جایزه 5 هزار دلاری برای ازدواج مجدد

دوشنبه ، 12 بهمن 1388 ، 16:13

 

برخی نهادهای مدنی عراق وبرخی از اعضای زن شورای استان الانبار عراق مردان عراقی متأهل وجوان ساکن در این استان را به تجدید فراش وگرفتن همسر دوم تشویق کردند.

به گزارش بانکی به نقل از پایگاه خبری الجوار این دعوت با هدف کم کردن از مشکلات زنان مطلقه وازدواج نکرده وبیوه صورت می گیرد. این دعوت در حالی صورت می گیرد که گزارش های نهادهای مدنی در استان الانبار تعداد شگفت انگیز 130 هزار زن بیوه را در دفاتر خود ثبت کرده اند.

به گزارش الجوار خانم رابعه محمد النایل عضو شورای استانی الانبار در گفتگو با روزنامه قطری العرب اظهار داشت: دعوت به تعدد زوجات تنها به دلیل همخوان بودن با شریعت اسلامی صورت نپذیرفته، بلکه مهمترین دلایل آن جلوگیری از آسیب های اجتماعی وانسانی است.

وی افزود: قصد این است که زندگی جدیدی برای این قشر از زنان که همسران خود را بر اثر جنگ ودرگیریها وبمب گذاریها از دست داده اند ودر خانه برادران وپدران خود باقی مانده اند آغاز شود.

رابعه محمد ادامه داد: انگیزه های مادی نیز برای مردانی که ازدواج مجدد را بپذیرند در نظر گرفته شده است. قرار است تا به هر مردی که با زنان بیوه یا مطلقه  ازدواج کند دوهزار دولار، وهر کس برای سومین ویا چهارمین دفعه همسرگزینی کند پنج هزار دلار امریکا به عنوان کمک هزینه پرداخت شود.



► چند درصد مردم خوشه یکی شدند؟
قيمت فعلي خانه‌هايي كه سال 86 معامله شدند ◄

مطالب مرتبط
بنر