خودروهای 2025 چگونه‌اند؟

يكشنبه ، 26 ارديبهشت 1389 ، 15:05

 

نه اینکه قصد مقایسه خودروسازان دنیا با ایران‌خودرو و سایپا باشد که مقایسه‌ای است نشدنی و نامعقول، اما بد نیست نگاهی به برنامه‌ریزی بزرگان خودروساز جهان بیندازیم و ببینیم آنها برای 15 سال دیگر، چه محصولاتی را روانه بازار خواهند کرد.

آن طور که شبکه خبری فاکس‌نیوز آمریکا گزارش داده، شرکت جنرال‌موتورز این کشور سال 2025 میلادی خودرویی را روانه بازار می‌کند كه فقط کافی است پشت فرمان آن نشست و صحیح و سالم به مقصد رسید!

( عکس تزیینی است)

 

 

اين خودروي كوچك قادر است محيط اطراف خود را شناسايي كرده و با شناسايي موانع، از برخورد با آن‌ها اجتناب كند.

نکته جالب‌تر اينكه به دلیل به‌کارگیری سامانه‌ای هوشمند، این خودرو می‌تواند بدون دخالت راننده و به صورت خودکار، اقدام به پارك كردن خود كند.
جنرال‌موتورز همچنین سامانه‌هاي پيشرفته موقعيت‌ياب و مسيرياب بين‌المللي را روی خودروی 2025 خود نصب کرده تا به واسطه آنها، از برخورد آن با خودروهاي ديگر يا موانع جاده‌اي و انساني جلوگیری شود.

با توجه به طراحی و تولید چنین خودروهایی در 15 سال آینده، باید گفت که در سال 2025 میلادی، خودروها تفاوت بين يك فرد با يك مسير را تشخيص داده و قادر خواهند بود از طريق اين تشخيص در زمان مناسب اقدام به ترمز گرفتن كنند و این؛ یعنی کاهش چشمگیر تصادفات جاده‌ای و تلفات انسانی.

این اقدام جنرال‌موتورز در تولید چنین خودرو هوشمندی در شرایطی است که دو خودروساز دیگر آمریکا یعنی فورد و کرایسلر نیز برای سال 2025، اقدام به طراحی محصولاتی متناسب با این سال کرده‌اند.

منبع: دنیای اقتصاد

► ثروتمندترین حاکمان دنیا + عکس
گفتگوی با یک مفسد و دانه درشت اقتصادی! ◄

مطالب مرتبط
بنر