معرفی پولسازترین بازیگر سینما در سال 2009

يكشنبه ، 13 دی 1388 ، 14:37

 

سینماداران آمریکایی ساندرا بولاک را که پس از دو سال غیبت با سه فیلم به سینماها بازگشت، به عنوان پولسازترین ستاره هالیوود در سال 2009 برگزیدند.

 



به گزارش بانکی به نقل از خبرآنلاین، موسسه انتشاراتی کوئیگلی امسال نیز مانند سال‌های قبل با نظرسنجی از صدها سینمادار در آمریکای شمالی فهرستی از 10 ستاره پولساز هالیوود تهیه کرد که روز پنجشنبه منتشر شد.

در این فهرست بولاک 45 ساله به لطف موفقیت دو فیلم «پیشنهاد» و «نقطه کور» بالاتر از بازیگرانی چون جرج کلونی و دنزل واشینگتن قرار دارد.


کمدی رومانتیک «پیشنهاد» ژوئن پیش اکران شد و تاکنون در دنیا 315 میلیون دلار فروخته است.

درام ورزشی «نقطه کور» هم از 20 نوامبر تاکنون تنها در آمریکا و کانادا 193 میلیون دلار فروش داشته و به زودی در دیگر کشورها نیز اکران می‌شود. بولاک برای هر دو فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب است.

بولاک در سال 2009 کمدی «همه چیز درباره استیو» را هم روی پرده سینماها داشت که در آمریکا و کانادا 34 میلیون دلار فروخت.


موسسه انتشاراتی کوئیگلی گفت فهرست پولسازترین ستاره‌های هالیوود نه بر مبنای میزان فروش فیلم‌های آنها بلکه بر اساس دیدگاه سینماداران درباره قدرت آنها در جلب نظر تماشاگران تهیه شده است.

به عنوان مثال فیلم «ترانسفورمرها: انتقام کشته‌شدگان» با بیش از 400 میلیون دلار پرفروشترین فیلم سال 2009 در آمریکاست، اما خیلی‌ها اعتقاد دارند موفقیت این فیلم نه ناشی از ستاره‌های آن بلکه به خاطر جذابیت خود مجموعه و اسباب‌بازی‌هایی است که فیلم از روی آنها ساخته شده است.

آخرین باری که یک بازیگر زن در صدر فهرست کوئیگلی قرار گرفت سال 1999 بود که جولیا رابرتز این رتبه را از آن خود کرد. رابرتز که کمدی «فریب» با بازی او در گیشه‌های فروش شکست خورد، از راه‌یابی به فهرست امسال بازماند.


بولاک سال 1994 با فیلم حادثه‌ای بسیار موفق «سرعت» به شهرت رسید و یکی از مطرح‌ترین ستاره‌های هالیوود شد، اما از سال 2007 تا پیش از فیلم «پیشنهاد» در فیلم دیگری بازی نکرده بود.

جانی دپ ستاره فیلم «دشمنان مردم» در رده دوم فهرست کوئیگلی است و پس از آن به ترتیب مت دیمن، جرج کلونی، رابرت داونی جونیر، تام هنکس، مریل استریپ، براد پیت، شایا لابوف و دنزل واشینگتن قرار دارند.


ویل اسمیت نفر اول فهرست پارسال این موسسه در فهرست امسال جایی ندارد.

انتشارات کوئیگلی هر سال یک کتاب مرجع برای دست‌اندرکاران سینما منتشر و از سال 1932 تاکنون با نظرسنجی از سینماداران و خریداران فیلم 10 ستاره پولساز سال را انتخاب می‌کند.

► چهار روز تا بي‌اعتبار شدن اسكناس‌هاي شعارنويسي شده
گردشگری / مسابقه ی خودروهای دست ساز در انگلستان ◄

مطالب مرتبط
بنر