شرخری یک موسسه مالی!+کاریکاتور

دوشنبه ، 14 دی 1388 ، 13:06

 

از خدمات جدید ارایه شده به مشتریان یکی از موسسات مالی نقد کردن مطالبات است.

به گزارش بانکی به نقل ازپرچم یکی از موسسات مالی منصوب به ارگانهای نظامی و انتظامی در راستای خدمت رسانی به مشتریان خود اقدام به نقد کردن مطالبات مشتریان می کند.این موسسه با خرید چک های مشتریان خود و با تکیه بر پشتوانه های حقوقی و اجرایی که به واسطه سهامدارن اصلی خود در اختیار دارد اقدام به نقد کردن مطالبات آنها می کند.

 

این اقدام که طریق برخی واسطه ها و به شکلی نیمه رسمی صورت می گیرد در شرایط بحرانی بازار و رکود اقتصادی فعلی با استقبال گسترده فعالان اقتصادی همراه شده است بطوریکه موسسه فوق برای پاسخگویی به به این تقاضا ها شرایطی تعیین کرده است،از جمله معرفی شدن از سوی مشتریان شناخته شده و یا نقد نکردن مطالبات کمتر از یکصد میلیون تومان برخی از این شروط است.

از نکات قابل توجه دیگر در این زمینه نرخ خرید چک ها از افراد است که بر اساس نوع حساب ،بانک، محل شعبه، اعتبار صاحب چک، تاریخ سررسید و ... بین 3 تا 5 درصد تعیین می شود. این نوع فعالیت ها در شرایط بحرانی اقتصاد و با توجه به رشد شدید میزان چک های برگشتی در این روزها رونق دارد و از قدیم به افرادی که این نوع فعالیت ها را در بازار بر عهده می گرفتند به شرخر معروف بوده اند ولی تاکنون انجام چنین فعالیتهای در غالب یک موسسه سابقه شناخته شده ای حداقل در کشور ما نداشته است.

البته قابل ذکر است به دنبال افزایش میزان مطالبات معوقه بانکی در مرداد ماه سال جاری خبرگزاری فارس از ارایه طرح « دادن مجوز به مؤسساتی جهت خرید بدهی های معوق بانکی » خبر داده بود و البته هنوز این طرح به تصویب کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب نرسیده است و از سوی دیگر این طرح مربوط به مطالبات بانکی بوده و ربطی به مبادلات فردی ندارد؛ که البته با توجه به تبعات ان نیز می توان به خوبی دلیل مسکوت ماندش در کمیسیون اقتصاد را متوجه شد.

► توصیه اقتصادی آیت الله مکارم به سران امریکا و انگلیس
چرا شرکت های هرمی قانونی می شوند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر