جلسه ی اوباما با گربه های چاق وال استریت!

دوشنبه ، 23 آذر 1388 ، 18:30

موضع گیری عجیب و توهین باراک اوباما رئیس جمهور امریکا به بانکداران امریکایی رابطه ی سرد دولت ایالات متحده و بانکداران را وارد فاز جدید و خطرناکی کرد.

 

به گزارش بانکی دات آی آر ، اوباما در برنامه «60 دقيقه» تلويزيون سی.بی.اس و در یک اظهار نظر عجیب و تند گفته بود:"  من رئیس جمهور نشدم كه به یک عده گربه چاق وال استريتی كمك كنم آنها حتی از عهده ی پس دادن کمکهای مالی دولت هم برنمی آیند ، دلیل خشم مردم از بانک ها همین پاداش های کلان است . من نمی دانم چرا آنها این مسئله را نمی فهمند"

در حالی که بسیاری از کارشناسان اقتصادی انتظار داشتند در جلسه ای که امروز میان بانکداران و مقام های مالی و اقتصادی امریکا با باراک اوباما برگزار می شود ، اتفاقات خوبی در مورد راهکارهای خروج از بحران پیشنهاد شود ، توهین رئیس جمهور امریکا ، باعث شده تا این جلسه نیز تحت الشعاع قرار گرفته و امید چندانی برای اثربخش بودن این جلسه نماند!

برنامه ی این جلسه صحبت در خصوص بدهی های بانک ها به دولت ، اعطای تسهیلات برای کسب و کارهای کوچک و برنامه ریزی و تبادل نظر در خصوص مسائل اقتصادی امریکا است.

مطبوعات و سایتهای خبری نیز با تمسخر این جلسه ، آن را "مذاکره ی اوباما با گربه های چاق" خواندند که این نیز آتش خشم بانکداران را شعله ور تر ساخت!

یکی از مقامات بانکی امریکا گفت:" او در مورد وال استریت چه چیز فکر می کند ؟ کسانی که روی مبل دفتر کار خود لم داده اند و به کسب و کارها و کسب سود های کلان فکر می کنند ؟ این اصلا واقعیت نیست!"

البته لری سامرز ، مشاور اقتصادی کاخ سفید با اتخاذ موضعی نرم تر از اوباما ، صحبت های وی را ناشی از اوج بحران دانست و بر لزوم درک درست بانکداران از اصطلاحات خاص اویاما تاکید کرد.

 

یکی دیگر از مقامات مالی در وال استریت با انتقاد از ادبیات اوباما گفت:" وقتی همه از اختلاف نظر در برنامه های اقتصادی دولت و بانکها مطلع هستند ، پس بهتر است رئیس جمهور به فکر حل کردن مشکل در گفتگوی رو در رو باشد ، نه در یک برنامه ی 60 دقیقه ای که فقط خودش حضور دارد آن هم با بکار بردن واژه ای همچون گربه های چاق!"

گفتنی است اوباما سابقه ی تمسخر چاقی را یکبار دیگر داشته است ، زمانی که جسیکا سیمپسون خواننده و بازیگر هالیوودی دچار اضافه وزن شده بود و قرار بود عکس باراک اوباما و خانواده اش به همراه عکس کوچکی از جسیکا روی جلد یک مجله قرار گیرد ، اوباما به تمسخر به خانواده و عکاس گفته بود :" بهتر است ما جمع تر بنشینیم تا عکس این زن گنده هم جا بشود!"

► 1 میلیارد 17 میلیارد شد
آبدارچي بانك؛ طراح كلاهبرداري‌هاي ميليوني ◄

مطالب مرتبط
بنر