اصلاح الگوی مصرف با "انرژی سبز"

سه شنبه ، 31 فروردين 1389 ، 12:54

آنچه همیشه در پایان مراسم های مختلف جشن و عروسی و ... در ظرف ها باقی می ماند، در کنار قاشق ها و چنگال ها ، مقدار زیادی از ته مانده های غذا است. و این چیزی است که مردم به آن توجه نمی کنند.

 

اما  صاحب شرکت فاندانگو در بوستون کانادا  که برگزارکننده جشن ها می باشد، بدان توجه زیادی دارد.

به گزارش بانکی دات آی آر ، اتلاف مقدار بسیار زیادی از غذا ، صاحبان فاندانگو را که زن و شوهر جوانی به نام های کریستینا و لامبراس رویس هستند ،واداشته تا پس از 4 سال کسب تجربه در این زمینه  به استفاده از روش های کمک کننده  به حفظ محیط زیست که علم سبز در جهان نام دارد روی آورند.

[Kristina+R.+de+Lumbreras.jpg]

آن ها معتقدند که برگزار کنندگان جشن ها معمولا به دنبال راحت ترین و ارزان ترین  موادغذایی هستند نه به دنبال آنچه که طعم بهتری داشته باشد.و می گویند ما گزینه هایی را در اختیار مشتریان می گذاریم که دیگران بدان رغبتی ندارند ولی معتقدیم که ما می توانیم  تغییراتی را به عنوان عضو پایبند به انرژی سبز در این زمینه ایجاد کنیم.

این تغییرات می تواند با نزدیک به صفر کردن هدر  رفت غذا ، استفاده از سیستم باز یافت و توجه بدان، استفاده سازمان یافته  از غذاهای محلی و فصلی با قیمت مناسب  و استفاده از مواد غیر نفتی برای نظافت و در نهایت  بخشیدن غذاهای باقی مانده به پناهگاه ها و کلیسا ها شروع کرد.

http://www.chron.com/photos/2010/04/07/21286024/260xStory.jpg

لامبراس می گوید  بسیاری موارد از این دست هستند که می توانند تغییرات بزرگی را بر روی سیاره ما ایجاد کنند.  به طور مثال پیش از شستن ظرف ها به جای آب با دست  پس ماند غذا  را دور برزیم و از اسفنج های سلولوزی و دستمال های قابل باز یافت استفاده کنیم.

از آن جایی که این شرکت  سال گذشته در مرکز حفظ سلامت به عنوان تامین کننده غذا انتخاب شد خود نشانه این امر است که این موضوع برای مردم و ارگان ها نیز حائز اهمیت است.

این شرکت هم چنین در لیست شرکت های آگاه و مسئول توسط صنف خود قرار گرفت. فاندانگو که تا کنون توانسته  در حدود 200 جشن و مهمانی را برگزار کند همه امکانات را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد که آنها بتوانند تا حد ممکن موارد انرژی سبز را اعمال کنند.

در صورت درخواست مشتری آن ها از ظرف های اصل چینی و پایه دار استفاده می کنند و در موارد دیگر از ظروفی که  تجزیه پذیر باشند. به کارکنان اکیدا توصیه می شوند تا هیچ چیزی هدر نرود و اگر غذایی باقی مانده باشد که قابل استفاده و بخشیدن باشد به مراکز خیریه فرستاده می شود و بقیه به مراکز تبدیل به کود منتقل می شود.

کریستیانا می گوید "در این مسیری که انتخاب کردیم به خود افتخار می کنیم، غذای سبز واقعا دلپذیر است. همسر من در اسکاتلند در این زمینه تحصیل کرده  است و این علم را دارد که هر چیزی دور ریخته شده که به ظاهر قابل استفاده نیست را بازیافت کند. او تا به حال بسیاری را در این زمینه آموزش داده است. "

او می گوید : ما  می توانیم بقیه مشاغل را تشویق کنیم تا این موارد را برای حفظ محیط زیست خود که به نفع خودشان است اعمال کنند.هر

قدم کوچک می تواند به این امر کمک کند. هر کاری که برای آن ها انجامش ممکن باشد باید مورد استقبال قرار گیرد

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

424 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

 

فناوری / خودروهای پرنده سال 2011 به بازار می آیند + گزارش تصویری

نخستین مسجد ساخته شده توسط یک خانم + گزارش تصویری

پیشنهاد 40 میلیون دلاری دوبی بحران زده به ویکتوریا بکهام

گزارش تصویری / عمارت های مسئولین و عمارتهای مردم!

امضای خنده دار مشتری بانک مانع وام گرفتنش شد+تصویر

تصویر/مخابرات:قبض خود را در بانک تجارت پرداخت نکنید

گردشگری / هنر شگرف معماری در سرتاسر ایران(1)

نمایشگاه "رویاها به واقعیت تبدیل می شوند" در چین

گزارش تصویری / خانه ی شهرام جزایری امریکایی !

بزرگترین و حیرت انگیزترین کلیسای جهان + عکس

گزارش تصویری / مسافران سرگردان اروپایی

عابر بانک، جان دختر بچه را گرفت + عکس

هنر مدرن در ایستگاه های مترو / قسمت دوم

گزارش تصویری / قاچاق در مرز غربی کشور

اقتصاد غزه به روایت تصاویر / قسمت دوم

جشن آب در اوکراین + عکسهای جالب

► همه ی اتفاقات بعد از فوران آتشفشان ایسلند
داستان مردی که یک شبه میلیاردر شد! ◄

مطالب مرتبط
بنر