8 مزیت ناشناخته دستگاههای خودپرداز

دوشنبه ، 20 خرداد 1398 ، 14:49

فارغ از جذابیت درآمدزایی که خرید دستگاههای خودپرداز برای مالک آن ایجاد می‌کند، نصب و مالکیت این دستگاهها مزیت‌هایی دیگر هم به همراه دارد که کمتر شناخته شده است. مزایای جانبی و غیر مستقیم دستگاههای خودپرداز نیز به سود مالی منتهی خواهد می‌شود، با این حال شناخت بهتر منجز به اشتیاق و انگیزه بیشتر برای برنامه‌ریزی مالی در این زمینه خواهد گردید در این مطلب اشاره‌ای داریم به مهمترین مزیت‌های جانبی دستگاههای خودپرداز، هر کدام از این مزیت‌های می‌تواند الگوی سرمایه‌گذاری سنتی و تک معیاره شما را به سرمایه‌گذاری مدرن و چندوجهی تبدیل نماید.

اول: اعتبار بخشی به مکان و محلی که دستگاه در آن نصب می شود

دستگاه خودپرداز یک وسیله الکترونیکی پیشرفته است که بدون تأیید و زیرساخت‌های معتبر بانکی قادر به ارائه خدمات نیست. بر همین اساس هر جا که دستگاهی مشغول کار است یعنی حداقل یک بانک و دو شرکت مهندسی معتبر در حال خدمت رسانی هستند. فروشگاه، شرکت و مغازه دارای دستگاه خودپرداز از وجه اجتماعی و اعتبار بالاتری نسبت به سایر رقبای خود برخوردار است. این مزیت یک ارزش پنهان برای کسب و کارها و همچنین فروشگاههای تازه تاسیس است، به شکلی که بسیاری از مجمتع‌های تجاری تازه تاسیس و فروشگاههای جدید در بدو کار اقدام به خرید دستگاه خودپرداز می‌کنند.

دوم: توسعه کسب و کار با وجود خودپرداز

مشتری در محلی که پول نقد دریافت می‌کند یا تراکنش مالی انجام می‌دهد انگیزه بسیار بالاتری برای خرید دارد. دقت کنید بسیاری از دستفروش‌های بساط خود را نزدیک دستگاههای خودپرداز پهن می‌کنند، حتا برخی از گداهای باهوش هم نزدیکی دستگاه خودپرداز از مردم درخواست کمک نقدی می‌کنند. اگر کسب و کاری دارید و فضای کافی هم در اختیار شماست، یک دستگاه خودپرداز علاوه بر درآمد مستقل کسب و کار شما را هم رونق خواهد بخشید.

سوم: آشنایی با مراودات بانکی و تجارت الکترونیک

در هر زمینه کاری که فعالیت داشته باشید بدون پیش‌نیاز تخصصی می‌توانید یک دستگاه خودپرداز خریداری و نصب کنید. این فرایند اگرچه تخصصی است، از طریق واگذاری به شرکتهایی نظیر «شرکت آیریک تجارت نصف جهان» شما را وارد دنیای تجارت الکترونیک می‌کند و پس از مدتی علاوه بر مالکیت دستگاه شناخت بسیار زیادی نسبت به تجارت الکترونیک و همچنین ادبیات فناوری مالی پیدا خواهید کرد که در حالت عادی و صرفا با مطالعه به دست نخواهد آمد.


چهارم: شناخت رفتارهای مالی مشتریان و مردم

سودهی دستگاه خودپرداز شما آمارهای ارزشمندی به دنبال خود دارد. مثلا در هر ماه چه تعداد کارت شارژ خریده‌اند، چه مقدار پول نقد برداشت شده است و چه تعداد بابت کارت به کارت برای شما سودآوری کرده‌اند. این آمار رفتارهای مالی مردم و بعضا مشتریان محل نصب دستگاه را نشان می‌دهد، مثلا در جایی که مردم بیشتر کارت شارژ می‌خرند با جایی که بیشتر پول نقد دریافت می‌کنند می‌توان کسب و کارهای متفاوتی راه‌اندازی کرد.

پنجم: درآمدزایی در عرض زمان

وقتی شما خواب هستید، مسافرت هستید، مشغول کار خودتان هستید دستگاه خودپرداز برای شما درآمدزایی مستقیم خواهد داشت، این یعنی درآمدزایی در عرض زمان. این ویژگی تجارت الکترونیک است که با خرید دستگاه خودپرداز وارد دنیای مالی شما شده است. کمتر وسیله فیزیکی و الکترونیکی هست که قادر به ارائه چنین خدمتی بدون نیاز به نیروی انسانی داشته باشد.

ششم: اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی شهر و کشور

دستگاه خودپرداز نیاز به سرویس، اینترنت، خدمات پس از فروش و بروزرسانی‌های دوره‌ای دارد. نگران نباشید هزینه این موارد نسبت به بازدهی دستگاه کاملا توجیه‌پذیر است اما نکته مهمتر این که فعالیت یک دستگاه خودپرداز یعنی اشتغال زایی تخصص برای بسیاری از جوانان و شرکت‌های فعال حوزه تجارت الکترونیک. یک دستگاه خودپرداز فعال تنها برای صاحب آن سودآوری ندارد، بلکه برای مجموعه ای سیستم‌ها و افراد ارزش خلق می‌کند و این یعنی توسعه اقتصادی خیابان، شهر و کشور.

هفتم: توسعه فرهنگ تجارت الکترونیک به جای خرید نقدی

10 سل پیش شاید خدمات دستگاههای خودپرداز فقط محدود به پرداخت نقدینگی و نهایتا اعلام مانده حساب بود اما امروز یک دستگاه خودپرداز خدمات یک بادجه بانک را به طور خودکار انجام می‌دهد. استفاده بیشتر مردم از خودپرداز و حذف اسکناس یعنی توسعه فرهنگ تجارت الکترونیک و فرهنگ تجارت الکترونیک یعنی امنیت، شفافیت، دقت، سهولت و سرعت بالاتر. به لطف دستگاههای خودپرداز تقریبا در اکثر بانکها خبری از صف مشتری نیست مگر برای خدمات اداری بانکی

هشتم: دستگاه خودپرداز نماد بروزرسانی و خدمات نوین

دستگاه خودپرداز نماد توسعه یافتگی و امروزی بودن مکانی است که در آن سرویس می‌دهد. بخشی قابل توجهی از جمعیت جوان کشورمان ایران با فناوری اطلاعات عجین شده‌اند. وقتی دستگاه خودپرداز دارید ناخواسته با مشتریان جوان و بروز جامعه ارتباط بیشتر و هدفمندتری برقرار خواهید کرد.فارغ از جذابیت درآمدزایی که خرید دستگاههای خودپرداز برای مالک آن ایجاد می‌کند، نصب و مالکیت این دستگاهها مزیت‌هایی دیگر هم به همراه دارد که کمتر شناخته شده است. مزایای جانبی و غیر مستقیم دستگاههای خودپرداز نیز به سود مالی منتهی خواهد می‌شود، با این حال شناخت بهتر منجز به اشتیاق و انگیزه بیشتر برای برنامه‌ریزی مالی در این زمینه خواهد گردید در این مطلب اشاره‌ای داریم به مهمترین مزیت‌های جانبی دستگاههای خودپرداز، هر کدام از این مزیت‌های می‌تواند الگوی سرمایه‌گذاری سنتی و تک معیاره شما را به سرمایه‌گذاری مدرن و چندوجهی تبدیل نماید.

اول: اعتبار بخشی به مکان و محلی که دستگاه در آن نصب می شود

دستگاه خودپرداز یک وسیله الکترونیکی پیشرفته است که بدون تأیید و زیرساخت‌های معتبر بانکی قادر به ارائه خدمات نیست. بر همین اساس هر جا که دستگاهی مشغول کار است یعنی حداقل یک بانک و دو شرکت مهندسی معتبر در حال خدمت رسانی هستند. فروشگاه، شرکت و مغازه دارای دستگاه خودپرداز از وجه اجتماعی و اعتبار بالاتری نسبت به سایر رقبای خود برخوردار است. این مزیت یک ارزش پنهان برای کسب و کارها و همچنین فروشگاههای تازه تاسیس است، به شکلی که بسیاری از مجمتع‌های تجاری تازه تاسیس و فروشگاههای جدید در بدو کار اقدام به خرید دستگاه خودپرداز می‌کنند.

دوم: توسعه کسب و کار با وجود خودپرداز

مشتری در محلی که پول نقد دریافت می‌کند یا تراکنش مالی انجام می‌دهد انگیزه بسیار بالاتری برای خرید دارد. دقت کنید بسیاری از دستفروش‌های بساط خود را نزدیک دستگاههای خودپرداز پهن می‌کنند، حتا برخی از گداهای باهوش هم نزدیکی دستگاه خودپرداز از مردم درخواست کمک نقدی می‌کنند. اگر کسب و کاری دارید و فضای کافی هم در اختیار شماست، یک دستگاه خودپرداز علاوه بر درآمد مستقل کسب و کار شما را هم رونق خواهد بخشید.

سوم: آشنایی با مراودات بانکی و تجارت الکترونیک

در هر زمینه کاری که فعالیت داشته باشید بدون پیش‌نیاز تخصصی می‌توانید یک دستگاه خودپرداز خریداری و نصب کنید. این فرایند اگرچه تخصصی است، از طریق واگذاری به شرکتهایی نظیر «شرکت آیریک تجارت نصف جهان» شما را وارد دنیای تجارت الکترونیک می‌کند و پس از مدتی علاوه بر مالکیت دستگاه شناخت بسیار زیادی نسبت به تجارت الکترونیک و همچنین ادبیات فناوری مالی پیدا خواهید کرد که در حالت عادی و صرفا با مطالعه به دست نخواهد آمد.


چهارم: شناخت رفتارهای مالی مشتریان و مردم

سودهی دستگاه خودپرداز شما آمارهای ارزشمندی به دنبال خود دارد. مثلا در هر ماه چه تعداد کارت شارژ خریده‌اند، چه مقدار پول نقد برداشت شده است و چه تعداد بابت کارت به کارت برای شما سودآوری کرده‌اند. این آمار رفتارهای مالی مردم و بعضا مشتریان محل نصب دستگاه را نشان می‌دهد، مثلا در جایی که مردم بیشتر کارت شارژ می‌خرند با جایی که بیشتر پول نقد دریافت می‌کنند می‌توان کسب و کارهای متفاوتی راه‌اندازی کرد.

پنجم: درآمدزایی در عرض زمان

وقتی شما خواب هستید، مسافرت هستید، مشغول کار خودتان هستید دستگاه خودپرداز برای شما درآمدزایی مستقیم خواهد داشت، این یعنی درآمدزایی در عرض زمان. این ویژگی تجارت الکترونیک است که با خرید دستگاه خودپرداز وارد دنیای مالی شما شده است. کمتر وسیله فیزیکی و الکترونیکی هست که قادر به ارائه چنین خدمتی بدون نیاز به نیروی انسانی داشته باشد.

ششم: اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی شهر و کشور

دستگاه خودپرداز نیاز به سرویس، اینترنت، خدمات پس از فروش و بروزرسانی‌های دوره‌ای دارد. نگران نباشید هزینه این موارد نسبت به بازدهی دستگاه کاملا توجیه‌پذیر است اما نکته مهمتر این که فعالیت یک دستگاه خودپرداز یعنی اشتغال زایی تخصص برای بسیاری از جوانان و شرکت‌های فعال حوزه تجارت الکترونیک. یک دستگاه خودپرداز فعال تنها برای صاحب آن سودآوری ندارد، بلکه برای مجموعه ای سیستم‌ها و افراد ارزش خلق می‌کند و این یعنی توسعه اقتصادی خیابان، شهر و کشور.

هفتم: توسعه فرهنگ تجارت الکترونیک به جای خرید نقدی

10 سال پیش شاید خدمات دستگاههای خودپرداز فقط محدود به پرداخت نقدینگی و نهایتا اعلام مانده حساب بود اما امروز یک دستگاه خودپرداز خدمات یک بادجه بانک را به طور خودکار انجام می‌دهد. استفاده بیشتر مردم از خودپرداز و حذف اسکناس یعنی توسعه فرهنگ تجارت الکترونیک و فرهنگ تجارت الکترونیک یعنی امنیت، شفافیت، دقت، سهولت و سرعت بالاتر. به لطف دستگاههای خودپرداز تقریبا در اکثر بانکها خبری از صف مشتری نیست مگر برای خدمات اداری بانکی

هشتم: دستگاه خودپرداز نماد بروزرسانی و خدمات نوین

دستگاه خودپرداز نماد توسعه یافتگی و امروزی بودن مکانی است که در آن سرویس می‌دهد. بخشی قابل توجهی از جمعیت جوان کشورمان ایران با فناوری اطلاعات عجین شده‌اند. وقتی دستگاه خودپرداز دارید ناخواسته با مشتریان جوان و بروز جامعه ارتباط بیشتر و هدفمندتری برقرار خواهید کرد.

 

منبع: ayrikatm.com

► خرید و فروش وام ازدواج در شهرهای کوچک رونق گرفت
آیا می دانید رشته‌های تحصیلی خوش‌آتیه بازار کار ایران کدامند؟ ◄

بنر
بنر
بنر
بنر
مطالب مرتبط

حدود 93 درصد از تسهیلات بخش کشاورزی از منابع بانک کشاورزی است

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت:حدود93 درصد از کل تسهیلات پرداختی به بخش کشاورزی از محل منابع بانک کشاورزی است.


معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت:حدود93 درصد از کل تسهیلات پرداختی به بخش کشاورزی از محل منابع بانک کشاورزی است.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی ، دکتر عبدالمهدی بخشنده در گردهمایی تولید کنندگان بزرگ بخش کشاورزی  با اعلام مطلب فوق، از همکاری بانک کشاورزی در پشتیبانی از طرح های بخش کشاورزی تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه در قوانین مصوب کشور و برنامه های پنجم وششم توسعه مقرر شده است بانک های غیر تخصصی نیز حداقل 15درصد منابع خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهندافزود: بر اساس گزارش های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال 1397  به میزان 8.2درصد از منابع بانک های  غیر تخصصی به بخش کشاورزی تخصیص داده شده است.

بخشنده در تشریح استراتژی های وزارت جهاد کشاورزی به ایجاد زنجیره های ارزش در بخش کشاورزی،کشت گلخانه ای،گیاهان دارویی،شیلات وآبزیان،توسعه کشاورزی قراردادی اشاره و خاطرنشان کرد:سعی کردیم دارایی ها وتسهیلات را به این سمت سوق بدهیم.

وی اضافه کرد:درسال گذشته سهم بخش کشاورزی از اشتغال کشور افزایش یافته است که این موضوع نشان دهنده  وجود ظرفیت های بالایی در این بخش است.


بنر
بنر