ثروتمندترین حاکمان دنیا + عکس

يكشنبه ، 26 ارديبهشت 1389 ، 13:39

گزارش سرویس اقتصادی بانکی دات آی آر در مورد ثروتمندترین پادشاهان  و حاکمان در دنیا را با هم می خوانیم:

 

 

پادشاه بهومبول آدولیادج

تایلند
سن: 80
ارزش خالص دارایی ها : 35 میلیارد دلار
حاکمیت طولانی وی ، حرمت  وی را تا سر حد خدایی رسانده است . گنجینه ثروت تاج و تخت وی ، از جهت دارایی هایی که تنها از آن او باشد قابل تخمین زدن نیست، و تنها بخشی از زمین های  وسیع آن که شامل 3493 جریب در بانکوک می شود ، از جمله دارایی های مشهود او به شمار می رود. او همچنین دارای بخشی از سهم های یکی از بانک های تایلند نیز می باشد که از نظر عموم مردم پوشیده نیست.او درنهایت برای خصوصی تر کردن بخش بیشتری از اموال خود مقدار سرمایه گذاری خود را در بیمه  افزایش داد. وقتی که سلطنت عملا از سیاست کنار گذاشته شد ، او مستقیما در کودتا و برکناری نخست وزیر وقت تاثیر گذاشت تا قدرت خود را اعمال کرده باشد.

 

 

شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان

 


امارات متحده عربی
سن: 60
ارزش خالص دارایی ها: 23 میلیارد دلار
رئیس و حاکم امارات و وارث قانونی حکومت بر پایتخت رسمی امارت ، ابوظبی ، می باشد.امارات ، کشوری است  که یک دهم کل ذخایر نفتی را در خود دارد.دلار های حاصل از فروش نفت منبع اصلی درآمد حاکم امارت و خانواده اش می باشد. همچنین ارزش مستغلات او از سال 2005 تا 2007 در پی افزایش صد در صدی ارزش دارایی ها افزایش یافت. شیخ خلیفه بیش از 1 میلیارد دلار شامل 200 میلیون فرانک هزینه موزه " گاگنهیم" کرد تا ابوظبی را به یکی از مراکز فرهنگی تبدیل کند.بخش سرمایه گذاری خارجی ابوظبی با سرمایه گذاری 7.5 میلیون دلاری در سیتی بنک و خرید 800 میلیون دلار ساختمان کرایسلر نیویورک در دنیا خبرساز شد.

 

 

پادشاه عبدالله بن عبد العزیز

 

 

عربستان سعودی
سن :84
ارزش خالص دارایی ها: 21 میلیارد دلار
در سال 2005 به تخت نشست، و بلافصله با بودجه ای بالغ بر 26 میلیون دلار شهری را با نام خود شروع  به ساخت کرد که دولت مردان معتقدند در آینده مرکز اصلی جنبش اقتصادی در خاورمیانه خواهد بود. عربستان سعودی به طور میانگین 1 میلیون دلار در هر روز از صادرات نفت به دست می آورد و خانواده بزرگ سلطنتی را تغذیه می کند. پادشاه بسیار به اسب سواری علاقه مند است و بیش از آن به اسب های عربی و به همین واسطه یک باشگاه اسب سواری در ریاض افتتاح کرده است.

 

 

سلطان حاج حسن البهرانی

برونیی
سن:62
ارزش خالص دارایی ها: 20 میلیارد دلار
40 سال پیش پس از آن که پدرش به طور داوطلبانه از تخت کناره گیری کرد وی بر تخت نشست.او 29 امین پادشاه برونیی است و خاندان وی 600 سال است که بدون توقف بر این کشور حکومت کرده اند. ثروت اصلی سلطان از طریق ذخایر نفتی و گازی است اما در زمینه نفتی به دلیل کاهش ذخایر ، در آمد و تولیدات آن نیز قطع شده است. او هم اکنون بر سر مسایلی که به ظاهر بر به بی کفایتی های مالی باز می گردد با برادرش اختلاف دارد و این موضوع تابستان امسال با قرار توقیف برادرش اوج گرفت.

 

 

شیخ محمد بن راشد

 

 

دبی
سن:58
ارزش خالص دارایی ها : 18 میلیارد دلار
قانونگذار دبی ، شیخ محمد است که بزرگترین سهامداران  دبی است که با سهام های HSBC ، سونی و همچنین سهامداران بخش مستغلات شامل هتل  نیویورک اکسس هوس همکاری و پیوند دارد. قدرت بسیار بالای وی در زمینه مسابقات اسب دوانی موجب شده است او بتواند 3800 جریب از مزرعه ای واقع در ایالت کنتاکی و همچنین مزرعه انگام در استرالیا به قیمت 460 میلیون دلار را صاحب شود. حاکم مطلق ثروت در دبی 5 میلیون دلار برای خرید بخشی از MGM و 825 میلیون دلار هم برای خرید یکی از فروشگاه های زنجیره ای نیویورک پرداخت کرده است.

 

پرنس هانس آدام دوم -وون اون زو لیختن اشتاین

 

 

لیختن اشتاین
سن:63
ارزش خالص دارایی ها: 5 میلیارد دلار
رئیس قبیله کوچکی در آلپ ، بانک خانوادگی آنان LGT ، ارزشمندترین دارایی آنان به شمار می رود ، که البته به موجب ادعاهایی مبنی بر سوء استفاده برادر وی از این بانک برای تحت پوشش قرار دادن مالیات و فرار از آن موجب برخی رسوایی های خانوادگی برای آنان شد. سایر دارایی های او شامل حدودا 20000 هکتار زمین در اتریش ، چندین مکان قدیمی متعلق به قرن 27 میلادی در مرکز ونیز است .علاوه بر این تولید کننده برنج اصلاح شده ژنیتیکی در آمریکا  نیز می باشد و کلکسیونی از آثار هنری متعلق به 400 سال گذشته  را هم جمع آوری کرده است.

 

شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی

 

 

قطر
سن:56
ارزش خالص دارایی ها: 2 میلیارد دلار
قانونگذار و حاکم قطر در سال 1995 پس از سرنگونی پدرش در یک کودتای بدون خونریزی پادشاه شد. شیخ حمد پیشرو در توسعه و گسترش در استفاده از ذخایر گسترده نفت و گاز بود. او در حال حاضر با قرار داد هایی که با کشورهای کره ، بلژیک و تایوان دارد در آمد های بسیاری از طریق گاز مایع کسب می کند. این کشور در حال حاضر بیشترین درآمد سرانه را در دنیا دارد. او که از دانشکده نظامی در انگلستان فارغ التحصیل شده است در زمینه مدرن کردن صنایع نظامی قطر هم اقداماتی کرده است. او سرمایه گذار اولیه در راه اندازی شبکه الجزیره و هم چنین الجزیره انگلیسی است.

 

 

پادشاه محمد ششم

 

 

مراکش
سن:46
ارزش خالص دارایی ها: 1.5 میلیارد دلار
در سال 1999 به تخت نشست، ثروت وی از معادن نمک، کشاورزی و سهام هایی در شرکت سهامی عام در مراکش به دست آمده است. اقتصاد مراکش در پی خشکسالی با رکود 2 درصدی مواجه شد و این امر ضربه جدی ای  به ثروت سلطنتی زد. اما همچنان روزانه بودجه بهره وری از زمین ها یک میلیون دلار گزارش می شود. پادشاه در تلاش است تا فقر را کاهش دهد و  هم چنین حقوق بشر را در کشور گسترش دهد. ماه آوریل گذشته بود که او 8 زندانی را که به علت فعالیت های سیاسی و سروده های سیاسی زندانی بودند مورد عفو قرار داد.

 

 

پرنس آلبرت دوم

 

 

موناکو واقع در جنوب شرقی فرانسه
سن:50
ارزش خالص دارایی ها: 1.4 میلیارد دلار
بیش از 700 سال است که خانواده گریمالید در منطقه موناکو حکمران می باشند، که ثروتی را که به ارث برده اند شامل مستغلات ، هنر ، ماشین های قدیمی ، تمبر و سهام در بعضی کازینو ها و غیره می باشد. پرنس آلبرت به دلیل عقاید زیست محیطی خود در زمینه های ماشین های دوگانه سوز  فعالیت می کند و در این زمینه با مشکلاتی مواجه بوده است.  او برنامه هایی در زمینه ساخت  پروژه های آبی مانند صحرا در زیر دریا اقدام کرده است.

 

 

سلطان قابوس بن سعید

 

 

عمان
سن:67
ارزش خالص دارایی ها: 1.1 میلیارد دلار
در سال 1970 بعد از آن که پدرش را سرنگون کرد، شخصی که ولیعهد را به مدت 6 سال در خانه حبس کرده بود، به تخت نشست. به لطف مازاد فروش نفت ، ثروت وی در سال های اخیر افزایش یافته است. او بخشی از این در آمد ها را در بخش توریست و جهانگردی سرمایه گذاری کرده است. وی میلیون ها دلار برای بازسازی مساجد و موزیک سنتی هزینه کرد. او صاحب یک کشتی تفریحی 500 فوتی نیز می باشد.

 

 

ملکه الیزابت دوم

 

 

انگلستان
سن: 82
ارزش خالص دارایی ها: 650 میلیون دلار
مسن ترین شخص از خاندان سلطنتی در تاریخ انگلستان، الیزابت دوم است که در سن 25 سالگی بر تخت نشست و بر این تصمیم است که تا زمانی که توانایی جسمانی را دارد بر مسند باقی باشد و بعد از آن امور را به پسرش چارلز خواهد سپرد که این امید پسر را که به زودی پادشاه خواهد شد ناکام می گذارد. ثروت شخصی او بر اساس دارایی ها  است که در انگلیس و اسکاتلند دارد و همچنین  از کلکسیونی از هنر های زیبا و سنگ های گران قیمت و تمبر هایی که پدربزرگش جمع آوری کرده است. تاج و تخت  و جواهرات باکینگهام شکل نمی گرفت اگر گنجینه این خانواده نبود. او به نحو دیوانه واری به اسب ها  علاقه مند است.

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

534 عضو تا این لحظه

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

گزارش تصویری/تفاوتهای ایستادن صف بانک در ایران و اروپا

عکس / تاثیر آتشفشان ایسلند بر گردشگری در نیویورک!

آمار تکان دهنده از فساد اخلاقی در نهادها مالی امریکا

اولین و قدیمی ترین راهنمای سفر + عکسهای جالب

جدیدترین مدیر چندشغله ی کشور شناسایی شد!

تصویر جالب/ نحوه ایستادن یک هم وطن در بانک

گزارش تصویری / مسافران سرگردان اروپایی(3)

عابر بانک، جان دختر بچه را گرفت + عکس

گزارش تصویری / قاچاق در مرز غربی کشور

اقتصاد غزه به روایت تصاویر / قسمت دوم

فعالیت جالب امریکایی ها در قلب چین !

تظاهرات گسترده دانشجوی در امریکا + عکس

جشن آب در اوکراین + عکسهای جالب

15 اثر بی نظیر معماری جهان(2)

نمایشگاهی از دیکتاتورهای تاریخ

10 شغل پردرآمد برای خانمها

 

► استخدام در یک موسسه مالی
خودروهای 2025 چگونه‌اند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر