رئیس شرکت سرمایه گذاری اروپا : به تحریم بی اعتنا هستم

سه شنبه ، 25 اسفند 1388 ، 10:47

رئيس مجموعه شركت‌هاي سرمايه‌گذاري اروپايي كه براي سرمايه‌گذاري 600 ميليون يورويي به ايران سفر كرده است، گفت: آنچه درباره ايران شنيده بودم و تصور مي‌كردم با آنچه ديدم تفاوت فراواني دارد.

به گزارش بانکی دات آی آر ، پروفسور روي كله‌ون در گفتگو  با فارس  اظهار داشت: ايراني‌ها مردمي مهربان، مهمان‌نواز و متمدن هستند كه بسيار علاقه‌مند به توسعه روابط و ابراز محبت و صميميت هستند و من اين موضوع را در سوئد شرح مي‌دهم.

 

وي ادامه داد: واقعيت اين است كه من وقتي به ايران دعوت شدم، بسيار ترسيدم و حتي وصيتنامه نوشتم اما زماني كه به ايران آمده و به پارلمان ايران رفتم و در تهران و كرمانشاه حضور يافتم ديدم خبري نيست و اينجا امن و امان است و همه اين تصورات اشتباه بوده است.

روي كله‌من تأكيد كرد: در برخورد با برخي مسئولان و نمايندگان ايران به افرادي با سطح فكر بالا و توانمند برخوردم كه بسيار مايلند منطقه و كشورشان توسعه يابد و براي موفقيت استان خود تلاش مي‌كردند، ديدارهايي هم كه با برخي مقامات و مسئولان نفتي داشتيم ديدارهايي بسيار خوب و قابل توجه بود كه اميدوارم سريع‌تر به نتيجه برسد.

پروفسور روي كله ون

 

*اروپايي‌ها تمايل زيادي براي توسعه روابط و مناسبات با ايران دارند

رئيس مجموعه شركت‌هاي گلف اينترنشنال پارا زاگرس سوئد افزود: اروپايي‌ها تمايل زيادي براي توسعه روابط و مناسبات اقتصادي، فرهنگي و گردشگري با ايران دارند و سرمايه‌گذاران اروپايي بايد با تمهيداتي به ايران دعوت شوند و از نزديك امنيت، رفتار و برخورد مناسب ايرانيان را ببينند و مطمئنا در هر نقطه ايران كه ظرفيت سرمايه‌گذاري موجود باشد، همكاري مشترك خود را بر مبناي اعتماد آغاز مي‌كنند.

*حضور ما در ايران نشان‌دهنده بي‌توجهي به تحريم‌ها


وي در پاسخ به سئوالي درباره تحريم‌هاي ايران گفت: حضور ما در ايران نشان‌دهنده بي‌توجهي به تحريم‌ها و مسائلي از اين دست است و توسعه سرمايه‌گذاري در ايران منجر به شكستن حلقه تحريم‌ها و شكست آن مي‌شود و اروپايي‌ها و به ويژه سوئد و سوئيس كه روابط اقتصادي بسيار حسنه‌اي با ايرانيان دارند از توسعه مناسبات تجاري، صنعتي، بازرگاني و سرمايه‌گذاري حمايت مي‌كنند.

 

پروفسور روي كله ون

 

پروفسور كله‌من افزود: هميشه فشارهايي بوده اما مهم اين است كه با توسعه روابط اقتصادي درصدد رفع اين مسائل باشيم كه هستيم و اگر مسئولان ايراني همت و تلاش بيشتري انجام دهند، سرمايه‌گذاران اروپايي نيز از اين موضوع استقبال كرده و در سريع‌ترين زمان ممكن سرمايه‌گذاري در طرح‌هاي كلان و مهم را دنبال مي‌كنند.
وي توسعه سرمايه‌گذاري را حلقه‌اي متشكل از سرمايه‌گذاران، مسئولان دولتي و مديران اجرايي خواند كه بايد زمينه همكاري آنان مساعد و فراهم باشد تا يك پروژه به نتيجه برسد.

رئيس مجموعه شركت‌هاي سرمايه‌گذاري اروپايي كه به دعوت دكتر جهان اركوازي مديرعامل شركت بين‌المللي پارا زاگرس ايران ـ سوئد براي سرمايه‌گذاري در دو پروژه مهم سيتي سنتر و تله‌كابين كرمانشاه و پالايشگاه آناهيتا به جمهوري اسلامي ايران و استان كرمانشاه سفر كرده است، افزود: اگر همكاري و مساعدت كافي از جانب مسئولان مختلف دولتي و اجرايي در استان و كشور ايران صورت گيرد و مسائل اداري دست و پاگير در سرمايه‌گذاري‌ها كاهش يابد، نه تنها اين دو پروژه را با جديت سرمايه‌گذاري مي‌كنيم بلكه با همت ويژه‌اي پيگير اجراي پروژه‌هاي كلان ديگر با سرمايه‌گذاري اروپايي‌ها در ايران خواهيم بود.

 

پروفسور روي كله ون

 

وي در پايان ابراز اميدواري كرد تسهيلات و امكانات لازم براي سفر سرمايه‌گذاران اروپايي به ايران و منطقه زيباي كرمانشاه فراهم شود تا از نزديك با فرهنگ، تمدن و ظرفيت‌هاي سرمايه‌گذاري در منطقه آشنا شوند.

پربازدیدترین خبرها :

گزارش تصویری / ابعاد بین المللی اسکناس های مخدوش!

مراسمی ویژه و عحیب در بورس فرانکفورت + عکس

تکدی گری با روش های خاص + گزارش تصویری

فعالیت جالب امریکایی ها در قلب چین !

اولین و قدیمی ترین راهنمای سفر + عکسهای جالب

" آی فون " اعتیاد آور است !

جشن سنتی استقبال از دانشجویان جدید + گزارش تصویری

گزارش تصویری / حمله ی هواپیمای کوچک به ساختمان مالیات

► بودجه ورزش سرمایه راه‌اندازی یک بانک خصوصی!
گزارش تصاویری/ خودپردازهایی که نمی پردازند! ◄

مطالب مرتبط
بنر