکاری با Kendall Jenner گردید، و Old Navy مگان رینکس را جهت تبلیغ محصولات خود به میلیون ها فالوورش در رسانه های اجتماعی متقاعد کرد.

مگان رینکس کیست؟


در پروفایل توییترش، خودش را به صورت "ارائه توصیه های جالب در پادکست ام" توصیف می کند. در پروفایل اینستاگرامش می گوید که در "گریه زشت بر Hulu" عالی است!
ممکن است نام او را نشناسید، اما با بیش از ۵۰۰۰۰۰ فالوور در توییتر و ۱۳۰۰۰۰۰ فالوور در اینستاگرام، وی فرد مشهوری است، البته به سبک متفاوتی!

شهرت یک اصطلاح نسبی است. شاید راضی کردن یک ستاره بزرگ مانند تام کروز برای تبلیغ برند شما کار تقریبا غیرممکنی باشد (البته غیر ممکن نیست – می گویند وی بیگانه ها را دوست دارد)، اما شانس استفاده تبلیغاتی از افرادی مانند مگان رینکس برای برندهای کوچک/متوسط بیشتر است. پدر و مادر شما ممکن است حتی اسم این افراد را هم نشنیده باشند، اما او در رسانه های اجتماعی معروف است – و قدرت زیادی دارد که می توان از آن بعنوان اهرم استفاده نمود.

در این مقاله، نگاهی به مراحل مورد نیاز برای جلب توجه افراد مشهور برای تبلیغ برند را می آوریم.

۱٫ در مود مخاطبان هدف خود تحقیق کنید


چگونه می توانید متوجه شوید که کدام شخصیت برای برند شما مناسب است؟
اگر در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی هستید آیا همیشه از یک فرد مشهور برای تبلیغ خود استفاده می کنید؟
اگر خط تولید کفش کتانی دارید، آیا از افراد ورزشکار استفاده کنید؟
اول از همه، باید بدانید که چه کسانی، فرد مشهور را در رسانه های اجتماعی دنبال می کنند.
آیا فالوورهای آنها، مخاطبان هدف شما نیز هستند؟
اگر محصولی برای دختران نوجوانی که استایل هری پاتر را دوست دارند دارید، باید یک شخصیت مشهور با فالوورهای مشابه را پیدا کنید. همین نکته برای افرادی که محصول گیاهی دارند، نیز صادق است- باید کسی را پیدا کنید که حیوانات را دوست دارد و فالوورهایش عمدتا دوستداران حیوانات هستند. هنگامی که لیستی از افراد مشهور بالقوه را درنظر گرفتید، به پروفایل رسانه های اجتماعی هر کدام مراجعه کنید و ببینید چه افرادی آنها را دنبال می کنند. این کار تنها با سر زدن به پروفایل آنها مشخص می شود. تعامل در رسانه های اجتماعی فوق العاده مهم است.

وقتی به پروفایل رسانه های اجتماعی فرد مشهور مراجعه کنید و متوجه شوید که فالوورهای اصلی آنها جز مخاطبان هدف شما نیستند، باید آنها بلافاصله را از لیست خود حذف کنید. برای انجام این کار، پست های آنها را بررسی کنید.
چه کسانی فعال هستند؟ چه کسانی نظر می دهند و لایک می کنند و به اشتراک می گذارند؟
آیا این افراد، مشتریان بالقوه شما هستند؟
اگر اینطور هست، این فرد مشهور می تواند برای شما مناسب باشد.
خلاصه اینکه: شما به ستاره ای نیاز دارید که مخاطبانی که به دنبال آنها هستید را درگیر کرده باشد. اگر افرادی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، در پروفایل فرد مشهور فعال نیستند، فرد مشهور دیگر را بررسی کنید.

۲٫ به مزایایی که می توانید به فرد مشهور ارائه دهید، فکر کنید

هیچ چیز افراد را به یک محصول فیزیکی – مانند لوازم آرایش یا اکستنشن مو – علاقمند نمی کند جز آنکه بتوانند آن را امتحان کرده و آن را حس نمایند. پس کافیست محصول شما را فرد مشهور مورد علاقه تان امتحان کند!
تصور کنید:
یک محصول آرایشی جدید وجود دارد که عالی به نظر می رسد.اما، تا حدودی گران است.علاوه بر این، محصول برند جدیدی است.شما این برند را نمی شناسید و نمی دانید که این محصول چه کیفیتی دارد.اگر فقط می توانستید سمپل رایگان آن را امتحان کنید! شما نمی توانید – اما شخص مشهور می تواند.

وقتی افراد مشهوری را با یک محصول می بینیم، فورا احساس خوبی در مورد آن پیدا می کنیم. به همین دلیل است که برندها در دهه های گذشته، از تبلیغات افراد مشهور در آگهی های تلویزیونی استفاده کرده اند.
اما، چگونه می توانید از یک فرد مشهور بخواهید محصول شما را تبلیغ کند؟
چرا یک فرد مشهور از محصول شما استفاده کرده و آن را تایید کند؟
بهترین کار آن است که محصول خود را به صورت رایگان به آنها بدهید. این کاری است که همه برندها انجام می دهند، چه بزرگ و چه کوچک. دادن محصول به صورت رایگان بسیار جذاب است، زیرا مثل درآمد موردانتظار نتیجه می دهد. فرض کنید چیزی را به صورت رایگان به دوست تان می دهید؛ او از آن خوشش می آید و به ۵ نفر از دوستان خود می گوید و سپس این ۵ نفر محصول شما را تهیه می کنند.

اگر شما چیزی را به صورت رایگان به یک فرد مشهور بدهید و او از آن خوشش بیاید، به میلیون ها فالوور خود می گوید و در نتیجه آنها محصول شما را خریداری می کنند!افراد مشهور صرفا این کار را بخاطر محبت برای شما انجام نمی دهند.حتما از شما خواهند پرسید " برای من چه فایده ای دارد؟" محصولات خود را به آنها به صورت رایگان ارائه دهید، سپس در مورد تمام مزایای محصول و همچنین آنچه که برند شما در پی آن است، را به آنها بگویید. در مورد ارزش های خود صحبت کنید، اما مطمئن شوید که ارزش های شما، ارزش های آنها را نیز منعکس می کند.
به عنوان مثال، اگر شما یک شکلات جدید گیاهی دارید و فرد مشهور موردنظر گیاه خوار بوده و حیوانات برای او حائز اهمیت است، می توانید به او بگویید که محصول شما می تواند بیشتر فالوورهایش را به رژیم گیاه خواری تبدیل کند.


۳٫ فرد ارتباط دهنده را پیدا کنید


خیلی خوب است که در سال ۲۰۱۸ زندگی می کنیم. پیدا کردن افراد مشهور آسانتر از همیشه است.
هنگامی که پروفایل آنها را بررسی کردید اما در مورد آنها تردید داشتید، کافیست به گوگل سر بزنید وکلمات کلیدی خاص مربوط به حوزه خود را در گوگل جستجو کنید. اگر محصول شما یک شکلات گیاهی است، می توانید "افراد مشهور گیاه خوار" را جستجو کنید. این کار واقعا نباید خیلی طول بکشد و باید چند فرد را تنها با جستجوی کلمات کلیدی پیدا کنید. البته لازم نیست فقط از گوگل استفاده کنید. اگر بیشتر دنبال افراد تاثیرگذار کوچکتر از مشاهیر برجسته هستید، می توانید لینکدین را امتحان کنید.

باز تاکید می کنیم که کلمات کلیدی خاصی را جستجو کنید و کمی بگردید.نکته عالی درباره لینکدین این است که به شما نشان می دهد چند نفر با یک فرد تأثیرگذار فاصله دارید. به عنوان مثال، فرض کنید یک فرد تأثیرگذار مناسب را پیدا می کنید. همانطور که مشخص است، شما قبلا با افرادی ارتباطی برقرار کردید که این فرد تاثیرگذار را می شناسد. حال کافیست از او بخواهید شما را به فرد تأثیرگذار ارتباط دهد. دنبال یک آدرس ایمیل می گردید؟ این کار را نیز می توانید انجام دهید. ابزارهای دسترسی به ایمیل نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند، مانند hunter.io و voilanorbert.
اگر می خواهید به چند فرد مشهور و تاثیرگذار ایمیل ارسال کنید، باید ایمیل های خود را آنالیز کنید تا ببینید کدامیک از آنها ایمیل ها را باز کرده اند. چون اگر این کار را نکنید، فرصت ارزشمند سنجش چند معیار مهم را از دست می دهید. فرض کنید یک فرد مشهور حتی ایمیل شما را باز نمی کند. این افراد شما را نادیده نگرفته اند. بلکه شما نتوانسته اید توجه آنها را جلب کنید.
پس حالا چه کار می کنید؟ عنوان و خط اول ایمیل را تغییر می دهید و سپس ایمیل دوم را ارسال می کنید.
شما می توانید از پلاگین Gmail BananaTag برای آنالیز ایمیل های ارسالی خود استفاده کنید.
اگر در حال حاضر یک سرویس بازاریابی ایمیل مانند MailChimp دارید، می توانید از آن نیز استفاده کنید.

۴٫ با فرد مشهور تماس برقرار کنید

هنگامی که لیستی از چند فرد معروف جمع آوری کردید، وقت آن است که با آنها تماس داشته باشید.
باز، ما خیلی خوشبختیم که در سال ۲۰۱۸ زندگی و کار می کنیم، زیرا برقراری ارتباط با افراد مشهور و تأثیرگذار بسیار آسان است. این افراد ممکن است همیشه پاسخ شما را ندهند، اما نمی توانند که پنهان شوند.
ایده خوبی است که در اینجا شما کنترل را بدست گیرید، مخصوصا اگر شما مدیرعامل شرکت خود هستید به طور مستقیم با فرد مشهور مورد نظر تماس بگیرید. شما می توانید در رسانه های اجتماعی به آنها بطور مستقیم پیام دهید یا به آنها ایمیل بفرستید. امروزه، پیدا کردن ایمیل افراد مشهور به هیچ وجه سخت نیست.
در واقع، بسیاری از افراد مشهور ایمیل خود را در پروفایل رسانه های اجتماعی خود می گذارند. روش تماس شما هر چه که باشد، پیام شما باید شخصی، ساده و شفاف باشد. شما به دنبال برقراری ارتباط هستید، اما به آنها نیاز دارید.
ایمیل شما باید:
• متناسب با فرد مشهور، شخصی سازی شده باشد.
• با طراوات باشد.
• شفاف باشد.
• خنده دار باشد.
• دوستانه باشد.
• فروتنانه باشد.
• شفاف باشد.

به عنوان مثال:

سلام «نام فرد مشهور را در اینجا قرار دهید»،
می دانم برای اینکه توجه شما را جلب کنم، کار سختی در پیش دارم.
بنده بنیانگذار یک استارت آپ جدید هستم که میله های شکلات های فوق العاده سالم و خوشمزه گیاهی تولید می کند. چون شما هم گیاهخوار هستید، تیم ما اطمینان دارد که شما محصول ما را دوست خواهید داشت. محصول ما گلوتن ندارد و با آجیل، کشمش و آنتی اکسیدان ها پر شده است.
شاید بپرسید ما از شما چه می خواهیم؟
ما خوشحال خواهیم شد اگر شما پیشنهاد ارسال یک جعبه شکلات گیاهی رایگان ما را بپذیرید؟ قول می دهیم که این شکلات ها خوشمزه هستند، در دهان شما ذوب شده و شاید بهترین شکلاتی باشد که تا به حال در تمام طول زندگی خود میل کرده اید.
شاید بپرسید ما از شما چه می خواهیم؟
اگر پیشنهاد ارسال شکلات جدید خوشمزه ما را بپذیرید، ممنون خواهیم شد اگر بتوانید یک تصویر از خودتان را در حال خوردن شکلات در پروفایل شبکه های اجتماعی خود قرار دهید. فکر می کنیم که شما و مخاطبان تان کاملا با ارزش ها و پیام ما تطابق دارید.
ما همیشه شما را دوست خواهیم داشت و بدون تردید، جعبه دوم شکلات خود را با امضای شخصی (ارزش امضای من بر اساس گفته مادرم در سال ۲۰۳۰ به ۱۵ دلار خواهد رسید!) تقدیم تان خواهیم کرد.
شما سه گزینه دارید:
الف) این پیام را نادیده بگیرید
ب) پاسخ دهید: شما می توانید به من پاسخ دهید، تا ما شروع کنیم!
با تشکر
«نام خود را وارد کنید»

نتایج

تنها تبلیغ یک فرد مشهور برای برند شما کافی نیست.
موضوع تنها انتخاب یک فرد صحیح نیست.
اگر فرد اشتباهی را انتخاب کنید، تلاش شما بی نتیجه خواهد بود.
اگر فرد درستی را انتخاب کنید، برند شما می تواند رشد کند.
تحقیقات خود را انجام دهید.
بررسی کنید که چه طرفدارانی، افراد مشهور موردنظر را دنبال می کنند.
اطمینان حاصل کنید که این طرفداران، ارزش ها و پیام شما را به اشتراک می گذارند.
سپس، پیام خود را به افراد مشهور شخصی سازی کنید، مطمئن شوید که شاداب، دوستانه، روشن، و همیشه پیگیر هستید.

 

منبع: brandabout

► نرخ بیکاری سال گذشته ۱۲.۱ درصد
نتایج نشست سیف با صرافان/ کسی به دنبال حذف صرافی‌ها نیست ◄

 
پابلیکا
بنر

قیمت های روز بازار

نرم افزار CRM
رپورتاژ آگهی
ایمیل مارکتینگ
خريد بليط چارتر

برای سفارش بک لينک در بانکی با شماره 09127777190 تماس بگيريد

افراد حاضر

ما 562 مهمان آنلاین داریم
بنر