جنرال موتورز هم خودروهایش را فراخواند !

چهارشنبه ، 12 اسفند 1388 ، 16:53

شرکت جنرال موتور اعلام کرد  یک میلیون و سیصد  دستگاه از ماشین های شورولت و پونیاک را که در کشورهای آمریکا، کانادا و مکزیک به فروش رسانده است، برای تعمیر موتور فرمان ماشین  که ممکن است دارای نقص باشد ، از بازار فرا خواهد خواند.

به گزارش بانکی دات آی آر ، این فراخوانی ، فروش ماشین های شورولت کبالت مدل 2005 -2010 و پونیاک  ج5 اس مدل 2007-2010 و پونیاک پرسوئیت مدل  2005 و2006 را در کانادا و پونیاک ج4 اس مدل 2005 و 2006 را در مکزیک تحت تاثیر قرار داده است.

یکی از سازندگان اتومبیل می گوید این دستگاه ها هنوز هم  به هنگام رانندگی امن هستند و هرگز تعادل در هدایت خود را از دست نداده اند. اما هدایت و کنترل آنها در سرعت های پایین تر از 15 مایل در ثانیه سخت تر به نظر می رسد.

سخنگوی جنرال موتور ، آلن آدلر می گوید ساخت یک میلیون و سیصد عدد موتور فرمان جدید توسط  تامین کننده قطعات  JTEKT CORP به زمان نیاز دارد و ژنرال موتور هنگامی که  قطعات آماده و در دسترس قرار گیرد ، اعلام خواهد کرد.

آلدر می افزاید که مشکلات موجود در این زمینه بسیار اندک است و استفاده از آنان تا زمانی که قطعات جدید قابلیت جایگزینی پیدا کنند ممکن است. در صورت بروز مشکل در فرمان ماشین چراغ اخطار روشن خواهد شد و صدای زنگی از موتور فرمان به گوش خواهد رسید که البته رانندگان در صورت بروز مشکل سخت تر شدن چرخیدن فرمان باید حساسیت نشان دهند.

جنرال موتور موضوع  فراخوانی را روز دوشنبه به اطلاع  وزارت تامین امنیت جاده ها رسانده است. NHTSA بعد از دریافت 1100 مورد شکایت درمورد قطع عملکرد موتور فرمان کمکی ،تحقیق و بررسی های خود را در این زمینه از 27 ژانویه (بهمن ماه) بر روی 905.000 دستگاه آغاز کرد. شکایت ها حاکی از چهارده مورد تصادف و یک مورد جراحت بوده است.

اتومبیل سازان ابتدا به تعمیر مدل های قدیمی تر خواهند پرداخت زیرا به طور معمول این مشکل برای ماشین هایی که بین 20000 تا 30000 هزار مایل مسافت طی کرده اند بیشتر احتمال دارد که بروز کند. آلدر هم چنین ادعا می کند که بیش از هزار دستگاه  می بایست قبل از ورود به بازار و فروش تعمیر شوند.

جیمی هرسکو، معاونت کیفیت اتومبیل های جنرال موتور در اظهاراتی گفته است ،" فراخوانی این دستگاه ها بهترین کاری است که می شود برای پاسخگویی به اذهان عمومی مشتریان انجام  داد."

آلدر می گوید در صورت از کار افتادن موتور فرمان، پس از خاموش و روشن کردن آن مشکل برطرف خواهد شد.

این فراخوانی در حالی اتفاق می افتد که  چندی پیش مشکل امنیت خودرو های تویوتا موتور مسئله ساز شد و تویوتا برای حل بسیاری از مشکلات این ماشین ها  مجبور به جمع آوری بیش از 8 میلیون از آنان در سراسر جهان شد.

 

► کاریابی با تمامی امکانات
سهم ماهانه هر ايراني از یارانه نقدی ◄

مطالب مرتبط
بنر