سونی : تا 5 سال دیگر با کتاب های سنتی خداحافظی کنید

يكشنبه ، 16 خرداد 1389 ، 14:19
شرکت سونی اعلام کرد فروش کتاب های الکترونیکی در 5 سال آینده رونق فوق العاده ای خواهد داشت.

به گزارش بانکی دات آی آر ، مسئولین و مهندسین شرکت سونی پیش بینی کرده اند که فروش کتاب های الکترونیکی در 5 سال آینده بیش از کتاب های سنتی خواهد بود.

استیو هابر، رئیس بخش مطالعه الکترونیکی شرکت سونی در مصاحبه ای که با تلگراف نیوز داشته است عنوان کرده، " در پنج سال آینده نسخه های الکترونیکی، بسیار بیشتر از نسخه های قدیمی دستی به فروش می رسند و این امری است که من فکر می کردم در 10 سال آینده به وقوع  می پیوندد، ولی امروز متوجه شدم که اشتباه کردم و این اتفاق در 5 سال آینده خواهد بود."

به هر حال هم اکنون ناشران نسخه های دستی این پیش بینی سونی را دور از انتظار تصور می کنند، زیرا در حال حاضر فروش کتاب های الکترونیکی کمتر از یک درصد  کل نسخه های دستی  در انگلستان است.

ادعای ناشران بزرگ که این اتفاق بیش از پنج  سال زمان نیاز دارد بیشتر به واقعیت نزدیک است، زیرا شروع این جایگزینی تا حدی کند بوده است. چرا که مردم خرید و خواندن کتاب را یک نوع تفریح و سرگرمی می دانند و بعید است کتاب الکترونیکی بتواند جایگزین کتاب های سنتی شود.


در هر صورت ، فضای رو به رشد فروش کتاب های الکترونیکی و جا افتادن تعداد زیادی از بازخوان های الکترونیکی، همچون سونی ، آمازون، کیندل و ... با همراه شدن امکاناتی که

iPad های جدید شرکت اپل در این جهت در اختیار کاربران آن می گذارد، همگی به گسترش و توسعه این بازار کمک کرده و خواهد کرد.

► استخدام متخصصان IT در بانک شهر
چرا کار فرماها فروشنده زن را ترجیح می دهند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر