چطور سلامت جنسی خود و شریک مان را تضمین کنیم؟

جمعه ، 27 تیر 1399 ، 10:11

رعایت بهداشت فردی و جنسی از مهم‌ترین نکات برای زندگی سالم و شاد است. گرچه ممکن است در نگاه اول این نکات واقعا ساده و ابتدایی به نظر آید، اما متاسفانه شاید به دلیل سادگی توسط بسیاری از نادیده انگاشته می‌شوند. به همین دلیل این مقاله را گردآوری کردیم تا در مورد خرید دو محصول مهم مرتبط با بهداشت جنسی یعنی خرید کاندوم و نوار بهداشتی، اطلاعاتی ارزشمند ارایه دهیم.

کاندوم چیست و چه انواعی دارد؟

کاندوم پوشش کشسان و انعطاف‌پذیر برای رعایت بهداشت فردی و جنسی است که از جنس لاتکس یا پلی‌اورتان ساخته می‌شود. کاندوم‌ها از ورود اسپرم و مایع منی مرد به دستگاه تناسلی زن جلوگیری کرده و در نتیجه از بارداری‌های ناخواسته یا انتقال بیماری‌های مقاربتی جلوگیری می‌کنند. توصیه می شود افرادی که به دنبال افزایش لذت جنسی در بانوان هستند، به سراغ خرید کاندوم خاردار بروند.

کاندوم‌ها به طور کلی به دو دسته اصلی زنانه و مردانه تقسیم می‌شوند:

•Â Â Â  کاندوم مردانه: این پوشش کشسان باید روی آلت مرد در حالی‌ کشیده شود که راست شده باشد. در صورت استفاده صحیح از کاندوم مردانه، تا 95% می‌تواند از بارداری‌های ناخواسته و انتقال بیماری‌های مقاربتی همچون ایدز و هپاتیت نوع سی جلوگیری نماید. همچنین می‌تواند تا حدی از زودانزالی مردان جلوگیری کند. لازم به ذکر است که کاندوم‌های مردانه خود به انواع گوناگونی مانند کاندوم خاردار، کاندوم فضایی، کاندوم حلقوی و غیره تقسیم‌بندی می‌شوند.

•Â Â Â  کاندوم زنانه (Femidoms): کاندوم‌های زنانه دیگر محصولات پرکاربرد و مفید در بهداشت فردی و جنسی است. این مدل کاندوم درون واژن زنان هنگام برقراری رابطه جنسی قرار می‌گیرد. این کاندوم از کاندوم مردانه بلندتر بوده و قیمت آن نیز گرانتر است. شایان ذکر است که کاربرد آن نسبت به مدل مردانه نیز دشوارتر است. کاندوم‌های زنانه تا 75% توان مقابله با انتقال بیماری‌های جنسی و بارداری‌های ناخواسته را دارند. این مدل کاندوم مناسب آن دسته از خانم‌هایی است که از متقاعد کردن شریک جنسیشان به پوشیدن کاندوم مردانه ناتوان‌اند. کاندوم‌های زنانه دو حلقه دارد که یکی از آنان در داخل واژن و دیگری بر روی دهانه واژن جای می‌گیرد.

روش استفاده از کاندوم مردانه

استفاده از کاندوم، به عنوان محصول مهم در حفظ بهداشت فردی و جنسی، باید قبل از شروع معاشقه صورت گیرد. زیرا ممکن است ترشحات مرد، حاوی ویروس‌های خطرناکی همچون HIV مثبت باشد. حتی در زمانی‌که دو طرف از سلامتی کامل خود مطمئن‌اند، برای جلوگیری از بارداری ناخواسته، استفاده از کاندوم ضروری است. 

روش استفاده بدین صورت است که زمانی آلت مرد راست شده (درحالن نعوظ قرار دارد)، کاندوم را روی آن بکشند. دقت داشته باشید که باید یک فضای خالی کوچکی در انتهای آن برای جمع شدن مایع منی باقی باشد.

برای رعایت کامل بهداشت فردی و جنسی، باید قابلیت پوشانندگی تمامی طول آلت مرد را داشته باشد. به همین منظور لازم است که کاندومی متناسب با اندازه آلت انتخاب گردد.

نکته مهم در هنگام استفاده از کاندوم، این محصول مهم در بهداشت فردی و جنسی آن است که بلافاصله بعد از انزال، باید آلت از دستگاه تناسلی زن خارج شود. زیرا در غیر این صورت، احتمال پاره شدن کاندوم زیاد است. برای این منظور، باید لبه کاندوم را با دست گرفته تا از لیز خوردن آن جلوگیری کنید.دقت کنید که کاندوم‌ها یکبار مصرف‌اند. استفاده از کاندوم‌هایی که تاریخ انقضای آن گذشته کاملا فراموش کنید؛ زیرا احتمال پارگی و در نتیجه نشت مایع منی در دستگاه تناسلی زن بسیار زیاد است.

در صورت پاره شدن کاندوم هنگام معاشقه، باید سریعا رابطه را متوقف و کاندوم را خارج کرده و از کاندوم جدیدی استفاده کنید.

نکته دیگر در استفاده از کاندوم‌ها آن است که برای لیز و روان کردن کاندوم تنها اجازه استفاده از ژل روان‌کننده لوبریکانت دارید که در داروخانه‌ها به راحتی یافت می‌شود. چرب ساختن کاندوم با مواد غیراستانداردی همچون وازلین باعث صدمه به آن و از بین بردن خاصییتش می‌شود.

در انتخاب کاندوم باید چه نکاتی را در نظر گرفت؟

کاندوم از مهم‌ترین محصولات مرتبط با بهداشت فردی و جنسی است که با سلامت شریک جنیسیتان رابطه تنگاتگ و مستقیمی دارد. در انتخاب کاندوم همواره موارد زیر را در نظر گیرید:

•Â Â Â  جنس کاندوم مصرفی، لاتکس باشد.

•Â Â Â  از کاندومی که دچار پارگی است و یا سوراخ شده، جدا بپرهیزید.

•Â Â Â  استفاده از کاندومی که تاریخ انقضای آن گذشته باشد، کاملا فراموش کنید.

•Â Â Â  کاندومی را انتخاب نمایید که کاملا متناسب با اندازه و حجم آلت شما باشد.

•Â Â Â  در صورت استفاده از لوبریکانت‌ها، لوبرکانت‌هایی انتخاب نمایید که بر پایه آب باشنند.

•Â Â Â  آلت شما هنگام استفاده از کاندوم نباید خشک باشد. اما از استفاده از نرم‌کننده‌های غیر اصولی خودداری کنید.

•Â Â Â  سعی کنید هنگام تهیه کاندوم، یه منظور رعایت بهداشت فردی و جنسی، به گواهینامه FDA بر روی آن دقت نمایید. زیرا این گواهی نشان‌دهنده آزمایش‌های انجام شده بر روی آن است و حاکی از آن است که تا 99.6% از بیماری‌ها و بارداری‌های ناخواسته جلوگیری می‌کند. 

نوار بهداشتی

از مهم‌ترین محصولات مرتبط با بهداشت فردی و جنسی، نوار بهداشتی است. یکی از نکاتی که همه خانم‌ها باید در انتخاب یک نوار بهداشتی دقت کنند، کیفیت آن است. زیرا استفاده از انواع نامرغوب آن، صدمات جبران‌ناپذیری به سلامتتان وارد می‌کند. لازم است بدایند که از عوامل مهم‌ سرطان دهانه رحم، استفاده از نوار بهداشتی‌های نامرغوب است. به همین منظور، سعی کرده‌ایم تا همه آنچه باید در هنگام خرید نوار بهداشتی بدانید، تا حد امکان با جزییات شرح دهیم.

انواع نوار بهداشتی‌های موجود در میس و مستر

•Â Â Â  نوار بهداشتی‌های معمولی: معمول‌ترین نوارهای بهداشی برای رعایت بهداشت فردی و جنسی است که به صورت‌های مختلفی موجود است: باله‌دار، مشبک، ساده، معطر و غیره.
•Â Â Â  پدهای یکبار مصرف: این پدها، مخصوص استفاده در شب، روزهای پیش از قاعدگی و یا آخرین روزهای پایانی قاعدگی هستند. پدهای یکبار مصرف، ظریف و بلندند طوری‌که وجود آن‌ها را بر روی لباس زیر خود احساس نمی‌کنید.
•Â Â Â  پد روزانه: از این نوع پد، برای جذب ترشحات روزانه استفاده می‌شود. برخی نیز از این مدل پدها برای استفاده در روزهای پایانی قاعدگی استفاده می‌کنند. .
•Â Â Â  پدهای قابل شست‌وشو: در گذشته خانم‌ها برای رعایت بهداشت فردی و جنسی، از پارچه‌های پنبه‌ای در دوران قاعدگی استفاده می‌کردند. امروزه این پدها به 2 شکل موجود است: پدهای دست دوز خانگی و پدهای پارچه‌ای کارخانه‌ای. پس از هر بار تعویض باید آنان را شست و زیر نور آفتاب خشک کرد. معمولا خانم‌هایی که به نوار بهداشتی پنبه‌ای حساس‌اند، از مدل استفاده می‌کنند.
•Â Â Â  نوار بهداشتی تینکس: این مدل، دقیقا مانند لباس زیر است با این تفاوت که خون خارج شده از فرج را جذب خود می‌کند. شما به راحتی می‌توانید در زمان‌های نزدیک به قاعدگی خود، آن را همراه خود داشته باشید تا در صورت لزوم، لباس زیر خود را با آن عوض نمایید.
•Â Â Â  تامپون‌های فنجان قاعدگی: این مدل قابلیت شست‌وشو دارد و بیشتر مناسب آن دسته از خانم‌هایی است که خواهان صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری زندگیشان هستند. این مدل قیف مانند از جنس سیلیکون است و انعطاف‌پذیری بالایی دارد. هنگام جمع شدن خون در کاسه، می‌توانید خون درون آن را خالی و دوباره از آن استفاده کنید. برای رعایت بهداشت فردی و جنسی، توصیه می‌شود هر 10 ساعت یکبار آن را شست.

سخن آخر

از آنجا که محصولات مرتبط با بهداشت جنسی محصولات بسیار حساسی‌اند، لذا کیفیت آنان باید از اولویت‌‌های مهم شما هنگام خرید باشد. اینجاست که فروشگاه لوازم آرایشی میس و مستر را معرفی می‌کنیم. میس و مستر فروشگاه اینترنتی معتبری است که با رویکرد خرید آنلاین انواع نوار بهداشتی، کاندوم، لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات مرتبط با بهداشت فردی و جنسی، مراقبت از پوست و مو راه‌اندازی شده است. شایان ذکر است از عید قربان تا غدیر، تمامی محصولات ارایه شده در فروشگاه، با تخفیف‌های شگفت‌انگیزی روبه‌رو خواهند شد.

► دکتر حساب، مرجع آنلاین ارائه خدمات مشاوره مالی، مالیاتی و بیمه ای
کرونا، اشک‌ها و لبخندها از نگاه بنیان‌گذاران استارتاپ‌های فینتکی ◄

مطالب مرتبط
بنر