در سفر به کیش این غذاها را امتحان کنید

دوشنبه ، 8 مهر 1398 ، 12:15

هر شهر و یا منطقه ای غذای محلی خود را دارد و بسته به آب و هوا، گیاهانی که در آن محل وجود دارند و دیگر شرایط غذای هر منطقه متفاوت می باشد، گردشگرانی که به نقاط مختلف سفر می کنند اغلب علاقه دارند این غذاهای محلی را امتحان کنند و علاوه بر دیگر تجربیاتی که از آن شهر به دست می آورند، طعم و مزه هایی نیز از آن محل با خود به یادگار ببرند. پس بهتر است که قبل از سفر به یک شهر علاوه بر موقعیت مکانی، شرایط آب و هوایی، بررسی هتل ها و اقامتگاه ها می توان در مورد غذاهای آن شهر یا کشور نیز آگاهی داشت تا بتوان به راحتی به سراغ آن ها رفته و امتحان کرد، چرا که اصولا غذاهای محلی در تمام رستوران ها عرضه نمی شود و باید از آن ها آگاهی داشت تا بتوان در شهر مقصد غذاها را پیدا کرد.

جزیره کیش نیز غذاهای محلی مخصوص خود را دارد و به گفته گردشگران و مسافرانی که با تور کیش به این جزیره سفر کرده اند بسیار خوشمزه و خوش طعم هستند. از معروف ترین غذاهای ایرانی که بسیار خوشمزه است می توان به قلیه ماهی اشاره کرد، این غذا با طعم بسیار دل چسبش در تمام نقاط ایران شناسانده شده و امروزه تقریبا در تمام نقاط ایران طبخ می شود، از دیگر غذاهای کیش می توان مجبوس لحم را نام برد که یکی از اصیل ترین غذاهای کیش به شمار می آید، این غذا با برنج، گوشت، نخود، کشمش همراه با ادویه های مختلف طبخ می شود، در مراسم و مجالس کیش این غذا در میان دیگر غذاها حرف اول را می زند.

 محمر، مرگوگ، هریسه و سمک مشوی نیز دیگر غذاهای این جزیره زیبا و دیدنی می باشد، محمر یک غذای شیرین می باشد، اگر به غذای شیرین علاقه دارید این غذا می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد، مرگوگ در واقع یک خوراک سبزیجات می باشد، البته در آن گوشت نیز به کار برده می شود. سمک مشوی ماهی سرخ شده است اما با ادویه ها و چاشنی های به خصوصی طبخ می شود که طعم ماهی را بسیار مفاوت و خوشمزه می کند. غذایی به نام هریسه نیز در کیش پخته می شود غذایی شبیه به حلیم است و مواد اولیه آن نیز بلغور و گوشت می باشد اما بر خلاف حلیم در آن انواع ادویه استفاده می شود و بسیار لذیذ نیز می باشد.

مسافرانی که قصد سفر با تور قشم را دارند نیز می توانند به راحتی خود را به کیش برسانند و از طعم بی نظیر این غذاها لذت ببرند، اما این نکته را در نظر داشته باشید که فصل تابستان برای سفر به جنوب کشور چندان مناسب نیست و این مناطق از گرمای بسیاری برخوردار هستند، پیشنهاد لحظه آخر برای این فصل سفر با تور مشهد می باشد چرا که این شهر در تابستان آب و هوای بسیار مطلوبی دارد و سفر در آن بسیار دل چسب است.

► درباره خواص روغن کنجد و روغن ذرت بیشتر بدانید!
یک شرکت تجاری برای فرهنگ‌سازی در حمایت پاکبان‌ها کمپین راه‌اندازی کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر