گفتگو با کسب و کارهای ایرانی: پس پی؛ راهکار پرداخت خرد
دوشنبه ، 26 آذر 1397 ، 08:53

آکادمی فروش به سراغ کسب و کارهای ایرانی و کارآفرینانی که در ایران و برای ایران خدمت می کنند، می رود و بدون هیچگونه چشمداشت مادی و غیر مادی، آنها را معرفی می کند، از رمز و راز موفقیت شان می پرسد و درباره برندشان با آنان صحبت می کند.

 

 

 

جناب پزشک عزیز، خودتون و همچنین پیشگامان فناوری اطلاعات کهکشان رو معرفی کنید.
بنده علیرضا پزشک مدیرعامل شرکت پیشگامان فناوری اطلاعات هستم. مجموعه پیشگامان بیش از یک دهه هست که در زمینه نرم افزارهای بانکی فعالیت می کند و در حوزه استارت آپ ها نیز با ارائه اپلیکیشن پس پی وارد شده است.

در مورد محصولات و خدماتی که در پیشگامان فناوری اطلاعات کهکشان ارائه می­شوند مقداری توضیح بدید.
مجموعه پیشگامان هم در زمینه تولید نرم افزارهای بانکداری و پرداخت الکترونیک و هم در زمینه مشاوره مربوط به نرم افزارها و سخت افزارها فعالیت می­کند. از جمله محصولات حوزه بانکی می توان: راه حل جامع بانکداری متمرکز کیمیا، سامانه های بانکداری مدرن کیمیا، راه حل جامع بازرسی کیمیا، باشگاه مشتریان، سیستم قرعه کشی، راه حل پرداخت الکترونیک XPS را نام برد. در زمینه فین تک اپلیکیشن P.A.K به عنوان کیف پول الکترونیک و جدیدترین محصول پیشگامان که بر اساس دانش و تجربه چندین ساله شرکت می باشد راه حل پرداخت خرد “پس پی” است که این محصول می تواند راهکار مناسبی در جهت بانکداری خرد باشد.

در ارتباط با اپلیکیشن پس پی ایده اولیه ساخت این اپلیکیشن چه زمانی و توسط چه کسی ارائه شد؟ (آیا در طرف خود شرکت تصمیم به ساخت اپلیکیشن گرفته شد یا اینکه به عنوان سرمایه ­گذار روی این اپلیکیشن سرمایه­گذاری کردید؟)
ایده اولیه توسط مدیران مجموعه از سال ۹۵ شکل گرفت ابتدا در نرم افزاری به نام پاک پیاده سازی شد که به عنوان یک ابزار پرداخت در شبکه بانکی مطرح بود ولی با رویکرد جدید شرکت که فعالیت گسترده ای را در حوزه راهکار پرداخت خرد شروع کرده است برند پس پی را به وجود آورد که قابلیت هایی فراتر از نسخه اولیه خودش دارد.

در مورد اسم محصول، خب “پی” که مشخص هست، “پس” رو توضیح میدین که چی هست؟
“پس” مخفف پرداخت سریع هست

پس پی صرفا قرار هست که به عنوان یک اپلیکیشن پرداخت آنلاین باشه یا برنامه­های توسعه بازار دارید برای این محصول؟
از آنجایی که رقابت در این بازار زیاد است بالطبع هر کسب و کاری برای ماندن در بازار نیازمند این خواهد بود که محصولش را ارتقا دهد قابلیت های جدیدی اضافه کند وکاربردی بودن آن را نشان دهد . لذا برنامه های مبسوطی جهت توسعه بازار و نیز توسعه محصول در نظر گرفته شده است. لیکن موفقیت این برنامه ها منوط به پذیرش از جانب مردم است. یکی از اهداف مهم پس پی با توجه به سابقه شرکت در یک دهه گذشته در حوزه نرم افزار بانکداری الکترونیک ، فعالیت در زمینه بانکداری خرد بوده که کمتر در کشور ما به آن توجه شده است. با حرکت به این سمت می توانیم بگوییم پس پی هرجا که منابع خرد وجود داشته باشد حضور خواهد داشت.

تا جایی که من اطلاع دارم ظاهرا سازمان تاکسیرانی داره یک تفاهم نامه برای استارتاپ هایی که قصد دارن در زمینه پرداخت موبایلی فعالیت کنند، آماده میکنه تا روال کار مشخص باشه. با سازمان تاکسیرانی به راحتی و بدون مشکل خاصی تونستید به توافق برسید؟
توافق صورت گرفته بعد از بررسی هایی بود که سازمان مزبور از اپلیکیشن پس پی داشت و پس از ماه ها بررسی و جلسات صورت گرفته مقرر گردید در برخی از مناطق تهران شروع به فعالیت داشته باشیم.

بحث پرداخت هزینه به راننده به چه شکلی و حداکثر پس از چند ساعت انجام میشه؟
از آنجایی که پرداخت هزینه دغدغه اصلی رانندگان می باشد این هزینه روزانه به صورت پایا به حساب آنها واریز می شود. حداکثر زمان واریز نیز ۲۴ ساعت خواهد بود. البته با چند بانک به عنوان بانک عامل مذاکره کرده ایم تا به کمک آنها بتوانیم تسویه با رانندگان را در فواصل زمانی کمتر و حتی روزهای تعطیل نیز انجام دهیم.

در حال حاضر پس پی توی چه مرحله ای هست؟ اپلیکیشن وارد بازار شده؟ چه مناطقی رو تحت پوشش خودتون دارید؟
پس پی هم اکنون در حال ارائه سرویس به هموطنان عزیزمان می باشد و در برخی شهرستان ها مانند ارومیه و سمنان استفاده می شود. همچنین در تهران هم قرار شده است که عرضه محصول به زودی اتفاق بیفتد.

مدل درآمدی پس پی به چه شکلی هست؟ آیا هزینه ای از کاربر یا راننده اخذ میشه یا اینکه به ازای هر تراکنش، مبلغی به عنوان کارمزد دریافت می کنید؟
استفاده از اپلیکیشن پس پی کاملا رایگان بوده و حتی مشوق هایی هم برای نصب و استفاده از برنامه برای هر دو طرف استفاده کننده – راننده و مسافر – در نظر گرفته شده است.

یکی از مشکلاتی که اغلب اپلیکشن هایی مثل پس پی باهاش مواجه هستند، بحث استخر پول هست. یه مقداری در این مورد میشه توضیحاتی رو بدین؟ و اینکه از طرف بانک مرکزی آیا محدودیت هایی برای این قضیه وجود داره؟
با توجه به گستردگی بخش فین تک ها نداشتن متولی و نبود قانون مشخص در این حوزه، بانک مرکزی مجاب شد قوانین و چارچوب مدونی را برای کسب و کارهای حوزه پرداخت تهیه کند. بنابراین با مشارکت شاپرک شرکت های حوزه پرداخت تحت عنوان “پرداخت یار” به فعالیت خود ادامه می دهند. این قدم برای حل مشکلات موجود در این راه برداشته شده است قطعا مشکلات بسیار زیاد است ولی جهت تسهیل روند کار کسب و کارهای نو، گام موثری است.

در زمینه بازاریابی برای پس پی، تا الان چه برنامه هایی رو اجرایی کردین و چه برنامه هایی رو در نظر دارید تا در آینده اجرا کنید؟ فکر می کنید با چه رویکردی رانندگان رو بتونید مجاب کنید که QRcode های شما رو داخل ماشین های خودشون قرار بدن؟ آیا امتیازهای ویژه و به اصطلاح پروموشن هایی رو در این زمینه در نظر گرفتید؟
برنامه بازاریابی پس پی شامل روی آوردن به بازارهای جدید در حوزه پرداخت هست، رویکرد بلند مدت ما این است که این اپلیکیشن نماینده بانکداری خرد باشد و فعالیت هایی را که بانک ها به آنها ورود پیدا نمی کنند را هم پوشش بدهد. جهت مجاب کردن رانندگان همانطور که گفتید پروموشن هایی را در نظر گرفته ایم تا رانندگان و مسافران، یعنی هر دو گروه در پی استفاده از پس پی باشند.

پیشبینی مجموعه پیشگامان برای اپلکیشن پس پی به چه شکلی هست؟ فکر می کنید طی یک سال آینده، در حوزه پرداخت کرایه تاکسی در شهر تهران، چه درصدی از سهم بازار رو بتونید کسب کنید؟
با توجه به اینکه سرعت ورود رقبا به بازار زیاد است و ما نیز در مراحل ابتدایی راه هستیم تعیین اینکه طی یکسال آینده چه سهمی از بازار را خواهیم گرفت به صورت دقیق امکانپذیر نیست چون بازار هدف ما فقط تاکسیرانی نیست و برنامه های بلندمدت برای بسط محصول در حوزه های مختلف داریم .

 

► آجیل شب یلدا ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان!
هندوانه شب یلدا کیلویی چند؟ ◄

 
بنر
بنر
بنر
بنر
نرم افزار CRM
رپورتاژ آگهی
ایمیل مارکتینگ
خريد بليط چارتر

برای سفارش بک لينک در بانکی با شماره 09127777190 تماس بگيريد
Page Title

افراد حاضر

ما 812 مهمان آنلاین داریم