عبدالمالک ریگی دستگیر شد+تصویر

سه شنبه ، 4 اسفند 1388 ، 10:17

 

صبح امروز عبدالمالک ريگي تروریست معروف شرق کشور که عامل ایجاد رعب و ناامنی و قتل دهها تن از شهروندان بيگناه کشور در شرق کشور بود، به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) در پروار دوبی به قرقیزستان همراه نفر دوم اين گروهك دستگیر شد.

به گفته یک منبع آگاه در پی شناسایی و تعقیب طولانی مدت ریگی از سوی سربازان گمنام امام زمان که از مدت‌ها قبل تحرکات وی را تحت نظر داشتند و مترصد فرصتی برای دستگیری وی بودند، با ورود پرواز مذکور به خاک ایران این فرصت به دست آمد و نیروهای وزارت اطلاعات با هماهنگی با عوامل پروازی کشور پرواز را مجبور به فرود در خاک کشور کردند و به دنبال آن سرکرده گروهک تروریستی جندالله به همراه همدست وی را بازداشت کردند.، پس از دستگیری عبدالمالک ریگی در خاک کشور، این هواپیما پرواز خود به سمت مقصد را ادامه داده است.

 


روابط عمومي وزارت اطلاعات اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) در يک عمليات مهم، عبدالمالک ريگي، سرکرده گروهک تروريستي شرق ايران را بازداشت کردند.

 


ريگي در بسياري از حركت‌هاي تروريستي و شهادت عناصر خدوم منطقه سيستان و بلوچستان نقش داشته است. وی سركرده گروهك تروريستي موسوم به جند‌الله در راستاي اهداف گروهكي خود و با هدف آموزش عمليات انتحاري، اقدام به تأسيس مدرسه‌اي در پاكستان كرده بود. در اين مدرسه، افراد معتاد و فقير از شهرهاي ايالت

بلوچستان پاكستان جمع‌آوري شده و به آنان آموزش عمليات انتحاري داده مي‌شد.

تصوير عبدالمالك ريگي در افغانستان 24 ساعت قبل از دستگيري



همچنین وزير كشور درباره نحوه دستگیری ریگی گفت: عبدالمالك ريگي در خارج از كشور دستگير شد و به داخل كشور منتقل شده است.

مصطفي محمدنجار صبح روز سه‌شنبه در فرودگاه بيرجند در جمع خبرنگاران دولت اظهار كرد: ريگي كه با حمايت سرويس‌هاي جاسوسي بيگانه و كمك‌هاي بيگانگان دست به شرارت در داخل كشور مي‌زد از مدت‌ها قبل توسط نيروهاي امنيتي، اطلاعاتي و انتظامي و سربازان گمنام امام زمان(عج) تحت كنترل بود و با هوشياري نيروهاي امنيتي و سربازان گمنام امام زمان (عج) در فرصت زماني مناسب به اتفاق نفراتي كه همراهش بودند، دستگير شد. اين نشاندهنده اشراف امنيتي و اطلاعاتي نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي جمهوري اسلامي است و اين‌كه اين نيروها بر همه مسائل امنيتي منطقه تسلط دارند و مي‌دانند كه چه مي‌گذرد.

تصوير عبدالمالك ريگي در افغانستان 24 ساعت قبل از دستگيري


وي با تبريك به مقام معظم رهبري و مردم ايران و تشكر از نيروهاي امنيتي و انتظامي ادامه داد: ريگي از نقطه‌اي به نقطه‌اي ديگر براي طراحي توطئه و شرارت جديدي عازم بود كه به كمك نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي كه از قبل توري را در اين ارتباط پهن كرده بودند، دستگير و به داخل كشور منتقل شد و اكنون در چنگال عدالت ملت ايران قرار دارد.

وي با بيان اين‌كه " جزييات دستگيري ريگي به زودي اعلام خواهد شد" گفت: وي را اكنون به داخل كشور منتقل كرده‌ايم.

ريگي عامل قتل دهها تن از شهروندان بيگناه است که عمدتا در مناطق شرقي کشور دست به اقدامات تروريستي مي زده است.


به گزارش بانکی دات آی ار علاوه بر جنايات تروريستي بسيار از جمله جنايات تاسوکي و اتوبوس حامل پاسداران، گروهک تروريستي به سرکردگي عبدالمالک ريگي در عملياتي تروريستي در شهر سرباز استان سيستان و بلوچستان سردار " نورعلي شوشتري" فرمانده قرارگاه شرق و معاون فرمانده نيروي زميني سپاه و سردار محمد زاده فرمانده سپاه سيستان و بلوچستان را به همراه شماري از سران قبايل بلوچ به شهادت رسانده است.


همچنين استاندارسيستان وبلوچستان در گفتگو با ايرنا گفت: اين موفقيت بزرگ را به رهبر فرزانه انقلاب و ملت رشيد ايران تبريک گفت و آن را محصول ماهها کار شبانه روزي از سوي دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي کشور دانست.

وی تصريح کرد که با دستگيري عبدالمالک ريگي و فروپاشي گروهک تروريستي وي ، امنيت کامل در منطقه برقرار شده و مسير پيشرفت اين استان با شتاب فزاينده دنبال خواهد شد.

ريگي 27 ساله در اولین اقدامات تروریستی گروه خود که با عقاید سلفی و وهابی شکل گرفته بود، سبب شهادت تعدادي از شهروندان بمي در سال 85 در محور ترانزيتي کرمان به زاهدان در منطقه دارزين شد.

جندالله، هدف خود را تلاش برای تامین حقوق مذهبی و قومی قوم بلوچ و اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان ایران اعلام کرده .


تعدادي از اين افراد آموزش ديده به كمربند انتحاري مجهز شده‌ و با پشتيباني گروهك تروريستي جند‌الله و به منظور انجام عمليات خرابكاري (انتحاري) وارد خاك ايران شدند.

در ماه‌های گذشته عبدالحمید ریگی برادر عبدالمالک، نیز دستگیر شده و هم اکنون مراحل تحقیقات و محاکمه وی در حال پیگیری است.

► گزارش لس انجلس تایمز از تولید پژو 207i در ایران
طنز / 20 بهانه ی گرفتن خسارت از بیمه ◄

مطالب مرتبط
بنر