تمام بانکها تا پایان بهمن به سامانه پایا متصل می شوند

يكشنبه ، 4 بهمن 1388 ، 11:48

 

مديركل اداره نظام‌هاي پرداخت بانك مركزي كارمزد سامانه پاياپاي پرداخت الكترونيك را صفر عنوان كرد.

مهران شريفي  اظهار كرد: سامانه پايا كه براي تسهيل در امور انتقال وجوه طراحي شده، كارمزد ندارد.

او هر گونه نگراني درباره انتقال وجوه بيش از 15 ميليون تومان را بي‌اساس خواند و گفت: سامانه پايا امكان انتقال الكترونيكي وجوه را از هر حساب در هر بانك به هر حساب ديگري در هر بانك ديگري فراهم مي‌كند و تحويل رقام بيش از 15 ميليون تومان فقط به صورت نقد و ايران‌چك و در راستاي اجراي قانون مبارزه با پول‌شويي امكان‌پذير نيست.

 

 

مديركل اداره نظام‌هاي پرداخت بانك مركزي زمان تجهيز كامل تمام شعب تمام بانك‌ها به سامانه پايا را اواخر بهمن‌ماه اعلام كرد.

شريفي با بيان اينكه "از طريق سامانه پايا امكان برداشت مستقيم و واريز مستقيم وجود دارد" توضيح داد: در سيستم پايا مي‌توان از يك حساب در يك بانك به هر حساب ديگري در هر بانك واريز كرد و همچنين دستور برداشت از يك بانك و پرداخت جمعي به چندين حساب در بانك‌هاي مختلف هم فراهم مي‌شود.

وي به ارائه مثال‌هايي درباره كاربرد امكان برداشت مستقيم و واريز مستقيم پرداخت و گفت: مثلا از طريق اين سامانه مي‌توان پرداخت سود سهام به سهام‌داران يك شركت بدون افتتاح حساب در بانکي كه شركت در آن حساب دارد، اقدام كرد. در واقع فرد با داشتن يک حساب بانکي مي‌تواند تمام دريافت‌ها و پرداخت‌ها را انجام بدهد.

شريفي به امكان استفاده از اينترنت در اين سامانه اشاره كرد و گفت:‌ در حال حاضر بانك‌هاي ملي و صادرات هم خدمات پايا را از طريق اينترنت هم ارائه مي‌كنند و بانك‌هاي ديگري هم به جمع آن‌ها خواهند پيوست.

وي به امكان قبول سند حواله الكترونيكي از طريق پايا به جاي فيش واريز به ادارات دولتي اشاره كرد و گفت: در اين باره مشغول مذاكراتي با خزانه‌داري و ديوان محاسبات كشور هستيم كه در صورتي كه بخشنامه اين كار ابلاغ شود، صرف ارائه يك حواله الكترونيكي از حساب خود شخص كه نشان‌دهنده انتقال به حساب‌هاي دولتي (عوارض، ماليات و گذرنامه و ...) باشد كافي است.

► چرا آنها گربه های چاق وال استریتی هستند؟
احمدی نژاد:نرخ تورم به زير 5 درصد مي‌رسد ◄

مطالب مرتبط
بنر