«نه» نمایندگان مجلس به دولت

يكشنبه ، 13 دی 1388 ، 13:59

 

در حالی که یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد که معاونین رئیس جمهور در جلسه علنی امروز مجلس اصرار دارند که درخواست استرداد لایحه هدفمند کردن یارانه ها در دستور کار مجلس قرار بگیرد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی به درخواست استرداد لایحه هدفمند کردن یارانه ها از سوی دولت رای منفی دادند.

 


حجت الاسلام حسین سبحانی نیا  یادآور شد از صبح امروز یکشنبه آقای میرتاج الدینی و دیگر مسئولان دولتی حاضر در مجلس با مراجعه به هیئت رئیسه اصرار دارند که درخواست استرداد لایحه هدفمند کردن یارانه ها در دستور کار مجلس قرار بگیرد که تا کنون هیئت رئیسه با این درخواست موافقت نکرده است.

نماینده نیشابور تاکید کرد: بر اساس قانون زمان مقرر برای درخواست استرداد گذشته است و بر همین اساس چنین درخواستی در دستور کار مجلس قرار نگرفته است.

رای منفی به استرداد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به درخواست استرداد لایحه هدفمند کردن یارانه ها از سوی دولت رای منفی دادند.

از بین 243 نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی ، 120 رای موافق استرداد ،111 رای مخالف استرداد و 7 رای ممتنع به درخواست استرداد لایحه هدفمند کردن یارانه ها داده شد و بر این اساس این درخواست دولت از سوی نمایندگان با دو رای کمتر از حد نصاب رای نیاورد.

طی نامه ای خطاب به رئیس جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس دولت درخواست خود را مبنی بر استرداد لایحه هدفمند کردن یارانه ها مطرح کرد.

در بخشی از متن این نامه آمده است: حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای ابوترابی ریاست جلسه علنی مجلس با سلام و تحیت پیرو درخواستهای قبلی مبنی بر استرداد لایحه هدفمند کردن یارانه ها و درخواست رئیس جمهور در این خصوص بر مبنای بند 2 ماده 137 آیین نامه داخلی مجلس قبل از ورود به بحث بررسی ماده 15 در جلسه علنی جاری را مطرح فرمایید. هیئت دولت طبق ماده 137 درخواست خود را مبنی بر استرداد لایحه هدفمند کردن یارانه ها مطرح نموده است.

این نامه از سوی معاون پارلمانی رئیس جمهور ارائه شد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

► گردشگری / مسابقه ی خودروهای دست ساز در انگلستان
سایپا چگونه بانكدار مي‌شود؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر