ششمین همایش استیل پرایس با حضور بزرگان صنعت فولاد برگزار شد

چهارشنبه ، 24 مهر 1398 ، 11:35

 ششمین همایش استیل پرایس، روز یکشنبه، 21 آبان، با حضور بزرگان صنعت فولاد ایران، با موضوع " نوآوری و فرصت‌های پنهان زنجیره‌ فولاد " در سالن دریای نور هتل استقلال برگزار شد.

این همایش با حضور خداد غریب پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و سعید زرندی معاون طرح و برنامه‌ریزی وزارت صمت و مدیران عامل شرکت‌های بزرگ فولادی کشور و 400 مهمان برگزار شد.

در حاشیه این رویداد مرد سال فولاد ایران معرفی شد:

در بخشی از این رویداد، منصور یزدی‌زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، به عنوان مرد سال فولاد ایران معرفی شد و لوح تقدیر وی توسط معاون وزیر صمت، دکتر خداداد غریب‌پور، تقدیم وی شد.

رونمایی از کتاب فرآیندهای تولید آهن اسفنجی و چدن مذاب نیز از دیگر اتفاقات مهم این همایش بود. این کتاب توسط جواد عکسری جمع‌آوری و نگاشته و توسط شرکت دانش بنیان گسترش فناوری خوارزمی منتشر شده بود.

سخنرانان این همایش چه گفتند:

محوریت اصلی سخنرانی‌های مهمانان این همایش، با توجه به موضوع اصلی، بر اساس دستاوردهای نوآوری محور بود.

مدیران عامل شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ذوب آهن اصفهان، آهن آنلاین ، فولاد خوزستان، رئیس انجمن فولاد ایران، رئیس هیات مدیره ایمیدرو از جمله سخنرانان این همایش بودند.

از مهم‌ترین نکاتی که سخنرانان این همایش به آن اشاره کردند، ارتقاء ایران از رتبه سیزدهم به یازدهم در بین تولیدکنندگان فولاد جهان بود که توسط خداد غزیب پور، معاون وزیر صمت بیان شد. وی در بخش دیگری از سخنرانی خود، به رشد 3 درصدی جهان در حوزه فولاد و رشد شش درصدی ایران در این صنعت اشاره کرد.

حمیدرضا عظیمیان نیز، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، به عنوان یکی از سخنرانان دیگر، از همکاری این شرکت با هفت استارتاپ و سرمایه گذاری فولاد مبارکه در این استارتاپ ها خبر داد. از دیگر مباحثی که وی به آن پرداخت می‌توان به فروش شش ماهه نخست امسال اشاره کرد، وی اضافه کرد سال گذشته به دلیل تحریم‌ها تنها به 65 درصد از هدف مالی خود رسیدیم، اما امسال در شش ماهه نخست، به فروشی برابر با سال پیش دست پیدا کردیم.

سعید زرندی، معاون طرح و برنامه‌ریزی وزارت صمت، از جمله سخنرانان این برنامه بود که در سخنانی، با اشاره به نقش شرکت‌های نوآور در توسعه و پیشرفت صنعت فولاد، تاکید کرد:

حضور شرکت‌های نوآور در دل صنعت فولاد یک نیاز است و شرکت‌های فولادی باید حمایت از نوآوری را در برنامه‌های خود قرار دهند.

انتقادهای مدیران شرکت‌های فولادی:

در بخش دیگری از همایش استیل پرایس عظمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان و منصور یزدی‌زاده، مدیرعامل آهن اصفهان، در سخنرانی‌های خود انتقادی به برخی موارد داشتند.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان، با انتقاد از رویکرد شرکت‌های معدنی در تعامل با فولادسازان تصریح کرد: از تغییر رویکرد شرکت‌های معدنی برای تامین سنگ آهن مورد نیاز فولادسازان ناامید شده‌ایم و با این روند، باید خود وارد حوزه معدن شویم.

یزدی‌زاده نیز با اعلام این نکته که خام فروشی فعالیت فولادسازان را تحت شعاع قرار داده است، اظهار کرد: امیدوار هستیم تعرفه صادرات مواد اولیه، از ۲۵ درصد به ۴۰ درصد افزایش یابد تا خیال فولادسازان راحت شود.

سخنرانی متفاوت مدیرعامل شرکت آهن آنلاین:

یکی از جذاب‌ترین سخنرانی‌های این همایش، سخنرانی بهراد منتظری، مدیرعامل آهن آنلاین بود که با ارائه آمار و ارقام، در مورد واسطه‌های بازارفولاد صحبت کرد.

منتظری در بخشی از صحبت‌های خود با انتقاد از نقش واسطه‌ها در بازار فولاد، با ارائه آماری مستدل، مطرح کرد: واسطه‌های انبارکن با سوء استفاده از جهش‌های ارزی ایران و به وجود آمدن دوره‌های تورم و رکورد، قیمت بازار را تعیین می‌کنند و به مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان و حتی بانک‌ها ضرر می‌رسانند. در حالیکه تولیدکننده‌ها می‌توانند با حمایت از واسطه‌های شفاف، واسطه‌های انبارکن را حذف کنند.

بخش پایانی همایش، پس از پذیرایی از شرکت کنندگان، با اجرای یک پنل با شرکت محجوب، معاون شرکت مهندسی فولادتکنیک، محمدحسن پارسا، معاون فروش و بازرگانی فولاد خراسان و اسداله فرشاد، مدیرعامل شرکت فولاد غدیر ایرانیان برگزار شد که در آن شرکت کنندگان به پرسش و پاسخ از پنلیست‌ها پرداختند.

ششمین همایش استیل پرایس با ثبت یک عکس یادگاری شرکت کنندگان و تقدیر از میهمانان پایان یافت.

► چگونه یک شرکت سئو حرفه‌ای پیدا کنیم؟
بررسی قیمت بازار اجاره روزانه ویلا و آپارتمان مبله ◄

مطالب مرتبط
بنر