مقایسه قیمت بلیط هواپیما کیش و مشهد در قاصدک 24

يكشنبه ، 6 مرداد 1398 ، 13:06

به گزارش قاصدک 24 برخی از مسیرهای پروازی داخلی در مقایسه با سایر پروازها پر تردد تر هستند. به عبارت دیگر آسمان بعضی شهرها شلوغ تر بوده و مسافران تمایل بیشتری برای خرید بلیط هواپیما آنها دارند. از آنجایی که مشهد قطب گردشگری مذهبی ایران و کیش نیز نگین خلیج زیبای فارس است، بلیط هواپیما مشهد و بلیط هواپیما کیش از جمله بلیط های پر طرفدار به شمار می روند. اما آیا همه چیز در مورد بلیط هواپیما کیش و کیش یکسان است؟ بد نیست بدانید که عوامل چندی بر قیمت بلیط هواپیما تأثیرگذار هستند که از جمله آنها می توان به نوع بلیط اعم از چارتر یا سیستمی، ساعت پرواز، شرکت هوایی ارائه دهنده بلیط، بازه زمانی رزرو بلیط(های سیزن یا آف سیزن) و کلاس پروازی اشاره کرد.

 

در این مطلب قصد داریم به مقایسه قیمت بلیط هواپیما کیش و مشهد از حیث ساعت پروازی و شرکت هوایی بپردازیم. پیش از هر چیز باید بدانید که ساعت پرواز به طور کلی به سه دسته صبح(از ساعت 4 الی 12 ظهر)، عصر(12 ظهر الی 18) و شب(18 الی 4) تقسیم بندی می شود. به علاوه 9 ایرلاین داخلی(ایران ایر، ماهان، تابان، زاگرس، آتا، قشم ایر، کیش ایر، سپهران و معراج) به ارائه بلیط هواپیما کیش و 13 شرکت دیگر(ایران ایر، ماهان، زاگرس، کاسپین، آتا، آسمان، ایران ایرتور، سپهران، قشم ایر، تابان، کیش ایر، معراج و ساها) به فروش بلیط هواپیما مشهد می پردازند.

مقایسه قیمت بلیط هواپیما مشهد و کیش متعلق به دو شرکت هوایی کیش ایر و ماهان در سه بازه زمانی مختلف در تاریخ 26 مرداد 98 اینگونه نشان می دهد:

قیمت بلیط هواپیما مشهد شرکت هوایی ماهان در بازه زمانی صبح 674 هزار تومان
قیمت بلیط هواپیما کیش شرکت هوایی کیش ایر در بازه زمانی صبح 388 هزار تومان
قیمت بلیط هواپیما مشهد شرکت هوایی ماهان در بازه زمانی عصر 754 هزار تومان
قیمت بلیط هواپیما کیش شرکت هوایی کیش ایر در بازه زمانی عصر420 هزار تومان
قیمت بلیط هواپیما مشهد شرکت هوایی ماهان در بازه زمانی شب 888 هزار تومان
قیمت بلیط هواپیما کیش شرکت هوایی ماهان در بازه زمانی شب 392 هزار تومان
قیمت بلیط هواپیما کیش شرکت هوایی کیش ایر در بازه زمانی عصر 380 هزار تومان
به عبارت دیگر بررسی دو مسیر پروازی فوق در دو شرکت هوایی و بازه های زمانی مختلف حکایت از این دارد که قیمت بلیط هواپیما مشهد بدون در نظر گرفتن ساعت پرواز از بلیط هواپیما کیش گران تر است. این به معنای آن است که مسیر پروازی نیز در قیمت بلیط هواپیما نقش دارد. علاوه بر این، نرخ بلیط هواپیما در ساعت پروازی صبح در هر دو مسیر مشهد و کیش ارزان تر است و این یعنی مسافرانی که قصد خرید بلیط ارزان هواپیما را دارند، باید در ساعات بین 4 صبح الی 12 ظهر اقدام به رزرو بلیط خود کنند. دلیل آن هم این است که ساعت پذیرش هتل ها معمولا 14 ظهر می باشد و مسافران تلاش می کنند تا این ساعت خود را به مقصد برسانند.

نکته دیگری که به محبوبیت بلیط هواپیما کیش در ساعت پروازی صبح کمک می کند، آب و هوای این شهر جزیره ای است. رطوبت و گرمای هوا بیشتر مسافران را وامی دارد تا صبح را برای پرواز انتخاب کنند. ضمن اینکه انتخاب این بازه زمانی مانع از آن می شود که شما مجبور به پرداخت هزینه اقامت مازاد در هتل یعنی نیم روز اقامت شوید. در مورد مشهد نیز باید گفت که چه مسافرانی که به هدف کار و چه آنها که برای تفریح و زیارت روانه این شهر می شوند، صبح را برای رزرو بلیط انتخاب می کنند. مسافران کاری تلاش می کنند تا به ساعت اداری برسند و مسافران تفریحی هم سعی می کنند تا از بقیه روز نهایت استفاده را ببرند.

اما مقایسه این دو بلیط پر طرفدار حکایت از یک موضوع دیگر هم دارد. در حالت کلی می توان گفت که بلیط هواپیما برخی ایرلاین های معتبر داخلی مانند ماهان، ایران ایر و معراج به دلیل نو بودن ناوگان هوایی و برند ایرلاین بیشتر است. هر چند که باید انتظار هر گونه استثنا را در این زمینه داشت؛ استثنائی که می توان آن را به متغیرهای بیرونی دیگری چون تاریخ رزرو بلیط و نیز ناتوانی آژانس چارتر کننده در فروش بلیط مورد نظر ارتباط داد.

► آغاز همکاری مشترک «اپلیکیشن ساز اپچار» و «ووکامرس فارسی»
درباره خواص روغن کنجد و روغن ذرت بیشتر بدانید! ◄

مطالب مرتبط
بنر