10 اشتباه بزرگ در هنگام تاسیس شرکت تجاری-1

پنجشنبه ، 9 ارديبهشت 1389 ، 16:56

 

شروع زندگی تجاری بسته به شرایطی است که در آن گاهی یک اشتباه می تواند جبران ناپذیر باشد.

 

به گزارش بانکی دات آی آر ، کنستانتس باگلی استاد دانشگاه هاروارد می گوید، " هر چند زبان قانون می تواند رعب آور باشد ، اما مفهوم آن صریح و آسان است و به همین جهت مشتریان به سمت ریسک کردن متمایل می شوند و اگر شما نیز با آنان همراهی کنید، کار خود را در شرایط فرا قانونی قرار می دهید ولی می توانید اغلب به اهداف کاری خود دست یابید."


به زبان دیگر باید عنوان کرد موانع قانونی نباید باعث عقب ماندگی کاری برای شما باشد بلکه می بایست مایه پیشرفت و برتری شما باشد و از سوی شما و مشاوران حقوقی تان به درستی مدیریت شود. به طور کل کسانی که در یک کار تجاری جدید پیش قدم می شوند می بایست نسبت به کلیه مراحل آگاه باشند تا کار در جهت درست خود هدایت کنند.

 

بنابراین برای قدم گذاشتن در مسیر پیشرفت، به  رایج ترین اشتباهات که توسط همکاران شما صورت گرفته توجه کنید و از آنان اجتناب کنید.

 

شکست در ایجاد زمینه اعتماد و همکاری به اندازه کافی


در اصطلاح انگلیسی این اشتباه چنین نامیده می شود: Forgotten Founder که ترجمان آن " موسس فراموش شده " می شود. در این مشکل ، همکار و شریک شما که در ابتدا بخش از سرمایه گذار است، درست زمانی که شرکت آماده بهره برداری و رونمایی عمومی است ، ناگهان همان شریک سرمایه گذار سهم خود را طلب می کند. چگونه می توانید از این امر جلوگیری کنید؟  آیا به اندازه کافی در امر مشارکت دقت کرده اید؟

 

همه این موارد به صورت خلاصه به این موضوع باز می گردد که شریک شما بعد از مشارکت و پرداخت هزینه زیاد، به دنبال انتظارات خود می باشد در حالی که  نتیجه کار او در یک سهام ارزان قیمت خلاصه می شود. اگر چنین امری اتفاق افتد در حالی که شما به سرمایه گذار اصلی مبلغ قابل توجه ای را پرداخت می کنید ، این امر این برداشت را بر جای می گذارد که شما از سهم بیشتری برداشت می کنید.

 

انتشار سهام  بدون  واگذاری

واگذاری بدین معنا می باشد که شما اوراق قرضه را بین کارمندان تقسیم کنید. این کار معمولا به  منظور ایجاد روحیه همکاری و فعالیت بیشتر کارمندان صورت می گیرد. اگر هم اعضا کار را ترک کنند، در آن صورت می توانید سهام را به جایگزین آن واگذار کنید.

 

استخدام  وکیل اشتباه

اگر شما به طور مثال برای طلاق اقدام می کنید می بایست به سراغ  وکیل خاص در این امر بروید، نه  وکیل متخصص در امور جرایم زیرا مسلما  این امر در حیطه توان او نخواهد بود. به ویژه این که این انتخاب اشتباه می تواند منجر به  از دست دادن فرصت ها شود و یا حتی شما را به دردسر بیاندازد. گروه خاصی از وکلا هستند که در زمینه کارهای تجاری فعالیت می کنند به سراغ آنان بروید.

 

تنها تاکید بر ارزش گذاری در مذاکرات

 

این یک اشتباه متداول است که  تنها عامل تاثیر گذار برای سازمان های امتیاز دهنده، ارزش های ظاهری سازمان است. بسیاری از عوامل دیگر نیز در این امر دخیل می باشند. ارزش سهام، ذخیره سود سهام، پشتوانه اوراق بهادر و بسیاری موارد دیگر را می توان از این دست محسوب کرد.

 

قسمت دوم اشتباه های تجاری را از اینجا بخوانید

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

470 عضو تا این لحظه

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

گزارش تصویری/تفاوتهای ایستادن صف بانک در ایران و اروپا

عکس / تاثیر آتشفشان ایسلند بر گردشگری در نیویورک!

آمار تکان دهنده از فساد اخلاقی در نهادها مالی امریکا

اولین و قدیمی ترین راهنمای سفر + عکسهای جالب

جدیدترین مدیر چندشغله ی کشور شناسایی شد!

تصویر جالب/ نحوه ایستادن یک هم وطن در بانک

گزارش تصویری / مسافران سرگردان اروپایی(3)

عابر بانک، جان دختر بچه را گرفت + عکس

گزارش تصویری / قاچاق در مرز غربی کشور

اقتصاد غزه به روایت تصاویر / قسمت دوم

فعالیت جالب امریکایی ها در قلب چین !

تظاهرات گسترده دانشجوی در امریکا + عکس

جشن آب در اوکراین + عکسهای جالب

15 اثر بی نظیر معماری جهان(2)

نمایشگاهی از دیکتاتورهای تاریخ

10 شغل پردرآمد برای خانمها

تصاویری دیدنی از دنیای اطراف ما

► تصویر/ روش جدید خرید وفروش وام
استراحت در هنگام کار + عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر