مدارس امریکا ، تحت تاثیر بحران اقتصادی

دوشنبه ، 10 اسفند 1388 ، 13:46
بحران مالی تاثیر خود را بر برنامه های آموزشی در مدارس امريكا  نیز گذاشته است ، مدیران مدارس به علت مشکلات اقتصادی فعاليت‌هاي فوق برنامه و حقوق معلمان را کاهش داده اند.

به گزارش بانکی دات آی آر ، پس از گذشت 2 سال از آغاز بحران اقتصادي در امريكا ، تاثیرات منفی این بحران در بخش آموزش آغاز شده است.

روزنامه نورث وست هرالد در این خصوص نوشت: " تاثير بحران اقتصادي بر بخش آموزش به بحثي روزمره تبديل شده است و صنعت آموزش محلي به شدت در حال ضربه خوردن است.

در حالی که منبع اصلی درآمد مدارس و مراکز آموزشی امریکا ، مالیات است ،  تعطيلي شركت ها، كاهش فروش مسكن و كاهش ثبت نام در مدارس درآمدهاي مدارس را به شدت كاهش داده است."

"برخي مراکز آموزشي براي مقابله با بحران فعاليت هاي خود را به شدت کاهش داده اند. به طور مثال بخش آموزشي مارنگو برنامه هاي ورزشي و فوق برنامه خود را تعطيل كرده است و بخش كري نيز در حال بررسي کاهش فعالیتهای خودبوده و قصد دارد به این کار ، بالغ بر 5 ميليون دلار از هزينه هاي خود را کاهش دهد. كاهش حقوق معلمان و افزايش حجم كلاس ها از ديگر اقدامات مورد نظر اين بخش است".

از سوی دیگر بخش كارپنترسويل نیز با  كاهش تعداد معلمان در نظر دارد 6.4 ميليون دلار از هزينه هاي خود بكاهد. به همين ترتيب بخش وودستاك با اقداماتي مشابه 2 ميليون دلار هزينه هاي خود را كاهش داده است.

هم چنین يك مقام آموزشي امريكا با اشاره به مشکل بیکاری والدین امریکایی گفت: " متاسفانه ما در مورد تامين منابع مالي و توانایی  پوشش هزینه های خود  اطمینان نداريم و بايد هزينه هايمان را كاهش دهيم.
مشكلات مالي والدين نيز ما را مجبور به این کار می کند . ما والدینی داریم كه كار خود را از دست داده اند، به صورت پاره و قت كار مي كنند و حتي بي خانمان شده اند".

در يكي از اين بخش ها، تعداد خانواده هايي كه توان پرداخت پول نهار و صبحانه فرزندان خود را ندارند به 40 درصد كل جمعيت دانش آموزان اين بخش رسيده است".

 

 

► تکدی گری با روش های خاص + گزارش تصویری
گزارش تصویری/ انواع پول های جهان در یک نگاه ◄

مطالب مرتبط
بنر