آیا کپی برداری ایده راه اندازی کسب و کار از غرب خوب است یا نه؟
چهارشنبه ، 5 ارديبهشت 1397 ، 15:32

 


حوزه کسب و کار جایی است که بیشترین مقلدان در آن متولد می ­شوند و هرگز از بین نمی ­روند. زمانی که ایده کسب و کار جدیدی پرورانده و با موفقیت در بازار اجرا شود، به زودی مقلدی شروع به تقلید همان ایده می­ کند. به عنوان مثال، پپسی پس از کوکالا ایجاد شد، برگر کینگ پس از مک ­دونالد وارد بازار شد، پوما پس از آدیداس آمد. این روند کپی برداری از ایده های کسب و کارهای موفق تنها مخص غرب نیست، کشورهای جهان سوم این فرایند کپی برداری را بیشتر استفاده می کنند. نمونه ساده آن اسنپ که ایده آن از اوبر گرفته شده است و تپسی که به سرعت بعد از استپ وارد بازار شد. و یا سایت هایی مثل تخفیفان و نت برگ که دقیقا همان کاری را انجام می دهند که گروپان در حال انجام آن است. حتی در سطح خرد جامعه هم این تقلید به وفور مشاهده می شود. یک فست فود یا فروشگاه برند پوشاک در یک منطقه با استقبال مردم مواجه می گردد، و این استقبال موجب می گردد تا چندین و چند رقیب در مدت زمان کوتاهی در همان منطقه برای او به وجود بیایند.

 

برای مطالعه ادامه مقاله اینجا کلیک کنید.

 

 

► تورم 8.8 درصدی بخش مسکن در ماه نخست
طرح جدید بانک ها برای حمایت ازکالای ایرانی ◄

 
بنر
بنر
بنر
نرم افزار CRM
رپورتاژ آگهی
خرید بلیط هواپیما
ایمیل مارکتینگ

برای سفارش بک لينک در بانکی با شماره 09127777190 تماس بگيريد

افراد حاضر

ما 426 مهمان آنلاین داریم