شرکت نفتی توتال قرارداد خود را تمدید کرد

چهارشنبه ، 18 فروردين 1389 ، 15:07
شركت فرانسوي توتال اعلام كرد در چارچوب قراردادهاي بيع متقابل روزانه 8 هزار بشكه نفت از ايران طي سال 2009 دريافت کرد و در سال 2010 به اين روش ادامه مي‌‌دهد.

به گزارش بانکی دات آی آر ، فارس گزارش داد شركت فرانسوي توتال كه در سال گذشته چند ميليارد يورو نفت خام از ايران خريداري كرد در سال جاري به دريافت نفت از ايران ادامه مي دهد.

اين شركت در گزارش عملكرد سال 2009 خود اعلام كرد در سال جاري نيز در قبال توسعه چهار ميدان گازي ايران از اين كشور نفت دريافت مي كند.
در اين گزارش آمده است:«توتال در توسعه ميدان هاي سيري، فازهاي 2 و 3 پارس جنوبي، بلال و درود مشاركت داشته است اما مطالبات آن به طور كامل پرداخت نشده است».

توتال در سال 2009 ميلادي، 2.6 ميليارد يورو نفت خام و ميعانات گازي از ايران خريداري كرد و 27.4 ميليون يورو مواد روان كننده به ايران فروخت.
بر اساس گزارش توتال فعاليت هاي اين شركت در چهار ميدان مورد اشاره در قالب بيع متقابل انجام شده است و اين ميدان ها پس از توسعه به شركت ملي نفت ايران واگذار شده اند.

اين شركت در قالب قراردادهاي بيع متقابل در سال گذشته 8 هزار بشكه در روز نفت خام از ايران دريافت كرد. اين رقم طي سال هاي گذشته كاهش داشته است. در سال 2006، 20 هزار بشكه در روز نفت خام ايران به توتال تحويل داده مي شد.

توتال همچنين در گزارش عملكرد خود نسبت به وضع تحريم هاي جديد از سوي امريكا عليه ايران هشدار داده و نوشته است: اين تحريم ها به طور بالقوه مي تواند اثرات منفي مهمي براي توتال داشته باشد.

توتال به رغم فشارهاي امريكا فعاليت هاي خود در ايران را متوقف نكرده است و در حال حاضر موافقت نامه اي در زمينه ارائه خدمات فني براي ميدان درود بين دو طرف وجود دارد.

► اقتصاد غزه به روایت تصاویر / قسمت اول
"زارا" در آسیا جبران می کند ◄

مطالب مرتبط
بنر