گلدمن سک علیه دولت امریکا

پنجشنبه ، 2 ارديبهشت 1389 ، 12:33

مدیر عامل شرکت گلدمن سک طی تماس با موکلین و سرمایه گذران خود اعلام کرده است که  مبادرت به شکایت از کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا به علت ایراد اتهام به بانک متبوعش خواهد کرد.

به گزارش بانکی دات آی آر ، هفته ی گذشته کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ، بانک گلدمن سک را به کلاهبرداری به وسیله ی  فروش اوراق بهادار و رهنی به مشتریانش متهم کرده بود ، این کمیسیون مدعی شده بود شخص میلیونری به نام پالسون در این بانک سرمایه گذاری کرده است و تا به حال هیچ تامین مالی ای را به عهده نگرفته است و در عوض منتظر سود کردن از طریق کاهش ارزش اوراق می باشد.

بلنکفین -مدیرعامل گلدمن سک- تلاش می کند تا از طریق علنی کردن شکایت خود از این اتهام کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا از طریق روزنامه ها اعتماد شرکای خود را به شرکت تقویت کند.

گفته می شود که وی در صحبت های اختصاصی خود با سرمایه داران خصوصی و سایرین در شرکت تاکید کرده است که بسیار علاقه مند است تا این مسئله را به جد از طریق دادگاه پیگیری کند.

یکی از افراد مطلع  که نخواست نامش فاش شود در مورد این موضوع گفت:" بلنکفین بسیار عصبانی است و احساس می کند که دولت در صدد از بین بردن آنها است و همه چیز را از دید سیاسی می بیند. هم چنین این شخص می گوید بلنکفین کارمند خانمی را در بخش امنیت معاملات می شناسد که از برخی دادوستد های پالسون "وشرکتش با این نهاد اطلاعاتی در دست دارد.

در نتیجه این ممکن است بر علیه این ارگان نیز باشد، در صورتی که بلنکفین فاش کند که پالسون برعلیه گلدمن در حال فعالیت است.

 

گفتنی است با توجه به فعالیت این شرکت در انگلیس ، موضوع کلاهبرداری باعث ایجاد تنش میان امریکا و انگلیس نیز شده است به طوری که گوردون براون ، دستور بررسی دقیق نحوه ی انجام فعالیت های این شرکت را به نهادهای قانونی مالی در انگلستان داده است.

► آمار تکان دهنده از فساد اخلاقی در نهادها مالی امریکا
گزارش تصویری / مسافران سرگردان اروپایی(2) ◄

مطالب مرتبط
بنر