خبر خوشی که مایه تاسف است!

دوشنبه ، 20 ارديبهشت 1389 ، 08:50

 

به گزارش بانکی دات آی آر روز گذشته در خبر ها آمده بود که:رئيس مجمع نمايندگان آذربايجان شرقي درهمايش معلمان اهر از پيشنهاد70تن  از نمايندگان مجلس در خصوص پرداخت مستمري بيکاري به فارغ التحصيلان فاقد شغل خبرداد.

ایرنا که این خبر رايك وعده خوش برای فارغ التحصيلان بيکار دانسته بود از قول غلامحسين مسعودي ريحان اظهار داشت:در صورت تصويب اين طرح در مجلس ، گامي مهم در جهت حمايت از فارغ التحصيلان بيکار برداشته خواهد شد.

 

 

 

به این ترتیب و با تصویب این طرح دولت باید علاوه بر پرداختن هزینه های تحصیل دبستان,دبیرستان ودانشگاه جوانان هزینه های زندگی فارغ التحصیلان بیکار را هم بپردازد .

اما آیا اجرای چنین طرح هایی در تسریع توسعه کشور و دستیابی جوانان به اشتغال تاثیرگذار خواهد بود؟

یاسمن که فارغ التحصیل رشته ارتباطات و جویای کار است در این خصوص به خبرنگار بانکی دات آی آر گفت: اینکه مسئولین به فکر آینده ما هستند جای تقدیر دارد اما آنچه که من بیش از هر چیز به آن نیاز دارم یک کار مرتبط با رشته تحصیلی ام است تا بتوانم از آنچه که یاد گرفتم بهترین استفاده را ببرم.

وی افزود: من نمی خوام باری به دوش پدر ومادرم ویاحتی دولت باشم . هدفم هم از درس خواندم همین بوده نه این که از مدرکم حقوق بگیرم.

مهدی که فارغ التحصیل رشته حسابداری است ضمن اظهار نارضایتی از چنین طرح هایی گفت: به نظر من اولویت اول دولت و مجلس باید ایجاد اشتغال باشد اصلا چرا ما انقدر دانشجو پذیرفتیم که ندانیم باآنها چکار کنیم و حالابا چنین طرح هایی به تحصیل کرده ها توهین کنیم  .

جالب اینجاست که بدانید نرخ بیکاری فارغ التحصیلان کشور همواره بیش از سایر بیکاران بوده و در این خصوص آمار سال 85 نشان می دهد نرخ بیکاری کشور12.3 است در حالی که نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در همین سال15.6 بوده است.

برخی این مساله را ناشی از عدم مهارت فارغ التحصیلان می دانند و معتقدند دانش آموختگان مراکز آموزش عالی کشور هیچ جایگاهی در بازار کار ندارند و نمی توان از آنها در جایگاه متناسب بارشته شان بهره گرفت.

آقای اسفندیاری که مدیر یک شرکت بخش خصوصی است در این خصوص به خبرنگار ما گفت: من به شدت به جذب نیرو های جوان و متخصص ایمان دارم و معتقدم استفاده از چنین افرادی در پیشرفت کار بسیار تاثیر گذار خواهد بود اما متاسفانه هر بار که قصد جذب نیروی جدید می کنم با مشکل مواجه می شم چراکه باسیلی از متقاضیان کار روبرو هستم که متاسفانه اغلبشان فاقد مهارت اند.

وی افزود: بنابر این ناچار می شوم سابقه کار را به عنوان یکی از شرایط استخدام در نظر بگیرم البته این امر خود به این امر واقف هستم که فرصت کسب تجربه را از برخی جوانان خواهم گرفت اما در هر صورت لازم است که کار در مجموعه من به بهترین شیوه انجام پذیرد.

این فعال بخش خصوصی معتقد است: چرخه اشتغال در کشور معیوب است و باید به نحوی پیوند موثری بین بازار و مراکز آموزش عالی برقرار شود اینکه بخواهیم صورت مساله را پاک کنیم و تنها به فکر راه حل های کوتاه مدت باشیم به هیچ عنوان چاره ساز نخواهد بود.

بنابر این به نظر می رسد مجلس محترم پیش از طرح چنین پیشنهاداتی که مسلما با نیت خیر مطرح می شود تمام تلاش و همت خویش را درجهت حل مشکلات اشتغال فارغ التحصیلان بکار ببرد تا نیازی به پرداخت اعانه به جوانان وترویج گداپروری نباشد.

 

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

512 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

 

فناوری / خودروهای پرنده سال 2011 به بازار می آیند + گزارش تصویری

نخستین مسجد ساخته شده توسط یک خانم + گزارش تصویری

پیشنهاد 40 میلیون دلاری دوبی بحران زده به ویکتوریا بکهام

گزارش تصویری / عمارت های مسئولین و عمارتهای مردم!

امضای خنده دار مشتری بانک مانع وام گرفتنش شد+تصویر

تصویر/مخابرات:قبض خود را در بانک تجارت پرداخت نکنید

گردشگری / هنر شگرف معماری در سرتاسر ایران(1)

نمایشگاه "رویاها به واقعیت تبدیل می شوند" در چین

گزارش تصویری / خانه ی شهرام جزایری امریکایی !

بزرگترین و حیرت انگیزترین کلیسای جهان + عکس

گزارش تصویری / مسافران سرگردان اروپایی

عابر بانک، جان دختر بچه را گرفت + عکس

هنر مدرن در ایستگاه های مترو / قسمت دوم

گزارش تصویری / قاچاق در مرز غربی کشور

اقتصاد غزه به روایت تصاویر / قسمت دوم

جشن آب در اوکراین + عکسهای جالب

اصلاح الگوی مصرف با "انرژی سبز"

 

 

 

► تغییر نام یکی از شعب بانک رفاه به خلیج فارس
دریافت جوایز پلاتینیوم و الماس موسسه BID اروپا توسط بانک رفاه ◄

مطالب مرتبط
بنر