کوتاه از دنیای اقتصاد و فناوری

يكشنبه ، 2 خرداد 1389 ، 15:33

چند خبر کوتاه

 


•    انقلابی دیگر در عرصه صنعت تلویزیون


خبر ورود گوگل به عرصه تلویزیون همچنان در صدر خبرهای تکنولوژی جهان می باشند. بسیاری این امر را پس از آمدن تلویزیون های رنگی  به جای سیاه وسفید ، انقلابی دیگر در صنعت تولید تلویزیون می دانند


•    City wall  چیست؟


همانند قدیم که برای دفاع از شهر اولین سپر دفاعی دیوارهای شهر بودند  برای محافظت از کامپیوتر تان نیز شما به یک سپر دفاعی احتیاج دارید. در واقع city wall ( به معنای دیواره شهر) نوع جدید و پیشرفته تری از fire wall  است. می توانید این مقابله گر با ویروس های موذی را امتحان کنید ولی آیا باز هم کامپیوتر ها  از ویروس در امان خواهند بود؟


•    خودکشی  نهمین کارگر تایوانی اما این بار .....
جوان 21 ساله تایوانی نهمین کارگری است که در ماه اخیر اقدام به خودکشی می کند. اما این بار این کارگر 21  ساله در شرکت بزرگ Faxconn کار می کرده که نمایندگی شرکت iPhone  را دارد. مسئولین این شرکت که به کارکنان خود اهمیت زیادی می دهند از این واقعه متعجب و بسیار ناراحت می باشند و احتمال قتل او را بیشتر محتمل می دانند. این جوان 21 ساله ظاهرا از بالای ساختمان محل کارش خود را به پایین پرتاب کرده است.

 

•    کاری هنری از یک هنرمند آمریکایی در کف خیابان های لندن


به گزارش بانکی دات آی آر ،  هنرمند آمریکایی کرت ونر از آخرین خلق اثر هنری خود در کف خیابان های لندن که بازتابی از تصویر یک سفره زیبا اما بزرگ است پرده برداری کرد. این اثر همسایگان را تشویق می کند تا دور آن گرد هم آیند.


•    فرمان هیدرولیک بسیار قوی  برای ....

بر خلاف تصور بسیاری، یک ماشین برای اینکه بتواند بار سنگینی را تحمل کند نباید تنها موتور قوی داشته باشد بلکه به فرمان ماشین که همان هدایت گر ماشین است  هم بسیار بستگی دارد. گروه خودرو سازی Nexteer  فرمان هیدرولیک قوی ای را با قابلیت تحمل بار سنگین تولید کرده اند.

 


•    مجوز یکی از شهر های امارات یعنی شارجه برای تملک  زمین در آن

 

به گزارش یکی از خبرگزاری های اماراتی ( خلیج تایم) شارجه ممکن است با لحاظ کردن برخی شرایط ،اجازه تملک زمین را در این شهر امارات بدهد. البته این امر پس از تصویب قانون جدید در امارات  و رسمی شدن آن میسر می شود.


•     کنار گذاشته شدن پروژه یک فرد به خاطر مسایل سیاسی
این فرد که  به تصور خود و بر طبق روال می بایست دو هفته برای جواب درخواست خود از شرکت اپل صبر می کرده ، نه تنها پس از دو هفته جوابی نمی گیرد بلکه متهم به توهین و لحن نسنجیده می شود. وی عین درخواست خود را در سایت گذاشته است که همراه است با برخی انتقادات از شرکت و نام بردن از رییس جمهور. به هر حال اجرای طرح او کنار می رود.

 

► کره جنوبی چگونه به ثروت و قدرت رسید؟+تصویر
گام اول میلیاردر شدن ◄

مطالب مرتبط
بنر