راز ساخت ایمیل های پرفروش
بنر

بنر
راز ساخت ایمیل های پرفروش
چهارشنبه ، 5 ارديبهشت 1397 ، 12:55

 

ایمیل هایی که به طور حرفه ای تهیه شده باشند می توانند فروش را بطور قابل توجهی افزایش دهند. قصد داریم فرمول دقیقی ارائه دهیم تا قادر به تهیه ایمیل هایی باشید که باز شوند، خوانده شوند و از همه مهمتر فروش را افزایش دهند.



قدم اول: با موضوعی گیرا و جذاب شروع کنید


موضوع ایمیل مهمترین بخش آن است و خواننده با ایدن موضوع ایمیل تصمیم می گیرد که پیام را باز کرده و متن آن را بخواند یا از آن صرف نظر کند.
در بخش موضوع می توانید سوالی بپرسید، نتیجه ای را بیان کنید، جایزه ای ارزشمند ارائه دهید یا دلیل ارسال ایمیل را شرح دهید. اگر پیشنهاد ویژه ای با زمانی محدود دارید، آخرین فرصد را در سطر موضوع بیان کنید. اگر نام مشتری را به درستی از طریق ایمیلش دریافت کرده اید می توانید در سطر موضوع به نام خودش نیز اشاره کنید.
در متن ایمیل تا آنجا که ممکن است از متون خشک و رسمی استفاده نکنید. استفاده از متون رسمی و بازرگانی باعث می شود، مشتری احساس کند که با یک سازمان بی هویت طرف است و نه یک فرد دلسوز که کارش را به خوبی انجام خواهد داد.



قدم دوم: عنوان دوستانه ای بیفزایید


اگر نام دریافت کننده ایمیل را دارید از آن استفاده کنید. در غیر این صورت از روش های متداول استفاده کنید. عنوان ایمیل را تا آنجا که می توانید شخصی و دوستانه بسازید.

قدم سوم: در پاراگراف اول ایجاد هیجان کنید


توجه خواننده را جلب کرده و دلیلی ارائه کنید که به خواندن ادامه دهد. شاید به طور غیر مستقیم بگویید که پیشنهاد مخصوصی فقط برای او دارید. بهتر است یک هدیه رایگان، تخفیف ویژه یا اطلاع قبلی درباره فروش را تنها برای مشتریان پیشنهاد کنید.
مثلا در بند اول بنویسید: روشی یافته ایم که به کمک آن می توانید فقط با 30 هزار تومان محصولات خود را به یک میلیون کاربر جدید معرفی کنید. برای اطلاع ار جزئیات این روش ادامه ایمیل را مطالعه کنید.


قدم چهارم: در پاراگراف اول ایجاد هیجان کنید


توجه خواننده را جلب کرده و دلیلی ارائه کنید که به خواندن ادامه دهد. شاید به طور غیرمستقیم بگویید که پیشنهاد مخصوصی فقط برای او دارید. بهتر است یک هدیه رایگان، تخفیف ویژه یا اطلاع قبلی درباره فروش را تنها برای مشتریان پیشنهاد کنید.
قدم پنجم: چند مزیت برتر خود را شرح دهید
جنبه هایی از محصول، خدمات، پیشنهاد یا محصول رایگان خود را که از همه ترغیب کننده تر است، انتخاب کنید. خود را از دیگران متمایز سازید. خود را بدون رقیب تصور نکنید. مزایای خود را طوری بنویسید که اگر خواننده چند ایمیل از رقیبان دریافت کرد، با مقایسه آنها از شما خرید کند.


قدم ششم: اطلاعات تایید کننده فراهم کنید


گواهینامه ها، نشان های تقدیر، مطالعات موضوعی، نمونه های موفقیت، مقایسه قیمت ها و جزئیات دیگری از این قبیل کمک می کنند تا اعتراضات احتمالی مشتری قبل از خرید، برطرف شوند. فرض را بر این بگذارید که خواننده مطلب شما را باور نخواهد کرد. مطالب را با دلیل و مدرک ارائه دهید.


قدم هفتم: مختصر و گیرا بنویسید


تنها جزئیاتی را که از جذابیت بیشتری برخوردارند، در ایمیل خود لحاظ کنید. اگر پیشنهاد شما احتیاج به توضیحات طولانی تری دارد، نشانی وب سایت را برای مشاهده صفحات فروش طولانی و کامل در اختیار افراد قرار دهید.


قدم هشتم: متن را به مطالب کلیدی تبدیل کنید


حجم زیادی از مطالب فشرده و پشت سرهم، برای خوانندگان دلهره آور و زمان بر خواهد بود. از این رو، من همیشه مطالب را با قراردادن مزایا و نکات مهم، در جمله های کوتاه و کلیدی، خواندن متن را آسان تر می سازم.


قدم نهم: پیشنهاد اصلی را ارائه کنید


اگر وب سایت ندارید، پیشنهادهایتان را به صورت مستقیم  و با زبان ساده و فصیح در ایمیل قید کنید. بهتر است پیشنهادهای فصلی را انتخاب کنید.


قدم دهم: روش پاسخگویی را برای خواننده مشخص کنید


همیشه به مشتری بگویید که دقیقا باید چه کاری انجام دهد.
قدم یازدهم: لینک وب سایت را به ایمیل اضافه کنید
اگر وب سایت دارید ایمیل باید به هر طریق ممکن مخاطب را ترغیب کند که لینکی را کلیک کند و وارد وب سایت شما شود. اگر موفق به اینکار نشوید فروش خوبی نخواهید داشت.
اگر می خواهید مشتریان برای خواندن صفحات کامل فروش، دانلود کوپن یا انجام عملیات دیگر به سایت شما مراجعه کنند، اطمینان حاصل کنید که دست کم دوبار یکی در نیمه دوم ایمیلتان و یکی درست در پایان متن و قبل از امضا، آدرس وبسایت را ذکر کنید.


قدم دوازدهم: ایمیل را اختصاصی سازید


بخش پایانی بسیاری از ایمیل ها، خشک و غیردوستانه هستند. این سوال پیش می آید که « چه کسی این مطلب را می نویسد؟» برای جلوگیری از این تاثیر نامطلوب، بخشی از شخصیت خودتان را به ایمیل منتقل کنید! حتی می توانید شوخی کوچک و کاملا مودبانه را اضافه کنید. به یاد داشته باشید، شما در حال فرستادن پیام برای افرادی هستید که از پیش با آن ها رابطه کاری دارید. پیام را به صورت دوستانه مطرح کنید.


قدم سیزدهم: قوانین ایمیل های تجاری


از ژانویه سال 2004 برای ارسال ایمیل های ناخواسته که معمولا اسپم یا هرزنامه نامیده می شوند، قوانینی وضع شده اند و برای متخلفان جریمه هایی در نظر گرفته شده است. این قوانین در بسیاری از کشورها اجرا می شوند.
با آشنایی با قوانین و رعایت آنها، می توانید بازاریابی ایمیلی خود را بدون مشکل ادامه دهید. در غیر این صورت شاید شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ وب سایت شما، به شما اخطار دهد تا فعالیت سایت شما را متوقف سازد که می تواند دردسرساز باشد.


موارد زیر را در نظر بگیرید


1.    ارسال اطلاعات نادرست و گمراه کننده ممنوع است.
2.    از انتقال ایمیل هایی که موضوعی اغواکننده و فریبنده دارند، ممانعت به عمل می آید.
3.    باید برای خارج شدن گیرنده از مشترکان دریافت ایمیل روشی داشته باشید و آن روش در تمامی ایمیل ها توضیح داده شود.
4.    در ایمیل های تجاری و تبلیغاتی باید آدرس پستی محل فعالیت فرستنده ذکر شود.

 

منبع: کتاب «شکستن مرزهای فروش» نوشته ی ژان بقوسیان

► ایجاد ۷۹۱ هزار نفر شغل در سال 96
خروج بانک‌ها از فعالیت‌های غیربانکی/واگذاری تامین سرمایه‌ها در بورس ◄

 
پابلیکا
بنر

افراد حاضر

ما 607 مهمان آنلاین داریم