جشن سنتی استقبال از دانشجویان جدید + گزارش تصویری

دوشنبه ، 5 بهمن 1388 ، 11:27

دانشجویان دانشگاه سنت اندروز در اسکاتلند که به تازگی وارد دانشگاه شده اند ، طی یک مراسم سنتی که به "جنگ فوم" مشهور است ، ورود خود را به فضای آکادمیک جشن می گیرند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر ، برگزاری این جشن سال ها پیش از سوی مدیران دانشگاه تصویب شده و هر ساله با شکوه خاصی ! صدها تن از دانشجویان با فوم به جان دانشجویان جدید الورود می افتند!

در سال های گذشته این جشن با آرد و سفیده ی تخم مرغ برگزار می شد ، اما به دلیل آسیب دیدن تدریجی ساختمان ، صابون و کف مخصوصی برای این جشن تهیه دیده شده که دانشجویان از آن استفاده می کنند.

دانشگاه سنت اندروز ، در سال ۱۴۱۳ میلادی بنیان‌گذاری شده و قدیمی‌ترین دانشگاه اسکاتلند و سومین دانشگاه قدیمی در بریتانیا‌ و در میان تمامی کشورهای انگلیسی‌زبان است. بیش از ۸٬۰۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف از کارشناسی تا دکترا در این دانشگاه مشغول تحصیل و پژوهش هستند. این دانشگاه در شهر سنت اندروز‌ در منطقه فایف در اسکاتلند واقع است.

از نکات جالب این دانشگاه این است که ، در نوامبر سال ۲۰۰۶ طی مراسمی به محمد خاتمی رئیس جمهوری سابق، دکترای افتخاری اعطا کرد. این رویداد در سطح بریتانیا و جهان موافقان و مخالفانی داشت، و باعث اعتراض برخی گروه‌های مدعی دفاع از حقوق بشر و برخی اعضا مجلس نمایندگان بریتانیا و گروه‌های اپوزسیون ایرانی مخالف جمهوری اسلامی شد.

 

با هم تصاویری از این جشن را می بینیم

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

استخدام های مهم روز:

پربازدید ترین اخبار بانکی:

===============

تهیه و تنظیم : سرویس گردشگری بانکی دات آی آر

 

► جشن آب در اوکراین + عکسهای جالب

مطالب مرتبط
بنر