شرایط مهاجرت به قبرس در سال 2019 به چه صورت است

شنبه ، 16 آذر 1398 ، 09:27

 در شرایط کنونی مهاجرت برخی افراد به دنبال این هستند که خیلی سریع بتوانند به پاسپورت دوم دست یابند، با مهاجرت به قبرس این اتفاق ممکن است. البته برای توضیح بهتر باید گفت که اگر شما بتوانید در این کشور سرمایه گذاری نمائید بعد از گذشت 6 ماه تا 1 سال به پاسپورت قبرسی دست خواهید یافت.

•    قبرس شمالی عضو شنگن است یا قبرس جنوبی؟

•    شرایط مهاجرت به قبرس در سال 2019 به چه صورت است و از چه طرقی ممکن است؟

برای برخی افراد هنوز روشن نشده است که مهاجرت به کدام قبرس تقاضا دارد، کشور قبرس به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است که یونانیان در قبرس جنوبی سکونت دارند که عضو حوزه ی شنگن و اتحادیه اروپا می باشد، در بخش قبرس شمالی که بیشتر ترک نشین هستند میزان مهاجرت به این کشور بسیار کم است

مهاجرت به قبرس در سال 2019

بی گمان افراد خاصی به دنبال مهاجرت به قبرس و اخذ اقامت و پاسپورت این کشور هستند. شما می توانید به طرق متفاوتی برای مهاجرت به قبرس اقدام نمائید، از جمله این راه ها می توان به ویزاهای سرمایه گذاری که برای خرید املاک، کارآفرینی، ثبت شرکت درخواست می گردد اشاره داشت که بیشترین درخواست را در میان برنامه های مهاجرتی دارند. همچنان در سال 2019 دولت با هدف جذب سرمایه گذار خارجی این برنامه ها را توسعه داده است. البته اگر شما بخواهید با راه های ارزانتر به این کشور مهاجرت نمائید هم راه هایی از قبیل ویزاهای کاری، تحصیلی و ازدواج هم معرفی می گردد که البته در صورت واجد شرایط بودن می توان برای یک کدام از این انواع ویزا درخواست نمود. اگر بخواهید راهی را برای اقامت در این کشور بدست آورید ابتدا باید نسبت به مدارک و شرایط مورد نیاز آن آگاه شوید.

انواع اقامت در قبرس

موضوع اقامت می تواند از جنبه های متفاوتی مورد بررسی و تقاضا باشد. شاید شخصی بخواهد در کشور هدفش اقامت موقت داشته باشد، برای برخی نیز مهم است که بعد از چند سال اقامت موقت سپس به اقامت دائم آن کشور دست یابند. اما آنچه که مشخص است بیشتر برای اخذ اقامت دائم و پاسپورت هدفگذاری می گردد. فرض کنید همین امروز قصد مهاجرت به یک کشور دیگر را دارید. در اولین قدم شما باید مشخص کنید می خواهید در آن کشور چه کنید؟ شاید برای شما سوال باشد که منظور خب همان زندگی است، به طوری که بشود آزادانه در آن کشور کار کرد و یا تحصیل نمود و بچه های خود را به مدرسه فرستاد و از خدمات دولتی استفاده نمود. این همان اقامت است که از آن صحبت میگردد، بعنوان یک خارجی برای اقامت قبرس و زندگی در آنجا نیاز به یک مجوز خواهید داشت.

شرایط اخد اقامت قبرس

شاید شما بخواهید برای یک سفر توریستی به قبرس بروید، شاید برای تحصیل، کار و یا ازدواج به قبرس رفته و در آنجا اقامت دارید. همه این مسیرها غیر از ویزای توریستی می تواند اقامت را برای شما به دنبال داشته باشد، البته در برخی از این مسیرها در ابتدا اقامت موقت است و بعد از چند سال به اقامت دائم تبدیل می گردد. تنها در صورت سرمایه گذاری است که در حال حاضر می توان خیلی سریع به اقامت دائم و پاسپورت قبرس دست یافت. این برنامه ها را می توان در کشورهای هم تراز قبرس از جمله یونان، اسپانیا و پرتغال در اروپا نیز مشاهده نمود که با سرمایه گذاری در یک کدام از این کشورها می توان به پاسپورت دوم دست یافت. کشور قبرس به افرادی که در آنجا ملکی را به ارزش 2000.000€ (یورو) خریداری نمایند در کمتر از 6 ماه پاسپورت قبرسی می دهد.

هزینه مهاجرت به قبرس

هزینه هایی که شما برای مهاجرت به یک کشور در نظر می گیرید در چند بخش تقسیم بندی میگردد که در ابتدا مشمول هزینه های قبل از مهاجرت به آن کشور بوده که شامل هزینه های تهیه و ترجمه مدارک، هزینه وکیل و هزینه های مربوط به سفارت یا نهاد مربوطه میگردد. بعد از این نوبت به آن خواهد رسید که شما برای زندگی در آن کشور چه مقدار هزینه می نمائید. بهتر است قبل از هر اقدامی یک برنامه ریزی و برآورد صحیح از هزینه زندگی در قبرس داشته باشید. کشور قبرس جنوبی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شنگن می باشد و هزینه های زندگی در بخش اروپایی به نسبت قبرس شمالی که ترک نشین هستند گراننتر می باشد. البته می دانید که با مهاجرت به کشور قبرس جنوبی یا اصطلاحا اروپایی شما امکان رفت و آمد به کشورهای این حوزه را هم خواهید داشت.

هزینه زندگی در قبرس

کشورهایی نظیر قبرس در مقایسه با کشورهای درجه یک اروپایی به مراتب هزینه های پایینتری برای تحصیل و زندگی دارا هستند، منتهی برآرورد دقیق از موضوع هزینه های زندگی را می توان در مدیریت هزینه نمودن خود فرد مشخص نمود. شاید شما برای حمل و نقل از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمائید و یا با وسیله شخصی خود رفت و آمد نمائید، یا برای تهیه خورد و خوراک همواره از غذاهای حاضری و یا رستوران استفاده نمائید و یا خودتان غذایتان را آماده نمائید. همه این مسائل می تواند در تامین هزینه ها دخیل باشد. البته سبک زندگی شما نیز به عنوان یک دانشجو و یا کارگر در این کشور با یک سرمایه گذار طبیعتا تفاوت دارد اما آنچه که می تواند یک برآورد حدودی از هزینه های یک فرد در این کشور داشت معمولا چیزی حدود 600 الی 700€ یورو می باشد.

► گزارشی از فناوري هاي گروه انياک در پنجمين نمايشگاه تراکنش
ده دلیل برتر چرا بازار فارکس بهترین بازار تجاری است ◄

مطالب مرتبط
بنر