ایالات متحده در مسیر بحران یونان

سه شنبه ، 21 ارديبهشت 1389 ، 13:49
واشنگتن در تلاش است تا به شهروندان آمریکایی از طریق جریان اصلی رسانه ای خود این چنین القا کند که همه چیز در حال بهتر شدن است. این می توانست بسیار عالی باشد البته اگر این امر واقعیت داشت. اما گویا ، این چنین نیست. کارشناسان و تحلیلگران مالی از آینده ی مبهم و تاریک اقتصادی آینده امریکا خبر می دهند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر ، بر اساس مقاله ی سایت www.investors.com  روز چهارشنبه ، دفتر مطالعات و بررسی بودجه  اعلام کرد میزان اعتبارات آمریکا بسته به این که چگونه شرایط نامساعد نرخ بهره به همراه با بدهی های آمریکا ادامه پیدا کند، در سال های 2013 و 2018 در سراشیبی سقوط قرار خواهدگرفت.

 

این گزارش با این موضوع ادامه پیدا می کند که گروه تحقیقات عمومی اقتصاد اشاره می کند که " وقتی ما هیچ خطر عمده ای را در سقوط مطلق حاصل از بدهی های آمریکا در طی چند سال آینده احساس نمی کنیم نی توانیم برای آن سو تر از آن  بسیار مطمئن باشیم."

 

این گروه کاری یاد آور می شود که فعالیت خود را در مجموع 40 کشور در اختیار دارد و به مشتریان و توصیه می کند حداقل ثروت خود را در سال جاری هدر ندهند.

 

سایت www.washingtontimes.com  در مقاله ای که روز دوشنبه منتشر شد  اشاره می کند که  انشقاق صنعتی می تواند خود یکی از عواملی باشد که به اقتصاد جهانی آینده آسیب بزند.

 

این مقاله مواردی که سخت قابل درک باشند را چنین خلاصه می کند که ابتدا آنان در شرایط بسیار متفاوت و حتی نا متعادل سرمایه گذاری می کنند و در آینده و یکی یکی این شرایط آرایش خود را گرفته آنگاه اعتبار آنان بر اساس کمک ها و باندها و دیگر اشکال ممکن تقسیم و مشتق می شود. در این شرایط است که OTC  به عبارتی معامله های مستقیم بدون واسطه های بازارهای رسمی صورت می گیرد.

 

همه این ها نشانه بی نظمی است. چه اتفاقی حقیقتا بین دو گروه معامله گر می افتد ، این عمل آنان دقیقا مانند شرط بندی بر روی نتیجه نهایی یک بازی فوتبال  است. همه مواردی از این دست هشداری است برای کمیته های بررسی کنگره که مانند یک بمب ساعتی و یا سلاح مخرب مالی می توان از آن یاد کرد و می بایست هم برای کنگره و هم دولت آمریکا تلنگری بزرگ باشد

 


www.rasumuddenreports.com   گزارش می دهد که حداقل 79 درصد آمریکایی ها معتقدند که آنچه تحت عنوان بحران مالی در اروپا اتفاق افتاده است می تواند موجب مشکلات اقتصادی در اروپا نیز بشود.

 

فاجعه دیگری که نه تنها آمریکا را تهدید می کند ، بلکه تهدیدی برای دنیا می باشد، مسئله ریزش نفت به دریا است که می تواند صنعت ماهیگیری و توریسم را تهدید کند همانطور که مسئله کوه آتشفشان خطوط هوایی و جهانگردی را متضرر کرد.

 


چنین به نظر می رسد وقایع دنیا  به سمتی می رود که هر چند نمی توان از آینده قطعی صحبت کرد ، ولی بر طبل خوش بینی آینده خوب زدن آمریکایی ها و حتی مقامات بین المللی باید با عزم و هم فکری برای فرار از این بحران ها باشد، که  در غیر این صورت نمی توان نوید روز های خوب داد.

► همه جا می شود تبلیغ کرد !
استخدام بانک شهر(جدید) ◄

مطالب مرتبط
بنر