درآمد سرانه هر ايراني: 12ميليون و 500 هزار تومان

يكشنبه ، 2 خرداد 1389 ، 11:39

 

وزير امور اقتصادي و دارايي درآمد سرانه هر ايراني را 12 هزار و 500 دلار در سال اعلام كرد.

كه  اين رقم با درنظر گرفتن ارزش تقريبي هر دلار در بازار داخلي در حدود 12ميليون و 500هزارتومان است.

به گزارش بانکی به نقل از مهر، سيدشمس‌الدين حسيني،  در همايش ائتلاف سرمايه در ايران در شيراز، چشم‌انداز اقتصاد ايران در سال 89 را مثبت‌تر ارزيابي كرد و در بيان دلايل اين امر گفت: بازار نفت كه در سال 2007 تاكنون دچار ركود شده بود طي روزهاي اخير بهبود يافته و از ركود خارج شده است. همچنين يكي از مشكلات اقتصاد كشور در چند سال اخير شرايط نامساعد جوي بوده است.

وي با اشاره به رشد بورس تهران طي 2 ماه گذشته افزود: اين رشد حاكي از اين است كه در سال‌جاري رشد اقتصاد ايران محكم‌تر خواهد شد؛ اين در حالي است كه شاخص بورس تهران رشد 13 درصدي را تجربه كرده است.

 

 

 

وي با اشاره به تسهيل فضاي توليد و سرمايه‌گذاري در كشور گفت: مصوبات 3 ماهه اخير دولت از جمله مصوبه هيأت امناي حساب ذخيره ارزي مبني بر حذف محدوديت در سقف 25 درصدي استفاده از منابع اين حساب توسط شركت‌ها كه به 49 درصد افزايش يافته از جمله مصوبات دولت براي حمايت از سرمايه‌گذاران خارجي است.

وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به تلاش‌هاي صورت گرفته براي حذف مقررات زائد گفت: از مجلس درخواست داريم كه اصلاح ماده 5 قانون اصل 44 را براي تشكيل بانك‌هاي خارجي و تسريع در سرمايه‌گذاري‌ها در دستوركار خود قرار دهد.

وي همچنين تصويب لايحه حمايت از حضور بانك‌هاي خارجي براي رفع محدوديت‌ها را از مجلس درخواست كرد و گفت: جلب و جذب سرمايه‌گذاري همراه با تسهيل فضاي كسب و كار،  اولويت و برنامه محوري دولت دهم است و هر كس در اين راستا نيست با دولت همراه نيست.

حسيني با بيان اينكه دولت براي سرمايه‌گذاران خارجي فرش قرمز مي‌گسترد و از حضور آنها استقبال و موانع را برطرف مي‌كند، بر استفاده درست از منابع تاكيد كرد و گفت: ايران در حال حاضر 80 هزار ميليارد تومان يارانه پرداخت مي‌كند كه اين امر به اين معناست كه اين رقم را سرمايه‌گذاري مي‌كند اما مشخص نيست اين سرمايه‌گذاري در كجا صورت مي‌گيرد، درحالي‌كه اين رقم بايد در خدمت توليد و سرمايه‌گذار باشد.

► گام اول میلیاردر شدن
گزارش تصویری / نحوه بستن چمدان برای یک سفر طولانی ◄

مطالب مرتبط
بنر