بیکاری همچنان ادامه دارد ...

دوشنبه ، 24 اسفند 1388 ، 16:07

سازمان کارآمریکا ، روز چهارشنبه اعلام کرد که بیکاری در 30 ایالت در ماه ژانویه افزایش پیدا کرده است و از شواهد امر معلوم است که ترس از این موضوع در بیشترین مناطق هم چنان باقی است.

به گزارش بانکی دات آی آر ، گزارشها حاکی از آن است که شرایط فعلی بهتر از ماه دسامبر بوده است که در آن 43 ایالت نرخ بالایی از بیکاری را اعلام کردند، اما همین وضع بدتر از ماه نوامبر می باشد زیرا در این ماه در بیشتر ایالات این نرخ کاهش پیدا کرده بود.

هم چنین پنج ایالت در ماه ژانویه نرخ بالایی از بیکاری را گزارش کرده بودند : کالیفرنیا 12.5 %، کارولینای جنوبی 12.6 %،فلوریدا 11.9 %، کارولینای شمالی 11.1%، جورجیا 10.4%. 

بیکاری در میشیگان با نرخ 14.3% بالاترین میزان را در کشور دارد و نوادا با نرخ 13% و جزیره رد با 12.7% بعد از آن می باشند. کارلوینا و کالیفرنیا در جمع پنج ایالت صاحب بیشترین تورم ،در حال جا به جایی مقام خود هستند.

هر چند نشانه هایی از ایجاد موقعیت های شغلی جدید و کاهش بیکاری در برخی ایالات امریکا دیده می شود و  از سی و یک ایالتی که  در ماه ژانویه در موقعیت افزایش شغل واقع شدند تنها 11 تای آنها در ماه های گذشته  به روند خود ادامه داده اند  ولی در بسیاری از موارد استخدام  به اندازه کافی نبوده تا نرخ بیکاری را کمتر کند.

برای مثال، کالیفرنیا بیشترین میزان یعنی 32500 موقعیت استخدام را  گزارش داده است، در حالی که نرخ بیکاری در این ایالت همزمان افزایش یافته است. ایالات النویز، نیویورک، واشنگتن و مینستوتا بشترین مجموع  میزان  موقعیت های جدید شغلی را گزارش کرده اند.

کمترین میزان بیکاری متعلق به نقاط سرسبز و جلگه ای مانند داکوتای شمالی با  نرخ بیکاری 4.2 % است . بعد از این ایالت نبرسکا و داکوتا ی جنوبی به ترتیب با 4.6% و4.8% کمترین نرخ بیکاری را از آن خود کرده اند.

در ماه ژانویه بیکاری در سطح ملی از میزان 10 درصد به 9.7 درصد در ماه های گذشته کاهش پیدا کرده است.هفته گذشته سازمان کار اعلام کرده است که نرخ ملی از 9.7 تغییری نکرده است و تحلیل گران معتقدند  که این امر بهتر از آنچه است که انتظار داشته اند.

اطلاعات جدید مربوط به نرخ بیکاری ایالات در ماه فبریه تا پایان این ماه  اعلام نخواهد شد.

 

► گزارش تصاویری/ خودپردازهایی که نمی پردازند!
چاپ اسکناس 10 هزار تومانی در سال آینده ◄

مطالب مرتبط
بنر