تهران, شهر بانک ها!

يكشنبه ، 5 ارديبهشت 1389 ، 08:38

 

بانک, بانک ,فروشگاه لوازم خانگی و باز هم بانک....

آنچه در بالابیان شد تصویری است که از ابتدای فلکه دوم صادقیه تا ستارخان به چشم می خورد این نمونه کوچکی است از آنچه در پایتخت می گذرد.

به گزارش بانکی دات آی آر این روزها در کشور شاهد اخبار و تبلیغات رسانه ای مختلفی هستیم که در آن بانک ها و موسسات مالی و اعتباری از افتتاح شعب جدید خود در تهران یا شهرهای دیگر خبر می دهند.

 

 

در واقع طی سالهای اخیر و به ویژه با ورود بانک های خصوصی به عرصه فعالیت شاهد ماراتنی در تاسیس شعبه های بانکی بوده ایم به گونه ای که چهره خیابان ها به خصوص در سال های اخیر با بالارفتن تابلوهای متعدد از بانک های دولتی و خصوصی تغییر بسیاری کرده است.

این وضعیت که بیشتر جنبه رقابتی پیدا کرده و بانک های مختلف کوشیده اند در تمامی خیابان ها و نقاط مهم شهری برای خود مغازه ای خریداری کنند کم کم در حال تبدیل شدن به وضعیت نگران کننده ای است که تبعات آن مطمئنا در آینده نزدیک دامن خود بانک ها و اقتصاد کشور را خواهد گرفت.

با توجه به پیشرفت های فراوان بانک های داخلی در عرضه خدمات بانکداری الکترونیکی لزوم تاکید فراوان بر توسعه فیزیکی شعب و ترویج خدمات شعبه محور جای سوال دارد و بی شک باعث از بین رفتن تاثیر کلیه تبلیغات و اقدامات فرهنگی می شود.گسترش خدمات مبتنی بر بانکداری اینترنتی و موبایلی و همچنین ارتقا کیفی این خدمات برای افزایش رضایت مندی و اطمینان عمومی برای استفاده از این خدمات می تواند راه کار گرایش مردم به سمت خدمات خود سلف سرویس و خارج از شعبه باشد.

از سوی دیگر با توجه به افزایش هزینه های سربار شعبه ای تاکید فراوان بر افزایش شعب در آینده نزدیک می تواند به جای برگ برنده به عاملی ضرررسان و منفی در جهت توسعه بانک تبدیل شود اتفاقی که در حال حاضر بانک های دولتی با آن مواجه هستند و بسیاری از شعبی که در سطح کشور دارند به مرور در حال تبدیل شدن به شعب ضررده هستند.

جالب آنکه بانک ها ابتدا به تاسیس شعبه اقدام می کنند وبعد از اینکه شعبات شان ضرر رسان و بیهوده تشخیص داده شد .شعب زیان ده را تعطیل می کنند وکارمندانی که با هزاران امید در بانک  استخدام شده اند را بیکار می کنند که خود این امر عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

اگر از روند افسار گسیخته تاسیس بانک های جدید و عدم کارشناسی دقیق در خصوص اعطای مجوز تاسیس بانک ها بگذریم . ادامه این روند در صدمات جبران ناپذیر اقتصادی و اجتماعی به بار خواهد آورد.

► شرایط ضمانت وام قرض الحسنه در بانک رفاه تسهیل شد
استخدام بانک ملی ◄

مطالب مرتبط
بنر